کم هزینه ترین اینترنت دنیا در ایران

کم هزینه ترین اینترنت دنیا در ایران

ارزان ترین اینترنت همراه در جهان به ایران تعلق دارد

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات با اشاره به قانونی بودن بالا رفتن نرخ بسته ‌های اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه اعلام نمود قیمت اینترنت همراه در کشور ما خیلی ارزان است.

مدتی می باشد که اپراتورهای تلفن همراه، قیمت بسته ‌های اینترنت را افزایش داده اند. اپراتور همراه اول با بالا بردن قیمت بسته ‌های کوتاه‌ مدت روزانه و هفتگی، ایرانسل با بالا بردن نرخ همه بسته ‌های اینترنتی و رایتل با بالا بردن نسبی باعث نارضایتی کاربران خود شده‌ اند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد بالا رفتن قیمت اینترنت عنوان کرد:

قوانین و مقررات برای تعرفه ‌ها به صورت کامل رعایت شده است. در یک دوره مقدار تعرفه ‌ها به پایین ترین قیمت نزدیک بود و با توجه به موقعیت اقتصادی، اپراتورها به این نتیجه دست پیدا کردند که تعرفه‌ های اینترنتی را افزایش دهند.

دلیل این بالا رفتن قیمت بیست تا سی درصدی در بسته ‌های روزانه و هفتگی، سوق دادن کاربران در استفاده از بسته ‌های بلند مدت خواهد بود. گزارش کامل این افزایش قیمت پس از بررسی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای بررسی و تأیید نزد کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات فرستاذه شد و مسئول اصلی در این خصوص، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می باشد.

فلاح جوشقانی با اشاره به این که بالا رفتن قیمت توسط اپراتورها خلاف قوانین نیست و باید نظرات مردم را هم در نظر داشت، اضافه کرد:

شرکت‌ های ارائه کننده اینترنت ثابت، به مراتب عنوان کردند که چرا این تعرفه ‌ها با قیمت پایین عرضه می ‌شود؛ این اتفاق باعث به هم خوردن بازار کسب ‌و کار ما شده است. ما به دفعات در برابر این موضوع مدارا کردیم اما باید با کمال صراحت عنوان کنم ایران ارزان‌ ترین قیمت موبایل اینترنتی در جهان را دارد و خیلی هم ارزان است.

وی در ادامه ‌ی سخنان خود به این مورد اشاره نمود که کاربران در کشورهای دیگر به علت گرانی بیش از اندازه تعرفه قادر نیستند از اینترنت موبایل استفاده نمایند. ولی در کشور ما به خاطر پایین بودن کیفیت و سرعت اینترنت ثابت، کلیه خدمات با تلفن همراه انجام می پذیرد. معاون وزیر ارتباطات نرخ قیمت مشخص ‌شده، نسبت به حداکثر تعرفه را هنوز هم پایین می ‌داند، ولی بر این امید است که تعرفه ‌ها مدیریت شود و هزینه ‌ها تا اندازه ای کاهش پیدا کند. وی گفت:

هزینه ها‌ی ارزی اپراتورها در این موقعیت اقتصادی چند برابر شده و کار اپراتورها خیلی هزینه بردار شده است. تغییرات در کلیه کارهای کشور رخ داده و باعث بالا رفتن قیمت ‌ها شده است. در اپراتورهای ایرانسل و همراه اول به‌ صورت متوسط ده درصد قیمت ‌ها بالاتر رفته است.

در سال قبل دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در روند رقابت، نرخ های خود را پایین آوردند ولی در حال حاضر قیمت‌ ها را به روال گذشته خود بازگرداندند. به شما این اطمینان را می دهم که این قیمت‌ ها بالاتر از حد تعیین ‌شده نخواهد بود؛ زیرا برای این مقدار افزایش، نیاز به اجازه و تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خواهد بود.

فلاح جوشقانی در ادامه‌ ی فرمایشات خود بسته ‌های شبانه را هدیه‌ ای قلمداد کرد که از لحاظ رفتاری و فرهنگی برای رده سنی نوجوانان و جوانان مناسب نیست. در نتیجه بر اساس صحبت های او شاهد از میان رفتن تدریجی این طرح‌ ها، نارضایتی و اشتباه بودن این قانون از طرف جمعی از کاربران خواهیم بود.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *