کوچکترین تراشه ال دی پی؛ جهش نمایشگرهای فول اچ دی در دنیای فناوری

کوچکترین تراشه ال دی پی؛ جهش نمایشگرهای فول اچ دی در دنیای فناوری

کوچکترین تراشه ال دی پی؛ جهش نمایشگرهای فول اچ دی در دنیای فناوری

کمپانی تی آی که مخفف تگزاس اینسترومنتز است تراشه ای را که به فناوری دی ال پی که در اصل به وسیله نور قابلت پردازش دارد مجهز می باشد. در میان تکنولوژی هایی که طی سال های اخیر تولید شده اند این تراشه های دی ال پی با نام DLP3310 معروف بوده و کوچکترین تراشه ای هستند که تا کنون وارد بازار تکنولوژی شده است. این تراشه کوچک از کیفیت فول اچ دی برخوردار بوده و به عنوان نسل آتی تراشه نمایشگرهایی به شمار می رود که قابلیت حمل و جابجایی آن ها وجود دارد. وجود این تراشه کوچک در نمایشگرها موجب می شود کارایی آن ها بهتر از هر زمان دیگری باشد.

در تولید این تراشه کوچک از یک دستگاه میکرومیرور دیجیتالی استفاده شده که دارای کیفیت فول اچ دی 0.33 پیکواینچ می باشد. این تراشه کوچک با شماره سریال DLP3310 و کنترل کننده ای با شماره سریال DLPC3437 تولید شده وطبق آنچه که کمپانی تگزاس اینسترومنتز ادعا کرده کوچکترین نمونه ای است که از صفحه نمایش های 0.3 اینچی که در صنعت کاربرد دارند و نسبت آن ها 1080pو بالاترین رزولوشن و روشنایی است می باشد. این نمونه کوچک توانسته کاربردی موفق خود را به خوبی نشان دهد واین موفقیت بزرگی برای کمپانی تی آی محسوب می شود.

کوچکترین تراش ال دی پی

کوچکترین تراش ال دی پی

اهداف کمپانی تی آی

کمپانی تی آی در تولید این تراشه کوچک اهداف بزرگی را دنبال می کند و آن اهداف عبارتند از:
ـ استفاده از این تراشه در نمایشگرهایی که قابلیت حمل و جابجایی دارند
ـ استفاده از این تراشه برای نمایشگرهایی که می توانند بر روی سر نصب شوند.
ـ تلویزیون های دیجیتالی که قابلیت جابجایی و حمل را دارا می باشند.
ـ نصب بر روی علامت های هوشمند و موارد بسیاری که در زمینه صنعتی کاربرد داشته و در طول روز مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.
کمپانی تی آی پیش از این تراشه کوچک مدل های دیگری همچون تراشه دی ال پی 0.47 پیکو اینچی خود را وارد بازار کرده بود که از قابلیت فول اچ دی برخوردار بود. در حال حاضر این کمپانی تراشه دیگر0.64 پیکواینچی را بر روی چرخ تولید دارد ولی تراشه دی ال پی 3310 به عنوان کوچکترین تراشه ای که این کمپانی تا به حال تولید کرده است شناخته می شود.

کوچکترین تراش ال دی پی

کوچکترین تراش ال دی پی

مشخصات و ویژگی های تراشه دی ال پی 3310

این تراشه کوچک دارای مشخصاتی است که مختص خود او بوده و نمونه مشابه دیگری تا کنون نداشته است که عبارتنداز:

• دستگاه هوشمند میکرومیرور که دارای قطری به اندازه 0.33 پیکواینچ می باشد.
• صفحه نمایش فول اچ دی که نسبت آن 1920 در 1080 پیکسل است
• پوششی جانبی ربای کاربرد بیشتر و راحت تر آن
• به وجود آوردن دو قطب مستقل در سطح آلومینیوم میکرومیرور نراشه
• داشتن ورودی 32 بیتی برای اطلاعات وارده
• داشتن کنترل کننده ای جداگانه برای صفحه نمایش و اجرا کننده ال ای دی

کمپانی تی آی سعی کرده تکنولوژی خود را در زمینه تولید ابزارهایی که لندازه های مختلفی دارن داستفاده کند و در این زمینه محصولات بینظیری همچون پروژکتورهای سینمایی و نمایشگرهای کوچکی که می توان به سادگی آن ها را بر روی سر نصب کرد و اندازه کوچک تری از عینک ها نیز دارند را تولید و روانه بازار فناوری کرده است.این کمپانی در مورد تکنولوژی هایی که داشته از صفوف آینه ها که در اندازه های مختلف و تراکم متنوع وجود دارند برای هدایت مسیر فوتون ها استفاده کرده است. وقتی که منبع تولید نور و متغیر رنگ با یکدیگر ترکیب شوند پرتاب کننده نوری که به تکنولوژی دی ال پی مجهز است می تواند رنگ های بسیار زیادی را به وجود بیاورد. کمپانی تی آی با تولید این تراشه کوچک توانسته در دنیای فناوری های جدید جهشی به سوی آینده ای دیجیتالی بردارد و موجب تحولی عظیم در دنیای نمایشگرهای هوشمند شود. این تراشه کوچک در تمام صفحه نمایش هایی که هر روزه مورد استفاده کاربران قرار دارد همچون موبایل ها و تبلت ها و تلویزیون های هوشمند موجب می شود کیفیت تصویری آن ها بالا برود و افراد به هنگام کار با این نمایشگرها با کوچکترین مشکلی در وضوح تصویر روبرو نشوند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *