کاهش توجه به گجت های پوشیدنی و دیجیتالی

کاهش توجه به گجت های پوشیدنی و دیجیتالی

کاهش توجه به گجت های پوشیدنی و دیجیتالی

گجت های پوشیدنی در حال حاضر با استقبال بسیار کمی روبه رو شده اند به همین دلیل کمپانی های تحقیقاتی احتمال می دهند استقبال از این گجت ها در سال آینده میلادی با کاهش11.9 درصدی روبه رو خواهد بود. این کمپانی های تحقیقاتی بیان کرده اند اگر در زمینه این گجت ها تغییرات بهتری اعمال نشود هر ساله کاهش بیشتری را از آن ها شاهد خواهیم بود.

کمپانی تحقیقاتی ای مارکتر طی روزهای اخیر گزارشی را منتشر کرده است که در آن کاهش استقبال از گجت های پوشیدنی به خوبی دیده می شود. در این گزارش نشان داده شده که در فصل تعطیلاتی که در سال2017 وجود داشت اسپیکرهای هوشمند توانسته اند بازار این گجت ها را در اختیار خود بگیرند.

طبق صحبت های تحلیلگر این شرکت تحقیقاتی؛ سیندی لیو، افرادی که به عنوان مصرف کننده این گجت ها شناخته می شوند هنوز دلیل قانع کننده ای دریافت نکرده اند که به چه دلیل باید هزینه بالایی را پرداخت نمایند تا یک ساعت هوشمند را برای خود خریداری نمایند.

او در ادامه صحبت های خود عنوان کرده به احتمال بسیار زیاد در این فصل تعطیلات کاربران محصولات دیجیتالی به سراغ استفاده از اسپیکرهای هوشمند بروند چراکه این محصولات قیمت پائینی دارند و همین نکته می تواند مورد توجه افراد بسیاری قرار بگیرد. کمپانی تحقیقاتی ای مارکتر در سال گذشته اولین برآورد را در زمینه استقبال و نظر کاربران محصولات دیجیتالی از گجت های پوشیدنی را اعلام کرد.

این کمپانی در سال2015 میلادی در خصوص فروش گجت های پوشیدنی پیش بینی های خود را منتشر کرد که بر اساس آن ها بسیاری عقیده داشتند فروش این دسته از فناوری های دیجیتالی در سال2016 میلادی به میزان شصت درصد افزایش پیدا خواهد کرد؛ اما زمانی که سال2016 به پایان رسید آمار فروش گجت های پوشیدنی نشان داد که تنها بیست و چهار درصد افزایش در زمینه فروش گجت های پوشیدنی وجود داشته است.

کاهش تقاضا در زمینه عرضه گجت های پوشیدنی

با توجه به آمارهایی که در سال جاری منتشر شده اند این احتمال وجود دارد که فروش گجت های پوشیدنی در سال 2018 کاهش بیشتری نسبت به سال های قبل داشته باشد و کمپانی های تولید کننده این محصولات با عرصه ای تنگ و سخت روبه رو شوند.

هم اکنون شرکت تحقیقاتی ای مارکتر پیش بینی کرده که فروش فناوری های مربوط به گجت های پوشیدنی در سال 2018 میلادی به11.9 درصد می رسد و به احتمال بالاتر این رقم در دو سال آینده و یا حتی سال های بعد کاهش بیشتری داشته و بسیار پائین تر خواهد آمد. این مساله کمی برای کمپانی های تولید کننده نگران کننده خواهد بود و آن ها را به فکر واداشته تا بتوانند راهکار جدیدی برای مشکل خود پیدا کنند.

سیندی لیو در صحبت های خود عنوان کرده در بین گجت های پوشیدنی ساعت های هوشمند توانسته اند بیشتر از دیگر محصولات مورد توجه کاربران قرار بگیرند. علیرغم این نکته بازار گجت های پوشیدنی هم چنان به ردیاب های سلامتی وابسته است و این گجت ها تاثیر بسیاری در بازار این فناوری نوین داشته اند. البته باید این نکته را نیز عنوان کنیم که این گجت ها به عنوان یک مورد ضروری محسوب نمی شوند و به همین دلیل افراد ضرورتی برای خرید آن ها نمی بینند.

در حال حاضر استقبال کمی از گجت های پوشیدنی دیده می شود و رشد این فناوری با کاهش عظیمی روبه رو می باشد اما در این میان افرادی وجود دارند که به استفاده از ساعت های هوشمند علاقه مند هستند و به سراغ این دسته از محصولات می روند. طبق گزارش هایی که از سوی ای مارکتر منتشر شده است در آمریکا در طول یک ماه حدود پنجاه بزرگسال نوع خاصی از این گجت های پوشیدنی را به کار می گیرند.

این میزان کاربر حدود بیست درصد از جمعیتی که در این کشور حضور دارد را به خود اختصاص می دهد. هفتاد و هفت درصد از افراد بزرگشالی که در آمریکا حضور دارند از گوشی های هوشمند برای انجام کارها روزمره خود استفاده می کنند و فناوری های موجود در این گوشی ها موجب شده نسبت به گجت های پوشیدنی تمیال زیادی نداشته باشند.

این مساله نشان می دهد در کشوری به بزرگی آمریکا نیز استقبال از گجت های پوشیدنی بسیار پائین است و این رقم در کشورهای دیگر می تواند کمتر باشد. کمپانی های فعال در زمینه عرضه گجت های پوشیدنی برای رهایی از این مشکل به دنبال راه حل های بهتری می باشند تا بتوانند تولیدات دیجیتالی و پوشیدنی خود را بیشتر به فروش برسانند و رقم این استقبال را افزایش دهند. باید منتظر ماند و دید این کمپانی ها برای افزایش فروش این دسته از محصولات خود در سال جدید میلادی چه تمهیداتی را می اندیشند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *