کانن و عدم استفاده از خلاقیت در تولید دوربین های مدرن

کانن و عدم استفاده از خلاقیت در تولید دوربین های مدرن

کانن و عدم استفاده از خلاقیت در تولید دوربین های مدرن

کانن که یکی از تولید کنندگان دوربین در جهان می باشد چند سالی است که دیگر به مانند گذشته خود عمل نمی کند و در زمینه تولید دوربین های جدید هیچ خلاقیت و نوآوری نداشته است و در واقع در گذشته خود باقی مانده است. یکی از نویسندگان و عکاسان مطرح استرالیایی به نام جیسون فوتریل می باشد که در تمام عکاسی های خود از دوربین های کانن استفاده می کند و در واقع به این دوربین ها علاقه بسیار زیادی دارد و می توان او را به عنوان یکی از طرفداران همیشگی کمپانی کانن دانست که در صحبت هایی اشاره کرده کمپانی کانن دیگر به مانند سال های گذشته در طراحی و تولید دوربین های خود خلاقیت به خرج نمی دهد و هیچ گونه نوآوری در کارهای او دیده نمی شود.

سال های زیادی است که جیسون از محصولات و دوربین های کانن استفاده می کند و تا کنون مدل های زیادی از دوربین های این برند را خریداری کرده است. دوربین کامپکت کانن آی ایکس یو اس40 و تعداد زیادی دوربین فول فریم و کراپ از جمله دوربین هایی بودند که به وسیله این عکاس استرالیایی خریداری شده اند.

جیسون لنزهای بیشماری که تولید این کمپانی هستند را در مجموعه خود دارد که بیشتر این لنزها به مدل های سریL تعلق دارد و از نظر او به عنوان بهترین لنزهایی شناخته می شوند که در بازار می توان آن ها را پیدا کرد. یکی از پیشنهادات جیسون به تمام افراد اطراف او این است که از دوربین های با کیفیت کانن خریداری نمایند. او تمام شور و اشتیاق خود را به کار گرفته و محصولات این کمپانی را به اطرافیان خود معرفی می نماید و تمام تلاش خود را دارد که به بهترین شکل از دوربین های کانن صحبت کند.

دوربین Canon 5D Mark II

یکی از دوربین هایی که به عقیده جیسون می تواند موجب هیجان و ذوق زدگی افراد علاقه مند به دوربین های کانن شود دوربین 5D Mark II می باشد که کمپانی کانن در سال2008 اقدام به معرفی آن نموده است. از نظر جیسون هنوز کانن نتوانسته پس از این دوربین محصولی با این کیفیت و کارایی را طراحی و تولید نماید و علاقه مندان و طرفداران خود را سر شوق بیاورد.

از نظر کاربران دوربین های کانن این مدل آخرین دوربینی است که کانن در آن خلاقیت های بسیاری را از خود نشان داده است و می توان نوآوری های بسیاری را در این دوربین به وضوح دید. این مدل از دوربین ها امکان فیلم برداری به صورت حرفه ای را دارا می باشند و به عنوان یک دوربین فول فریم SLR شناخته می شود. عکاسان و فیلم ببرداران بسیاری هستند که با استفاده از این دروبین ها توانستند قواعد بازی را تغییر داده و بهبود بیشتری به کار خود بدهند.

چرا که عکاسان و فیلمبرداران با وجود این دوربین ها به سمت استفاده از فناوری اس ال آر روی آوردند و به این طریق دیگر نیازی نبود تا برای ثبت فیلم و عکس وسایل زیادی را با خود حمل نمایند و دیگر هزینه های زیادی نیز برای خرید وسایل مورد نیاز فیلم برداری پرداخت نمی کردند.

کانن و دوربین با فیلترND

پس از اینکه دوربین5 دی مارک کانن معرفی شد این کمپانی دوربین های بسیاری را وارد بازار کرد که کارایی و عملکرد کلیه این دوربین ها بسیار قابل توجه بود، اما زمانی که هر کدام از این مدل ها را بروزرسانی می کرد قیمت آن ها افزایش بسیار زیادی پیدا می کرد اما علیرغم این افزایش تغییر چندانی در آن ها دیده نمی شد و هیچ گونه نوآوری جدیدی در این مدل ها وجود نداشت.

دوربین های 5DS و دوربین 5DS R نمونه های اولیه دوربین های سری اس ال آر بودند که قیمت آن ها در بازارهای جهانی به مبلغ3700 دلار بوده و کاربران برای داشتن این دوربین مجبور بودند این قیمت بالا را پرداخت نمایند. عملکردی که این دوربین گران قیمت داشت به همراه سنسور50 مگاپیکسلی موجود در آن موجب می شد تا کاربران به سراغ خرید این دوربین بروند.

جیسون که این دوربین را نیز خریداری نموده معتقد است که کار با آن به اندازه زمانی که از دوربین دی مارک استفاده می شود جذابیت نداشته و قیمت این دوربین بی دلیل کمی گران می باشد. او این دوربین را از لحاظ بدنه نیز ضعیف تر از دوربین دی مارک می داند و ویژگی های به کار گرفته شده در آن را به قدری ضعیف می داند که موجب می شود کاربر احساس نکند دوربین گران قیمتی را در دست گرفته است.

کانن دوربین های معروف دیگری نیز وارد بازار کرده است که دو مدل از آن شهرت بیشتری دارند و از نوع دوربین های با کیفیت این کمپانی شناخته می شوند. این دو دوربین با نام های 5D Mark IV و همچنین دوربین 6D Mark II در بازار دیده می شوند که نسبت به دوربین های پیش از خود کمی تغییرات در آن ها دیده می شود.

صفحه نمایشی که در این دوربین ها استفاده شده است از نوع لمسی آن می باشد اما به دلیل اینکه رقبای این کمپانی نیز تا آن زمان از نمایشگرهای لمسی در تولیدات خود استفاده کرده اند نمی توان گفت کانن در این مدل از دوربین های خود خلاقیتی را به خرج داده است و یا فناوری نوآورانه ای را وارد عرصه دوربین های خود نموده است. دوربین 5D Mark IV قابلیت عملکرد خوب در شرایط نوری کم را داشته و گستره دینامیکی آن نسبت به مدل پیشینش توسعه بیشتری پیدا کرده است اما قیمت بالای5000 دلار استرالیا برای این دوربین موجب می شود تا کاربران توقه یک عملکرد فوق العاده و بی نقص را از این دوربین داشته باشند.

در خصوص دوربین دومی این کمپانی که نام آن در بازار دوربین های فول فریم شهرت بسیاری دارد باید بگوئیم نتوانسته در شرایز نوری و گستره دینامیکی عملکرد خوبی را از خود نشان بدهد. اگر این دوربین می توانست کارکرد خوبی داشته باشد مسلما به عنوان یک دوربین فول فریم می شد آن را به افراد بسیاری پیشنهاد داد اما قیمت بالایی که برای آن تعیین شده به همراه عملکرد ضعیف دوربین نتوان از آن به عنوان یک دوربین خوب نام برد.

کانن در مقایسه با کمپانی های سونی و فوجی هنوز نتوانسته خلاقیت و نوآوری چندانی را وارد عرصه تولید دوربین های دیجیتالی خود کند ولی این دو کمپانی رقیب به سرعت در تولید دوربین های خود نوآوری داشته و هر از گاهی تولیدات با کیفیتی را وارد بازار می کنند. در حال حاضر عکاسان بسیاری هستند که به سراغ برندهای مختلفی می روند و تنها از دوربین های یک برند استفاده نمی کنند اما جیشون معتقد است تا زمانی که یک برند می تواند در تولیدات خود کیفیت را وارد نماید باید به آن وفادار بود.

برند کانن در حال حاضر هیچ خلاقیتی را در تولیدات خود ندارد و نمی تواند با رقبای خود در زمینه فناوری های نوآورانه به رقابت بپردازد. امیدواریم این برند جهانی بتواند در آینده ای نه چندان دور فناوری های مدرن و خلاقانه جدیدی را وارد طراحی دوربین های خود کند و بازهم به مانند گذشته خود موجب شور و اشتیاق در کاربران خود گردد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *