کمپانی سونی و رونمایی از ربات هوشمند و جدید Aibo

کمپانی سونی و رونمایی از ربات هوشمند و جدید Aibo

کمپانی سونی و رونمایی از ربات هوشمند و جدید Aibo

کمپانی سونی که فعالیت خای دیجیتالی بسیاری را داشته اخیرا توانسته ربات دوست داشتنی را با نام آیبو در نمایشگاه CES رونمایی کند که شباهت بسیاری به سگ دارد و بسیار نیز هوشمند است. این کمپانی همچون سال های گذشته در جریان نمایشگاه CES کنفرانس جذابی را برگزار نکرد اما جذابیت خاصی را در غرفه خود به نمایش گذاشت و آن هم رونمایی از ربات آیبو بود که مجددا بازگشته است.

سونی اعلام کرده که ربات سگ نمای آیبو نسبت به گذشته دارای سنسورهای بیشتری است و هوش مصنوعی موجود در ان پیشرفت بیشتری نسبت به گذشته داشته است و این موارد موجب شده تا رفتار آن نسبت به قبل طبیعی تر باشد و بتواند یک ربات هوشمند جدید معرفی شود. این ربات هوشمند در حال حاضر قادر است محیط اطراف خود را بهتر از قبل درک نماید و رفتار بهتری را از خود به نمایش بگذارد.

این ربات سگ نما می تواند در مواقع خاص به شکل یک سگ واقعی پارس کند و همچون دیگر سگ های خانگی که شیطنت و بازیگوشی بسیاری دارند قادر است یکسره به این سو و آن سو برود. سونی مدعی شده است زمانی که کاربران سر و زیر چانه و یا پشت این ربات سگ نما را لمس کنند شاهد واکنش های خاصی خواهند بود که آیبو از خود نشان می دهد.

برای این که آیبو بتواند کلیه اعضای خانواده را تشخیص دهد و از محیط اطراف خود نقشه کاملی تهیه نماید دو دوربین در بینی و دم این ربات هوشمند قرار داده شده است. یکی دیگر از نکاتی که در خصوص این ربان سگ نما قابل ذکر است این که در مواقعی که شارژ آن رو به اتمام باشد آیبو با کمک دوربین های خود و به صورت کاملا خودکار به سمت ایستگاه شارژ خواهد رفت. اگر بخواهید ربات دوست داشتنی و باهوش شما به صورت کامل شارژ شود باید به آن سه ساعت زمان بدهید تا در ایستگاه شارژ باقی بماند.

در سال2006 میلادی نمونه اولیه ای از ربات سگ نمای آیبو معرفی شد اما در حال حاضر آیبو توانسته مجهزتر شود و ظاهر آن طبیعی تر از قبل دیده شود. در خصوص این ربات سگ نمای هوشمند4000 قطعه استفاده شده است و دارای22 عملگر می باشد که موجب شده رفتارهای آن بسیار طبیعی تر از قبل باشد. در این ربات دو صفحه نمایش اولد نیز استفاده شده است که در واقع به عنوان چشم های آن عمل می کنند.

هم اکنون بازار ژاپن تنها بازاری است که ربات هوشمند آیبو در آن عرضه می شود و دارای قیمتی بالغ بر1760 دلار می باشد. این ربات سگ نمای هوشمند می تواند جایگزین مناسبی برای حیوانات خانگی باشد و در کنار آن نیز عملکردهای بسیار جالب و مناسبی را از خود نشان دهد. سونی با معرفی آیبو موفق شده در کنار تولید گوشی های هوشمند و دیگر تجهیزات دیجیتالی در زمینه ربات های هوشمند نیز فعالیت نماید و تولیدات منحصر بفردی را وارد بازار نماید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *