دلایل استفاده از گرادیان در طراحی سایت

دلایل استفاده از گرادیان در طراحی سایت

گرادیانی که در این مطلب می خواهیم از آن صحبت کنیم با گرادیان که در گذشته از آن استفاده می شده است تفاوت دارد و پیاده سازی آن بسیار حرفه ای است.بیش تر طراحان سایت برای خلق سایت و یا طرحی که ارزش دیدن را داشته باشد از گرادیان بهره می برند. با بهره گیری از گرادیان به صورت اصولی از ترکیب شدن رنگ ها استفاده می شود . همین نیز باعث می شود تا کاربر به سادگی بتواند با طرح رابطه برقرار کند.

در زمان گذشته نیز از گرادیان استفاده می شده است البته مدت زمانی استفاده از آن فراموش شده بوده است . اما دوباره بعد از مدتی باعث جلب توجه در بین کاربران شده است . در ادامه این مطلب دلایلی را بررسی می کنیم که باعث شده استقبال از گرادیان بیش تر از گذشته باشد.

گرادیان

دلایل استفاده بیش تراز گرادیان

1-بهره گیری راحت تر از گرادیان در طراحی سایت: با گسترش تکنولوژی امروزه انسان قادر است تا به آسانی به ابزارهای گرافیکی دسترسی پیدا کند.به خاطر همین هم افراد می توانند به آسانی به طراحی گرادیان موردنظر خود بپردازند.

در فتوشاپ ابزاری به نام Gradient tool وجود دارد که برای ساخت گرادیان از آن استفاده می شود.کاربر می تواند هر نوع از گرادیانی را که می خواهد به دلخواه انتخاب کند . حتی می تواند دو نوع گرادیان را انتخاب کرده و طرج های آن را با هم ترکیب کند و طرح های جالبی را بسازد.

پس از این که کاربر گرادیان دلخواه خود را انتخاب کرد نوبت به مرحله بعد یعنی انتخاب کردن رنگ است. این مرحله از جمله مراحل دشوار است.برای این که رنگ مناسب را انتخاب کنید بهتر است رنگ ها را کنار هم بگذارید و آن ها را با هم مقایسه کنید تا بعد از آن بهترین رنگ را انتخاب کنید. در موارد دیگر نیز که می توانید برای انتخاب رنگ مناسب از آن استفاده کنید بهره گیری از پنل چرخ مربوط به فتوشاپ است.

قبلا اشاره کردیم که ابزارهای گرافیکی و نرم افزارها در این زمینه به راحتی در دسترس مردم قرار می گیرند و دلیل آن هم این است که سایت های زیادی در این زمینه درحال پیشرفت اند.سایت هایی را دراین زمینه وجود دارند که اگر نمی خواهید از فتوشاپ برای تولید گرادیان بهره برید می توانید از سایت ها استفاده کنید.

2- زیبا شدن پس زمینه تصویر: برای زیبا سازی و طراحی پس زمینه می توان از بک گراند استفاده کرد . و این باعث می شود تا کاربر به پس زمینه جذب شود. چشم کاربر روی یک نقطه از صفحه نمایش تمرکز می کند و به دلیل متغیربودن رنگ ها تمرکز کاربر از یک نقطه به نقطه دیگر می رود . درواقع این فناوری باعث می شود تا کاربر جذب تصاویر زیبا شود.

3-گرادیان باعث می شود تا متن شانس بیش تری برای خوانده شدن داشته باشد:برای متن هایی که در پس زمینه نوشته می شود نیز می توان از این روش استفاده کرد. اگر می خواهید روی متن پس زمینه تمرکز بیش تری داشته باشید می توانید تصویر پس زمینه را ساده تر انتخاب کنید و آن گاه نمایش متن با گرادیان رنگ باشد تا برای کاربر جالب توجه باشد.

گرادیان

4-با بهره گیری از گرادیان می توانید عکس های عادی خود را جذاب تر کنید: در این جا منظور از تصاویر معمولی تصاویری نیست که کیفیت آن ها پایین است بلکه منظور عکس های تکراری و ملال آور برای کاربر است. با بهره گیری از این فناوری می توان عکس های معمولی را به گونه ای بسیار جذاب کرد.

در بهره گیری از این روش به جای رنگ های خنثی از رنگ های شاد و روشن استفاده می شود. البته این روش مشکلی هم دارد و آن این است که طراح سایت از این روش بسیار زیاد استفاده می کنند.

5-گرادیان مسیر چشم کاربر را تعیین می کند :گرادیان قادر به مشخص کردن مسیر چشم کاربر است. یک سایت زمانی به سایتی حرفه ای تبدیل خواهد شد که در آن بتوان با توجه به تجربه کاربری به محتوای سایت دسترسی سریع پیدا کرد.

باید حرکت چشم کاربر را بتوانید کنترل کنید تا بعد بتوانید توجه کاربر را جلب کنید. نکته ای که در این جا باید بدانید این است که کاربر ابتدا نقاط روشن و بعد از آن نقطه های تیره تر را می بیند.

6- ایجادکردن اثری ماندگار :یکی از هدف های گرادیان این است که می توان با استفاده از آن اثر ماندگاری را ایجاد کرد.همان طور که گفتیم در استفاده از گرادیان انتخاب یک رنگ مناسب بسیار اهمیت دارد . پس در انتخاب رنگ دقت کنید زیرا اگر در این مورد اشتباهی رخ دهد اثر شما ماندگاری نخواهد داشت.

رنگ ها باعث می شوند تا تاثیر مطلب روی مخاطب بیش تر شود پس باید در انتخاب آن ها دقت کرد.

7-تاکید بیش تر بر برندینگ: اگر رنگ بندی برند شما به صورتی است که می توانید رنگ ها را با هم ست کنید با استفاده از گرادیان می توان به ترکیب آن ها پرداخت. همین روش باعث می شود تا رنگ شما در ذهن افراد حک شده و ماندگار شود.

گرادیانی را که تولید کردید در شبکه های اجتماعی ،سایت ها و.. استفاده کنید همین باعث می شود تا برند شما در ذهن کاربران باقی بماند.

8-گرادیان الهامی از طبیعت:تصاویری که به کمک گرادیان به وجود می آیند دارای سایه ها و محو شدگی هایی هستند که باعث می شود تا تصویر برای کاربر طبیعی تر جلوه کند. برای تطبیق دادن دنیای واقعی و جلوه های طبیعی می توانید از گرادیانی بهره برید.

نتیجه این است که کاربران روز به روز سلیقه های متفاوتی دارند اگر می خواهید بازدیدکننده های سایت شما کاهش نیابد باید سلیقه کاربر را بشناسید و مطابق با آن عمل کنید.خودتان هم می توانید برای سایتتان یک گرادیان طراحی کنید . به بهره گیری  از سایت ها و یا نرم افزارهایی مثل فتوشاپ می توان گرادیانی را به صورت رایگان برای سایت ایجاد کرد.

برای این که سایت را مورد توجه کاربر قرار دهید حتما لازم نیست تا گزینه های زیادی را در ظاهر سایت قرار دهید. می توانید با استفاده از گرادیان هم از شلوغی سایت جلوگیری کنید و هم سایت برای کاربر جذابیت داشته باشد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *