کوچک ترین تراشه صفحه نمایش فول اچ دی با فناوری دی ال پی ساخته شد

کوچک ترین تراشه صفحه نمایش فول اچ دی با فناوری دی ال پی ساخته شد

کوچک ترین تراشه صفحه نمایش فول اچ دی با فناوری دی ال پی ساخته شد

تگزاس اینسترومنتز کوچک ترین تراشه صفحه نمایش فول اچ دی با فناوری دی ال پی را تولید و رونمایی کرد.

نام تجاری کمپانی تگزاس اینسترومنتز تی آی می باشد که در این سال های اخیر تراشه ای بر اساس فناوری دی ال پی که آن را با نام تجاری DLP3310 می شناسند به عنوان کوچک ترین تراشه ی صفحه نمایش های فول اچ دی با فناوری دی ال پی معرفی کرده اند که برای نسل آینده دستگاه های قابل حملی می باشد.

این تراشه دارای یک DMD (دستگاه میکرومیرور دیجیتال) فول اچ دی 0.33 پیکواینچی می باشد که شماره سریال آن DLP3310 است و کنترل کننده DLPC3437 را دارا می باشد. کمپانی تی آی بر این مدعی است که این تراشه کوچک ترین الگو در نمایشگر صنعتی 0.3اینچی با تراکم 1080p می باشد، که بالاترین مقدار روشنایی را دارد.

هدف از تولید تی آی DLP3310 که اندازه آن بسیار کوچک است و در نسل جدید تولیداتی مانند صفحه نمایش های با قابلیت حمل و نصب بر روی سر، ویدئو پرژوکتورهای خانگی، تلویزیون های هوشمند قابل حمل، علامت های دیجیتال و دیگر راه حل های صنعتی می باشد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش

 

همچنین کمپانی تی آی قبل تر از این یک تراشه دی‌ال‌پی ۰.۴۷ پیکواینچی فول اچ‌دی به بازار معرفی کرده بود و حالا هم یک تراشه ۰.۶۶ پیکواینچی 4K یو اچ‌دی را در حال ساخت دارد، ولی نمونه DLP3310 کوچک ترین مدل تولید شده این کمپانی می باشد.

فناوری کمپانی TI در پهنای بزرگی از وسائل با ابعاد مختلف استفاده شده است، از پروژکتورهای سینمایی بگیرید تا صفحه نمایش های کوچک با قابلیت نصب بر روی سر که حتی از یک عینک معمولی کوچک تر می باشند. در این فناوری از خطوط آینه ها ( با ابعاد و تراکم های مختلف ) در راستای راهنمایی مسیر فوتون ها استفاده شده است. زمانی که متغیر رنگ و منبع نور می تواند لامپ های لیزر یا ال ای دی باشد با همدیگر آمیخته شوند، پرتاب کننده نور زیر نظر فناوری DLP می تواند میلیاردها رنگ تولید نماید.

 

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *