کدام نمایشگاه تکنولوژی در جهان برتر است؟ لاس وگاس، هانوفر یا برلین؟

کدام نمایشگاه تکنولوژی در جهان برتر است؟ لاس وگاس، هانوفر یا برلین؟

دنیا هر روزه دارد به طرف پیشرفت قدم بر می دارد و نگاه ‌های تعداد زیادی از این پیشرفت ها به سمت تکنولوژی می باشد. هر ‌ساله تعداد زیادی از افراد، سرمایه ‌گذاران، تولید کنندگان، مهندسان و … چشم‌ شان به سمت نمایشگاه‌ های فناوری و تکنولوژی دوخته شده است تا ببینند در ‌سال جدید کدام کمپانی، چه محصولی را ارائه می کند و در سالی که گذشته است تکنولوژی چه پیشرفت‌ هایی به خود دیده است؟

رفتن به این نمایشگاه‌ ها می ‌تواند واقعاً فوق العاده باشد، ولی موضوع اینجاست که حتی بزرگ ترین سرمایه ‌گذاران یا طرفداران هم قادر نیستند به همه ی این نمایشگاه ‌ها و مراسمات بروند و فقط خبرهای را پیگیری می ‌کنند. ولی در هر صورت نمایشگاه ‌ها همواره چیزی دارند تا آدم را هیجان‌زده کنند و به وجد بیاورند.

معرفی برترین نمایشگاه های تکنولوژی جهان

هر ‌ساله نمایشگاه ‌هایی با این عنوان برگزار می‌ گردند که هم تولید کنندگان محصولات و پیشرفت های خود را ارائه کنند و هم علاقه مندان از مشاهده آن ها لذت ببرند. بیشتر این نمایشگاه ‌ها سال ‌هاست که به کار خود مشغولند و هر‌ ساله هم بر کیفیت و ترتیب برگزاری مراسم خود می ‌افزایند. در ایران هم مسئولان مدتی می باشد که در تلاشند تا نمایشگاهی با این هدف را برگزار نمایند، هر چند که کارهایی هم نظیر برگزاری نمایشگاه الکامپ انجام شده است، ولی هنوز موفق نشده اند تا توجه تولید کنندگان، سرمایه ‌گذاران و علاقه مندان بین ‌المللی را به سمت خود جلب کنند.

هر چند باید عنوان کنیم که این نمایشگاه نه ‌تنها موفق نشده است تا جای خود را در بین نمایشگاه ‌های بین ‌المللی باز کند، بلکه در بین مردم ایران هم محبوبیت زیادی کسب نکرده است. برترین نمایشگاه ‌های بین ‌المللی در این حوزه هر‌ ساله برپا می ‌شوند و کمپانی ها ایده ‌ها و خلاقیت های خودشان را در آن جا به معرض دید علاقه مندان می ‌گذارند.

گرچه تعداد زیادی از محصولاتی که در این نمایشگاه ‌ها معرفی می ‌شوند، فقط برای تست می باشند و هنوز به تولید انبوه نرسیده ‌اند و امکان دارد هیچ وقت هم نرسند، ولی در هر صورت جایگاهی است تا مردم و تولید کنندگان اطلاع داشته باشند که در این بازار چه خبرهایی است و حتی از کارهای دیگران ایده ‌های جدید بگیرند یا با تولید کنندگان گجت‌ ها و تکنولوژی ‌های جدید قراردادهای مهم ببندند.

Consumer Electronics Show

نمایشگاه بین ‌المللی CES جمله کوتاه ‌‌شده Consumer Electronics Show به معنی نمایشگاه الکترونیک مصرفی می باشد که هر‌ ساله در شهر لاس ‌وگاس برپا می ‌شود و میزبان شرکت ‌کننده ‌های زیادی از جای جای مختلف دنیاست. CES برای اولین بار ژوئن۱۹۶۷ در شهر نیویورک برگزار شد که میزبان چهارده شرکت معتبر بود. در آغاز این نمایشگاه اغلب به حوزه تلویزیون و رادیو اختصاص داشت.

در CES سال جاری هم بیشتر شرکت ‌های شناخته شده در زمینه تکنولوژی حضور داشتند و حتی تعدادی از آن ها مثل ال ‌جی و سونی و سامسونگ به رسم هر ‌ساله قبل از افتتاحیه فعالیت خود را شروع کردند و با برگزاری نشست‌ ها و جلسه های متعدد مطبوعاتی به معرفی تولیدات خود پرداختند. از محصولات قابل ملاحظه ای که در این نمایشگاه رونمایی شد، می‌ توان به خودروی فارادی که سریع ترین خودروی دنیاست، انواع روبات ‌ها، پهپادهای مختلف، تجهیزات متنوع برای خانه ‌های هوشمند و لپ‌ تاپ ‌ها و دستگاه های گوناگون اشاره کرد.

International Funkausstellung

نمایشگاه ایفا هم یکی از مهم ترین و قدیمی ‌ترین نمایشگاه‌ های تکنولوژی می باشد که در هفته اول سپتامبر هر سال در شهر برلین برپا می ‌شود. IFA مخفف International Funkausstellung Berlin به معنای نمایشگاه بین ‌المللی رادیو برلین است.

ایفا برای اولین بار ‌سال١٩٢٤ در شهر برلین افتتاح گردید و تا به حال هم به قوت خود باقی است. این نمایشگاه در حال حاضر یکی از بهترین و معروف ترین نمایشگاه‌ های لوازم الکترونیکی و خانگی محسوب می شود که هر ساله شرکت ‌های برجسته دنیا در این فضا دور هم جمع می شوند تا از جدیدترین محصولات خود را معرفی کنند و طبیعی است که افراد بسیاری هم علاقه مند حضور در این نمایشگاه و مشاهده آخرین دستاوردهای بهترین شرکت ‌ها هستند. ایفا همیشه مکانی بوده برای معرفی نخستین ها و به همین خاطر به‌ تدریج توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.

هر‌ ساله با برپایی این نمایشگاه ‌ها تصاویر و اخبار گوناگونی از گجت‌ ها و تکنولوژی های موجود در این نمایشگاه ‌ها در فضای مجازی و سایت ‌های خبری پر می ‌شود. تصاویر و معرفی ‌های مختصری از چند محصولی که اخیراً در این نمایشگاه ‌ها تست و معرفی شدند.

معرفی ربات دایناسوری

ربات دایناسوری TRX٠٣ که در نمایشگاه Kazuya Kanemaru ژاپن به همراه ربات ‌های دیگر راهپیمایی کرد. این ربات توسط مدیرعامل کمپانیOn-Art Corp در این راهپیمایی در توکیو ژاپن هدایت می شد. یک لاین تست راه ‌آهن معلق با انرژی پیشرفته که مانند یک پاندای غول پیکر می باشد، در چنگدو استان سیچوان چین مشاهده شده است.

تکنولوژیاین شیء پرنده توسط Pierpaolo Lazzarini در یک کمپانی ایتالیایی به نام Jet Capsule طراحی شده است. I.F.O. توسط هشت موتور الکتریکی حرکت می ‌کند که این هشت موتور قادرند این شیء پرنده را به ارتفاع بالایی و با سرعتی در حدود١٢٠ مایل در ساعت به پرواز در بیاورند. یک علاقه مند حاضر در نمایشگاه بین ‌المللی خودرو در گوانگجو چین، نمونه جدیدی از VR که تولید کمپانی نیسان Nissan است را تجربه می‌ کند.

امی ریمر، مهندس تحقیقاتی در جگوار کندروور، توضیح می ‌دهد که به چه صورت می ‌توان در بزرگراه با یک اتومبیل فوق ‌پیشرفته Range Rover بدون راننده، رانندگی نمود. این پروژه در اولین نمایشگاه Autodrive انگلستان معرفی شد. یک ربات انسان ‌نما که حرکتی مانند انسان دارد در نمایشگاه ماشین ‌آلات هند در IMTEX / Tooltech ٢٠١٧ در بنگلور معرفی شد.

این نمایشگاه هم به کشور آلمان اختصاص دارد. سبیت را به جرأت می توان یکی از مهم ترین نمایشگا‌ه ‌های کامپیوتر در دنیا نام برد که هر ‌ساله در شهر ‌هانوفر برگزار می ‌شود. کلمهCEBIT از کلمات آلمانی Centrum für Büroautomation, Informationstechnologie und Telekommunikation گرفته شده است که به معنای مرکز اتوماسیون اداری و فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه دور می باشد.

نمایشگاه از چه زمانی شروع شد؟

این نمایشگاه از‌ سال۱۹۷۰ در آلمان شروع به کار نمود و از‌ سال۱۹۹۹ برگزار کنندگان آن بر این شدند تا در شهرهای مختلف دنیا هم سبیت را برگزار نمایند؛ سبیت آسیا، چین، شانگهای؛ سبیت استرالیا، سیدنی و سبیت ترکیه، استانبول. با تمام اینها، سبیتی که ما همه آن را می شناسیم و شهرت جهانی به دست آورده، همان سبیت‌ هانوفر آلمان می باشد که هر ساله میزبان تعداد بسیاری از فعالان حوزه علوم کامپیوتر، ارتباطات و مخابرات است و بازدید کنندگان زیادی هم برای مشاهده محصولات و ابداعات آن ها حضور پیدا می کنند. تکنولوژی ‌های مبتنی بر کاربردهای مشترک در حوزه دانش، ارتباطات و منابع، تلفن های همراه هوشمند، تبلت‌ ها، نوت ‌بوک‌ ها و … از مشخصه های مهم این نمایشگاه می باشند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *