چگونه کلمه کلیدی استفاده کنیم ؟

چگونه کلمه کلیدی استفاده کنیم ؟

منظور از کلمات کلیدی همان کلماتی است که کاربر در موتورهای جست و جو آن ها را وارد می کنند تا بتوانند به مطالبی که می خواهند برسند. زمانی که برای سایت های خود کلمات کلیدی پیدا می کنید که بهه صورت هوشمندانه انتخاب شده اند و یا مفیدند باعث خواهد شد تا سایت برای کاربران  زیادی جذاب باشد و مورد استقبال قرار گیرد. البته برای این که سایت شما جز اولین نتیجه های موتورهای جست و جو باشد لازم است تا برای سایت ها بهینه سازی هایی صورت گیرد.

کلمه کلیدی

انواع کلمه کلیدی

1-کلمه کلیدی که با برند مرتبط است : منظور از واژه های کلیدی که با برندها مرتبط اند شامل نشانی ها ، شرکت ، محصولات انحصاری و .. می شود و سایر کلمه هایی می شود  که با برندها ارتباط دارند.

2-کلمه های کلیدی عمومی و غیرمرتبط با برند: این کلمه های کلیدی از خدمات و محصولاتی ناشی می شود که همه شرکت ها آن ها را ارائه می کنند و تنها برای یک شرکت خاص نیست.

چطور می توانیم کلمه های کلیدی را انتخاب کنیم ؟

کلمه کلیدی در هر سایت نقش بسیار اساسی دارند و اگر شما برای محتوای خود کلمه کلیدی را انتخاب کنید که نامناسب باشد می تواند برای سایت ما بسیار مضر باشد و حتی به کارتان در سایت نیز ضربه وارد کند.

برای مثال فرض کنید برای سایت خود کلمه کلیدی مانتو را انتخاب می کنید و سایت شما نیز بیش ترین رتبه را در جست و جوهای گوگل دارد و اما در سایت خود محتوایی درمورد کفش ها ندارید همین باعث می شود تا کاربر به محض این که وارد سایت شما شود دوباره از آن خارج شود و به سایت دیگری مراجعه می کند و خرید خود را در آن جا انجام می دهد.پس باید برای انتخاب کردن کلمه های کلیدی دقت بسیار زیادی را داشته باشید البته قبل از این که کلمه کلیدی را انتخاب کردید حتما درمورد آن و هدف های آن نیز تحقیق کنید.

انتخاب واژه های طولانی برای کلمه های کلیدی

براساس تجربه های صورت گرفته بیان شده است که کاربران بیش تر از عبارات طولانی در سرچ های خود استفاده می کنند تا این که به صورت تک کلمه ای این سرچ ها صورت گیرد. برای مثال وقتی می خواهید یک گوشی را با برند خاص سرچ کنید احتمال می رود تا جست و جو کنید خرید آنلاین گوشی های هوآوی .

سعی کنید در انتخاب کلمه های کلیدی از عبارت های طولانی تر استفاده کنید و یا از عبارات محاوره ای در انتخاب آن بهره برید.با این کار موتورهای جست و جو رتبه بهتری را به سایت های شما خواهند داشت . هم چنین از کلمه های کلیدی بسیار پرکاربرد مثل موبایل هم استفاده نکرده اید و همین باعث می شود تا در سایت ها بیش تر موفق شده باشید.

چگونه می توانیم کلمه های کلیدی مناسبی را برای سئو انتخاب کنیم ؟

در ابتدا باید لیستی را تهیه کنیم و در آن کلمه های کلیدی را که مشتری و یا خودمان می خواهیم بنویسیم. برای این که بتوانیم بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنیم باید مراحل زیر را طی کنیم :

درخواست دادن پیشنهاد کلمه های کلیدی از طرف مشتری

از مشتری خود درخواست کنید تا لیستی را به شما بدهد و در آن کلمه های کلیدی را که فکر می کنید برای مشتری مهم خواهد بود را بیاورید. برای این کار می توانید جلسه ای را ترتیب دهید و در آن با مشتری در این باره بحث کنید.

انتخاب کردن کلمه کلیدی براساس این که برای شما پولساز هست یا خیر

در انتخاب کلمه های کلیدی این موضوع بسیار مهم است که کدام کلمه ها برای شما پولساز تر خواهند بود . برای مثال اگر کلمه هایی مانند قیمت ، فروش و یا خرید کلمه کلیدی باشند می تواند برای شما فروش را به همراه داشته باشد.به صورت کلی کلمه های کلیدی را که انتخاب می کنید باعث می شود تا پولی را بدست آورید.

پیدا کردن کلمه کلیدی با تولید کردن کلمه کلیدی طولانی تر برای سئو

در انتخاب کلمه کلیدی سعی کنید کلمه های کلیدی را انتخاب کنید که طول بیش تری داشته باشند . هر چه کلمه کلیدی طولانی تر باشند هدفمندترند و برای مشتری کیفیت بالاتری را خواهد داشت . از طرفی دیگر سئو روی کلمه های کلیدی بسیار راحت تر است . کلمه های کلیدی اگر طولانی باشند از سه قسمت سر ، بدنه و دم تشکیل می شوند. بهتر است کلمه های کلیدی طولانی از سه و یا چهار کلمه تشکیل شوند.

کلمه های کلیدی اگر طولانی باشند از نرخ تبدیل بالایی برخوردارند و به صورت کلی بخش سر در کلمه های کلیدی برای سئو پایه حساب می شود و معمولا نیز به صورت تک کلمه ای است . برای این که نرخ تبدیل را بالا ببریم باید بیش ترین توجه خود را روی دو قسمت دیگر یعنی بدنه و دم قرار دهیم .

کلمه های کلیدی اگر طولانی باشند باعث می شوند تا رتبه سایت شما نیز بسیار بیش تر شود . برای این که رتبه سایت در گوگل بهبود پیدا کند باید کلمه های کلیدی را انتخاب کنید که تخصصی تر باشند و از نظر اندازه نیز طولانی تر باشند.

نکاتی مهم برای انتخاب کلمه کلیدی

1-باید در ابتدا سایت های رقیب خود را مورد بررسی قرار دهید و متوجه این موضوع شوید که بیش تر ترافیک سایت برای چه سرچ هایی بوده است .

2-چه تعداد از وب سایت ها از همین کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید استفاده کرده اند.

3-از کلمه های کلیدی استفاده کنید که مترادف است برای مثال از گوشی ، موبایل و یا تلفن همراه استفاده کنید.  برای مثال از کلمه هایی استفاده کنید که با کسب و کارشان در یک راستا است .

4-حتما برای کلمه کلیدی نگارش های مختلف آن را درنظر بگیرید برای مثال بخارشو ، بخارشوی .

امیدواریم تا در این مطلب موارد مفیدی را برای شما بیان کرده باشیم تا بتوانید با استفاده از آن ها برای سایت خود کلمه کلیدی مناسبی را انتخاب کنید تا بتواند به افزایش رتبه سایت شما کمک کند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *