گوگل دنس چیست؟

گوگل دنس چیست؟

گوگل دنس نوعی از الگوریتم است که تنظیمات آن توسط گوگل صورت گرفته است و قادر است تا سایت های را نمایش دهد. گوگل دنس تعیین کننده رنک سایت شما است و می تواند رنک سایت شما را در گوگل به میزان بسیار زیادی کم و یا زیاد کند .

توجه کنید این آزمایش ها آنقدرها هم راحت نخواهد بود و گاها گوگل روزها و هفته ها به دنبال این است تا تعداد زیادی از ایندکس های سایت را از بین ببرد و اما دوباره بعد از چند روز دوباره ایندکس ها به سایت برگردند . در این میان حتی مدت زمانی سایت کلا در نتیجه های جست و جوی گوگل نخواهد بود. البته گمان نکنید که گوگل دنس بد است بلکه هر سایتی دچار مشکل می شود و این موضوعی غیرطبیعی نخواهد بود.

قسمت سخت این آزمایش های گوگل در آن جایی است که هیچ زمان و مکانی برای این آزمایش به صورت قانونی از طرف گوگل تعیین نشده است . در این آزمایش ها مدیران سایت دستپاچه می شوند و می خواهند که باز کدنویسی و یا بک لینک هایی این نتیجه را درست کنند و اما این آزمایش از طرف خود شرکت گوگل است.

گوگل دنس

در زمان قدیم جابه جا شدن رتبه های سایت ها در گوگل زمان بسیار کمی را شامل می شده است و حنتی در چند ثانیه نیز این رتبه بندی درست می شده است و اما چندی پیش در آخرین بروزرسانی گوگل که برای الگوریتم پاندا استفاده شده است تغییراتی که در سئوی سایت ها اتفاق می افتد به صورت لحظه ای خواهد بود .

در این میان رنک های سایت نیز با استفاده از آزمایش های گوگل و هم چنین تغییر سئوی سایت دارای تغییرات بیش تری بوده است و به همین ترتیب نیز زمان گوگل دنس هم رو به افزایش بوده است . برای این که بفهمید این امتحان از طرف گوگل بوده است و یا سایت شما پیشرفتی هم داشته است یا خیر باید کارشناس سئو باشید.

حتی اگر شما تغییرات بسیار کمی را هم در لینک بیلدینگ خود ایجاد کرده باشید این آزمایش شما را امتحان می کند و مشخص می کند تا تلاشتان برای بهبود یافتن سایت تا چه حد و اندازه ای بوده است. اگر در این زمان سایت یک مدیر بی تجربه داشته باشد از کارهای غیر مفید در این زمینه استفاده می کند برای مثال برای خرید لینک اقدام می کند. حتی گوگل در این زمان نیز بررسی هایی را انجام می دهد و متوجه می شود که اعتبار سایت از چه راهی برگشته است به صورت واقعی برگشت داده شده است و یا با خرید لینک حاصل شده است. پس اگر متوجه تغییر ناگهانی در مدت بسیار کوتاهی در رتبه سایت خود در گوگل شدید این احتمال زیاد است که مربوط به گوگل دنس باشد.

البته اشتباه نکنید و هر تغییر دیگری نیز در سایت به وجود آمد را به پای گوگل دنس بگذارید زیرا بعضی اوقات در میدان رقابت از سئوی کلاه سیاه و یا سئوهای منفی استفاده می شود که همین باعث تغییر کردن رنک سایت شما می شود .پس بهتر است هر چند وقتی پروفایل لینک خود را مورد بررسی قرار دهید و نظارت لازم را برای مشکلات احتمالی سایت خود داشته باشید تا بتواند ایراداتی که در آن ایجاد شده است را زودتر برطرف کنید. در این زمان اگر همه بررسی های لازم را صورت داده اید و مطمئنید که اشکالی در سایت شما وجود ندارد شک نکنید که مورد آزمایشات گوگل دنس قرار گرفته اید.

وب سایت هایی که تازه به وجود آمده اند ، از کلمه های کلیدی جدیدی در سئو استفاده کرده اند و یا محتوای تکراری دارند از وب سایت هایی اند که مورد حمله گوگل دنس قرار می گیرند.

اهمیت گوگل دنس

برای بیش تر افراد مسئله گوگل دنس جدی به نظر نمی رسد و اما به نظر عده ای دیگر به خصوص آن دسته ای که در بهینه سازی سایت کار می کنند گوگل دنس مساله ای بسیار مهم است و باید به آن توجه بسیار زیادی شود. زیرا صفحه های ایت از دسترس کاربر دور می شوند و به صورت کلی برای مدت زمان کوتاهی رتبه سایت نیز تغییر خواهد کرد.

دلیل اهمیت گوگل دنس به خاطراین است که آزمایشی از طرف گوگل برای سایت ها است و توسط آن سایت هایی که از دسترس خارج شده اند حذف می شوند . البته هنوز دلیل مشخصی برای انجام این آزمایش از سمت گوگل بیان نشده است. پس مدیران سایت باید هوشیار باشند زیرا تغییر اشتباهی که در سایت ایجاد کنند شاید بعدها به ضرر سایت تمام شود .

دلیل تغییر یافتن رتبه سایت در هنگام گوگل دنس

گوگل روی کلمه های کلیدی تاکید بسیار زیادی دارد و سایت های بسیار زیادی نیز برای این که اولین نتیجه گوگل را از آن خود کنند در این میان با هم به رقابت می پردازند. برای مثال فرض کنید گوگل به بررسی یک سایت می پردازد و این سایت دارای معیار A  می باشد همین نیز باعث می شود تا یک امتیاز مثبت به سایت داده شود و از سایر سایت ها در این میان جلوتر می افتد.

شاید بتوان گفت امروزه هدف گوگل دنس این است تا سایت های را دوباره مورد بررسی قرار دهد . در این آزمایش برای هر سایت معیارها مورد بررسی قرار می گیرند و اما بعد اگر برهم منطبق نبودند همین باعث می شود تا رتبه سایت به میزان زیادی تغییر کند. به خاطر همین هم شاهد تغییراتی در رتبه سایت خواهیم بود و اما بعدها سایت ها به همان رتبه قبلی خود برخواهند گشت.

چگونه وب سایت ها را در مقابل گوگل دنس بهینه سازی کنیم ؟

اگر سئو داخلی وب سایت ها اصولی تعیین شده باشد و بهینه سازی شده باشد از آزمایش های گوگل دنس در امان خواهد بود .

اگر سایتی براساس نیازهای کاربران خود محتواهایی را تولید کند و در محتواهای خود با استفاده بیش از اندازه از کلمه های کلیدی سعی نکند رتبه سایت خود را بالا ببرد مورد آزمایش نیز قرار نمی گیرد.

سایت هایی که به صورت سیستمی لینک های داخلی و یا خارجی آن بهینه سازی شده باشد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *