کیبورد اندرویدی AI.type اطلاعات 31میلیون کاربر را افشا نمود

کیبورد اندرویدی AI.type اطلاعات 31میلیون کاربر را افشا نمود

کیبورد اندرویدی AI.type اطلاعات 31میلیون کاربر را افشا نمود

بیانیه ای که امروز توسط نهاد امنیتی Kromtech انتشار داده شده است از افشا شدن اطلاعات شخصی 31میلیون کاربر کیبورد AI.type در اینترنت عنوان می کند. به لطف امنیت بسیار پایین سرورهای این اپلیکیشن که بدون رمز عبور برای محافظت بوده ، 577گیگ از دانسته های خصوصی کاربران، هم اکنون در معرض دید هکرها قرار گرفته است.

این اپلیکیشن در سال 2010در پلی استور منتشر گردید و از آن زمان تا به حال بیشتر از چهل میلیون مرتبه دانلود شده است. بر طبق این گزارش، اطلاعات شخصی افشا شده شامل مدل گوشی کاربران، ، اپراتور همراه، شماره IME،  رزولوشن نمایشگر، نام صاحب دیوایس ، تعداد پیامک ها و اطلاعات مربوط به حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی مانند زمان تولد و آدرس ایمیل و تصویرها و موارد دیگر بوده است.

کیبورد اندروید

کیبورد اندروید

همچنین در بین اطلاعات افشا شده، لیست اپلیکیشن هایی که توسط کاربران دانلود شده هم دیده می شود. . کیبورد AI.typeدو نسخه پولی و رایگان دارد که در نسخه رایگان، اطلاعات شخصی بیشتری جهت فروش به سازمان های تبلیغاتی گردآوری می شود.

سازنده  AI.typeاین ادعا را دارد که قلمرو خصوصی کاربر، حول تمرکز اوست و کلیه چیزهایی که توسط این کیبورد می نویسیدبه طور کامل رمزنگاری می شود. با وجود این ، تحقیقات  ZD.Net برعکس این موضوع را ثابت می کند. ZD.Net شواهدی پیدا کرده است که کلیه ی نوشته های کاربران با AI.type در سرورهای کمپانی نگهداری و ذخیره می شود

کیبورد اندروید

کیبورد اندروید

اکنون که اطلاعات شخصی کاربران افشا شده است، دیگر نمی توان کاری برای آن انجام داد. ولی اگر شما جزو آن دسته از افراد خوش شانسی می باشید که تا به حال حاضر AI.type را نصب نکرده اند ، بهتر است که در مورد استفاده نکردن از این کیبورد به دیگران هشدار لازم را بدهید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *