گوگل و عرضه اپلیکیشن های عکاسی مجهز به هوش مصنوعی

گوگل و عرضه اپلیکیشن های عکاسی مجهز به هوش مصنوعی

گوگل و عرضه اپلیکیشن های عکاسی مجهز به هوش مصنوعی

کمپانی گوگل که چند سالی است در زمینه هوش مصنوعی فعالیت های گسترده ای را داشته و توانسته در این حوزه به موفقیت های بسیاری نیز دست پیدا کند به تازگی امکانات دیگری را هم دراختیار کاربران خود قرار داده است که با استفاده از آن می توانند تجربه بهتری را در زمینه عکاسی داشته و از این کار لذت بیشتری را ببرند.

اپلیکیشن هایی که گوگل برای عکاسی بهتر طراحی کرده است به هوش مصنوعی مجهز شده اند و همین امر موجب می شود تا تجربه بهتری را داشته باشند و بتوانند در زمینه عکاسی بهتر فعالیت کنند و تصاویر را با کیفیت بالاتری ثبت نمایند.

عکاسی

عکاسی

کمپانی عظیم گ.گل بیان کرده به هیچ وجه تمایل ندارد از اپلیکیشن ها و قابلیت هایی که در زمینه عکاسی دارد تنها در خصوص گوشی های هوشمند خود استفاده نماید و در این زمینه اقدام به طراحی و تولید برنامه ای به نام appsperiments  کرده است که در واقع این لغت ترکیب شده از دو لغت اپ و ایکسپرایمنت است که اولی معنای اپلیکیشن را در خود دارد و کلمه دومی به معنی تجربه می باشد.

بسته ای که گوگل با نام اپلیکیشن تجربه معرفی کرده است با استفاده از مهارت های بینایی کامپیوتری که این کمپانی دارد و بسیاری از تکنولوژی های دیگر مرزهایی که در زمینه عکاسی وجود دارد را توسعه بدهد.

گر بخواهیم در این زمینه مثالی را بیان کنیم بهتر است از اپلیکیشن استوری برد که مخصوص گوشی های اندرویدی است نام ببریم. استوری برد از فناوری تشخیص اشیا استفاده کرده و الگوریتم های سبکی را که وجود دارد به کار می گیرد و به وسیله آن ها فریم های جالبی را که در ویدئو ها وجود دارد را دریافت کرده و کلیه این فریم ها را در قالب های کمیک که دارای فیلترهای مناسبی هستند می گذارد.

به این صورت می توانید در خصوص رویدادهای مختلفی که در آن حضور داشته اید یک ویدئو ضبط نمائید و به کمک این برنامه جالب مجموعه ای زیبا را برای خود درست کرده و از دیدن آن ها اذت ببرید. گوگل اپلیکیشن دیگری در زمینه عکاسی دارد که با نام Selfissimo شناخته می شود و به یک اپلیکیشن کاربردی در زمینه عکاسی به شمار می رود.

عکاسی

عکاسی

تمام دستگاه هایی که از اندروید و آی او اس بهره مند هستند می توانند از این اپلیکیشن استفاده کرده و تجربه بهتری را در زمینه عکاسی برای کاربران داشته باشند. این اپلیکیشن عکاسی قادر است زمانی را که سوژه دیگر حرکتی ندارد شناسایی کرده و درست در همان لحظه به صورت خودکار عکس را گرفته و تصویر را ثبت نماید.

برای استفاده از این اپلیکیشن باید آن را باز کرده و گوشی را مقابل چهره خود قرار دهید و به این وسیله بدون اینکه نیازی به فشار دادن دکمه شاتر باشد عکس ها به شکل تصاویر سلفی گرفته خواهد شد.

کمپانی گوگل برای آی او اس هم به فکر بوده و اپلیکیشن Scrubbie را طراحی نموده است. دستگاه های مبتنی بر آی او اس حلقه هایی ویدئویی را به وجود می آورد و به کاربران این سیستم عامل این امکان را فراهم می کند که در خصوص این حلقه های ویدئویی همچون یک دیجی عمل کرده و کلیه ویدئوها را ریمیکس کنید و ویدئویی فوق العاده را به وجود بیاورید.

در خصوص مفید بودن عملی این اپلیکیشن ها باید بگوئیم چندان کبه چشم نمی آیند و باید عنوان کنیم در اغلب موارد این اپلیکیشن ها به عنوان برخی از ویژگی های جالب گوشی ها به شمار می روند که در روزهای معرفی گوشی های جدید از آن ها نام برده می شود. البته نا گفته نماند کاربرانی که به دنبالل تجربه چیزهای جدید باشند بهتر است از این اپلیکیشن ها استفاده نمایند تا با کارایی آن ها بیشتر آشنا شوند.

عکاسی

عکاسی

کمپانی گوگل از کاربران برنامه های خود خواسته تا ایده ها و نظرات خود را اعلام نمایند تا با استفاده از این ایده ها گوگل بتواند برنامه های خود را به صورت کاربردی تر عرضه نموده و در اختیار کاربران قرار دهد. یکی از مهمترین اهدافی که گوگل برای خود تعیین کرده استفاده از هوش مصنوعی در تمام قسمت های مربوط به عکاسی می باشد.

این کمپانی اپلیکیشن های خود را محدود به کیفیت عکس نمی کند و افکت های پرتره را با کیفیت بالاتری ارائه خواهد داد. کمپانی گوگل همیشه در زمینه برنامه های دیجیتالی طرز فکر متفاوت تری نسبت به دیگر کمپانی ها دارد و همین مساله موجب شده تا گوگل در زمینه طراحی و تولید برنامه های دیجیتالی بهتر عمل کرده و نسبت به کمپانی های دیگر پیشتاز بوده است.

استفاده از اپلیکیشن های جدید و برنامه هایی که کمپانی گوگل ارائه کرده است موجب می شود تا کاربران تجربه بهتری را در زمینه عکاسی داشته و بتوانند تصاویر را به صورت دلخواه خود ثبت نمایند و یا ویدئوهای ایده آلی را برای خود داشته باشند. این برنامه های کاربردی طبق وعذه هایی که کمپانی گوگل داده است به روز خواهند شد و این مساله می تواند در دنیای دیجیتال تحولات عطیمی را به وجود بیاورد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *