چگونگی پیاده سازی سئو در طراحی سایت

چگونگی پیاده سازی سئو در طراحی سایت

به صورت کلی می توان گفت سئو همان بهینه سازی سایت برای انواع موتورهای جست و جو است . به زبان ساده تر می توان گفت با سئو می توان کاری کرد که سایت موردنظر ما جز اولین نتیجه های گوگل باشد. همین باعث می شود تا عملکرد سایت بسیار بهتر شود و هم چنین به طبع آن تعداد کسانی که از سایت بازدید می کنند هم زیاد تر از قبل خواهد شد.

به بیان دیگر یعنی در تولید محتواهای مربوط به هر سایت کاری را انجام دهیم تا رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل بیش تر شود . البته ذکر این نکته هم ضروری است که سئو را تنها برای موتورهای جستجو نمی توان به کاربرد و به سایتی می توان سئو شده گفت که برای کاربران بسیار مناسب باشد.

در ادامه این مطلب با روش های پیاده سازی سئو در طراحی سایت آشنا خواهیم شد .

سئو

روش های پیاده سازی سئو در طراحی سایت

1-عکس ها را تغییر دهید : مطمئنا با بازی کردن یک سایت حتما با یک عکس رو به رو خواهید شد . عکس ها جزئی از محتواهای مربوط به سایت اند. برای این که کاربران سایت به مطالب جذب شوند از عکس ها در هر سایت استفاده می شود .

توجه داشته باشید در گذاشتن عکس ها باید توجه کنید که اندازه عکس ها مناسب باشند . بعضی از عکس ها اندازه های مناسبی ندارند و همین نیز باعث می شود تا بعضی از کدهای HTML استفاده کنند تا بتوانند اندازه این عکس ها را به حالت مناسبی برسانند . بهتر است برای این که سئوی سایت دچار مشکلی نشود از این کار استفاده نکنید و از اندازه عکس ها به صورت واقعی بهره برید.

برای این که سرعت سایت شما در بارگذاری بیش تر شود می توانید عکس هایی را که حجم کم تری دارند و کوچک اند را یکی کنید . در کدهای  HTML می توانید اندازه عکس ها را تنظیم کنید.

بیش تر عکس ها حجم بسیار زیادی دارند پس توجه داشته باشید که باید حجم این عکس ها را کم تر کنید و همین نیز باعث می شود تا بارگذاری سایت با سرعت بیش تری رخ دهد .

حتما باید برای عکس های خود از پارامترهایی مانند title و alt استفاده کنید . این پارامترها باعث می شود تا عکس هایی را که موتورهای جست و جو نشان نمی دهند و حتی نمی توانند محتوای آن ها را مشاهده کنند حداقل بفهمند که محتوای عکس ها چه بوده است .

2-ایجاد کردن تغییراتی در محتوای سایت : می توانید با اعمال کردن تغییراتی روی سایت سئو آن را بهبود بخشید این تغییرات عبارتند از :

از جمله این تغییرات این است که می توانید کدهای HTML را خلاصه کنید : البته منظور ما از خلاصه کردن این نیست که قسمت های مهم و ضروری سایت را باید حذف کنید و اما باید بتوانید حروف زاید و فضای خالی را از بین ببرید .

اگر بتوانید درخواست های سایت خود را کم کنید خواهید توانست سئوی سایت خود را بهتر کنید و از آن پس نیز سرعت بارگذاری سایت بسیار بهتر از قبل خواهد شد. برای کم کردن درخواست ها می توانید از ادغام کردن آن ها استفاده کنید.

برای لینک ها از رنگ های بسیار مناسبی استفاده کنید: برای این که سئوی سایت را بهبود بخشید می توانید از لینک ها استفاده کنید . لینک های استفاده شده باید رنگ خوبی داشته باشد بیش تر این لینک ها با رنگ آبی مشخص می شوند. البته در بعضی از متن ها هم رنگ لینک ها به رنگ متن نزدیک است و رنگ آن به سختی تشخیص داده می شود .

به خاطر همین کم رنگ بودن گوگل نیز نمی تواند این لینک ها را تشخیص دهد پس رنگی که برای لینک ها استفاده می شود باید قابلیت تشخیص داشته باشد.

از ساختن مطالب به صورت اتوماتیک بپرهیزید: بعضی از سایت ها وجود دارند که می توانند صفحه سازی را به صورت اتوماتیک انجام دهند و در صفحات اول تا سوم گوگل قرارمی گیرند . این سایت ها استانداردهای لازم را برای این که کاربران را جذب کند ندارد و همین باعث می شود تا رتبه سایت به شدت کم شود.

کم کردن تعداد Redirect در Redirect : با بهره گیری از کدهای جاوا می توانید انتقال های بین صفحه ها را کم کنید و همین نیز باعث می شود تا زمانی که کاربر سایت را مشاهده می کند کم نشود و تاثیر بدی روی سئو سایت نداشته باشد.

استفاده از Rich Snippet در مکان درست : بعضی از سایت ها هم وجود دارند که برای این که نشان دهند که سایت آن ها بین کاربران محبوبیت زیادی دارد تعداد نظرات بسیار نادرستی را به سایت می دهد همین باعث می شود تا سئو سایت درخطر باشد.

استفاده از منابع به صورت مشترک: استفاده از منابع به صورت مشترک این است که اگر در یک صفحه از سایت مطلبی را آپلود کردید و بار دیگر در صفحه دیگری بخواهید از همان استفاده کنید دیگر لازم نیست دوباره آن را آپلود کنید.

3-در مباحث عمومی سایت تغییراتی را ایجاد کنید: برای این که سایت خود را به موتورهای جست و جو بشناسانید می توانید از Web Master Tools استفاده کنید . هم چنین می توانید برای این که سئوی سایت بهتر شود با سایر ایت ها به تبادل لینک بپردازید البته باید بدانید که سایتی که با آن به تبادل لینک می پردازید رتبه آن در گوگل بیش تر باشد.

برای این که کاربران بتوانند راحت تر به هر آن چه می خواهند برسند باید برای کاربران از نقشه سایت استفاده شود . برای این کار باید صفحه ای را به صورت جدا طراحی کنید که لینک ها در آن دسته بندی شوند.

4- نحوه آدرس دهی در گوگل : شاید برایتان نکته بسیار جالبی باشد که حتی آدرس ها نیز در سئو تاثیر مناسبی دارند. از آدرس سایت خود باید کلمه های اضافه را حذف کنید و آدرس به صورت ساده تر استفاده شود.

اگر می خواهید در آدرس سایت از WWW استفاده کنید و می توانید در تنظیمات ورد پرس و یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگری آن را انجام دهید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *