کلیه برندهای گوشی از آخر فروردین مشمول طرح رجیستری می شوند

کلیه برندهای گوشی از آخر فروردین مشمول طرح رجیستری می شوند

طرح رجیستری تمام برندهای موبایل را از روزهای پایانی فروردین شامل می شود

در طول چند مرحله برخی از برندهای تولید کننده گوشی های همراه تحت پوشش طرح رجیستری قرار گرفتند و اکنون نیز قرار است که از روزهای پایانی ماه جاری برندهای موبایلی هم در لیست این طرح قرار بگیرند.

روز گذشته خبری انتشار پیدا کرد که بر اساس آن مشخص شد از روزهای آغازین اردیبهشت ماه گوشی هایی که به وسیله برند سامسونگ طراحی شده اند در طرح رجیستری قرار خواهند گرفت و این مساله در حالی است که زمانی پرچم داران جدید سامسونگ وارد بازار شدند که برندهای هواوی و نوکیا و سونی و شیائومی و تکنو وارد طرح رجیستری شده بودند و همزمانی این ها موجب شد تا پرچم داران کهکشانی سامسونگ نیز در طرح رجیستری وارد شده و مشمول این طرح گردند.

اکنون پس از چندماه که از اجرای مراحل مختلف طرح رجیستری می گذرد این طرح در ظاهر قرار است تمام گوشی هایی که به وسیله سامسونگ تولید شده اند را و توانسته اند بیشتر از50 درصد سهم بازار را برای خود داشته باشند در کنار برندهای دیگری همچون ZTE، HTC و ایسوس و CAT و لنوو و حتی برندهای مایکروسافت و آلکاتل را نیز در این طرح وارد نماید.

زمانی که این طرح اجرا شود و کلیه برندها مشمول آن شوند به کاربران این دستگاه ها پیشنهاد داده می شود که در زمان خرید دقت و توجه زیادی داشته باشند و با شماره گیری کد دستوری #7777* شناسه بین المللی گوشی را دریافت و استعلام نمایند و چنانچه که پاسخ مثبت نسبت به آن دریافت کردند با اطمینان به اینکه این گوشی قانونی است اقدام به خرید آن نمایند. علاوه براین زمانی که کاربران اقدام به خرید گوشی هوشمند می کنند علاوه براین که باید استعلام IMEI را دریافت نمایند بلکه باید دقت بسیاری داشته باشند بر روی جعبه و کارت گارانتی کدی که مربوط به فعال سازی گوشی همراه است درج شده باشد و چنانچه این کد وجود نداشت بهترین کار این است که به سراغ گزینه دیگری رفته و گوشی دیگری را برای خود خریداری نمایند.

خریداران گوشی های هوشمند باید فرایند دیگری را نیز انجام دهند تا گوشی فعال سازی شود که در این فرایند هر مشترکی پس از اینکه گوشی خود را روشن نمود با بهره مندی از کد فعال سازی مندرج بر روی جعبه و یا کارت گارانتی به وسیله کد #7777* و پس از آن با انتخاب گزینه دوم که به عنوان فعال سازی می باشد می توانند شناسه IMEI را وارد نمایند و به این ترتیب گوشی و شماره سیم کارتی که قرار است بر روی گوشی قرار گرفته و از آن استفاده شود و همچین کد فعال سازی گوشی خود را فعال خواهند کرد. پس از این مراحل کاربر پیغامی را دریافت می کند که دارای مضمون فعال سازی نوع گوشی و مشخصات آن می باشد که چنانچه اطلاعات فرستاده شده صحیح باشد و کاربر آن ها را تائید نماید گوشی بر روی شبکه ثبت و فعال خواهد شد.

از دیگر فرایندهایی که انجام آن برای کاربران ضروری است و باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند فرایند انتقال مالکیت می باشد که از این فرایند در خصوص خرید و فروش گوشی های دست دوم استفاده می شود و فروشنده باید به وسیله #7777* به سراغ گزینه انتقال مالکیت برود و با وارد کردن شماره تلفن و شناسه گوشی مالکیتی که در خصوص این گوشی دارد را به خریدار منتقل نماید. این طرح می تواند در کاهش قاچاق گوشی های تلفن همراه موثر بوده و مانع از بروز مشکلات بسیاری در خصوص استفاده از گوشی های هوشمند شود.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *