چگونه بک لینک بسازیم ؟

چگونه بک لینک بسازیم ؟

موضوعی که در وب سایت ها بسیار مهم است مربوط به بک لینک هاست . گوگل قبلا اعلام کرده بوده است که اگر به صورت افراطی از کلمه های کلیدی استفاده کنمد رتبه سایت پایین می آید و اما در مورد این که از بک لینک ها نیز بیش از اندازه استفاده شود هشدار داده شده است . همه بک لینک ها دارای ارزشی برابر نیستند و بعضی از آن ها ممکن است تاثیرات بدی را روی رتبه سایت داشته باشذد.

برای این که بفهمید بک لینکی را که دارید اعتبار دارد باید سوالاتی در این جا مطرح شود و به آن ها پاسخ دهید. برای مثال اگر کاربری روی لینک جدید کلیک کند بعد از ادامه آن با اطلاعاتی مرتبط روبه رو می شود ؟ و یا طوری دیگر اگر بگوییم آیا کاربر زمانی که وارد سایت می شود تنها وقت خود را تلف کرده است ؟ اگر پاسخ به این سوال ها بله است شما دارای یک بک لینک سالم هستید و اگر جواب نه است شما تنها وقت کاربر را تلف کرده اید .

بخواهیم مختصر و مفید درباره بک لینک توضیح دهیم باید بدانید همان لینکی است که دارای ازاطلاعات بسیار خوبی است و این اطلاعات با انکر تکست ارتباط دارد .

برای این که یک بک لینک ارزشمند را تولید کنید همه چیز به محتوای سایت برمی گردد.باید سعی کنید تا محتوایی ارزشمند و یا مرتبط را تولید کنید. اساس همه چیز به محتوای سایت شما بر می گردد. حال اگر خو.د محتوا ارزشی نداشته باشد دیگر بک لینک های آن نیز ارزشی نخواهد داشت.

بک لینک

چرا باید بلک لینک ها اطلاعات خوبی را دارا باشد؟

پاسخ این سوال را با مثالی می دهیم برای مثال فرض کنید مطلبی در مورد ماهیگیری نوشته شده است علاوه بر آن مطلب دیگری نیز در سایت دیگری دیده اید که در مورد آشپزی است و اطلاعات بسیار خوبی را هم دارد و احتمال می دهید که اطلاعات آن را کاربران شما می پسندند. خب حالا موضوع این جاست که شما اصلا نباید در متن ماهیگیری که دارید از بک لینکی برای رسیدن به محتوای آشپزی استفاده کنید این کار حتی اگر مطمئنید که که کاربران شما به موضوع آشپزی علاقه مندند نیز باز هم درست نخواهد بود .

دلیل مواردی که در بالا یاد شد نیز این است که هیچ ربطی بین مطالب آشپزی و ماهیگیری وجود ندارد و به همین هاطر هم استفاده از بک لینک کار اشتباهی است. اگر شما از بک لینک استفاده کنید زمانی که کاربران روی لینک کلیک می کنند تصور می کنند که با مطالبی مرتبط با ماهیگیری رو به رو خواهد شد زیرا او اطلاعات بیش تری را درباره ماهیگیری لازم دارد نه آشپزی.

حتی اگر مطلب سایت دوم درمورد مسائل سطحی ماهیگیری هم باشد باز هم نباید از لینک ها استفاده کرد. زیرا کاربران وقتی وارد صفحه دوم می شوند متوجه خواهند شد که اطلاعات سایت بسیار سطحی است و درنتیجه این حس را دارد که وقت خود را تلف کرده است .پس تنها گذاشتن لینک های خارجی منوط به مرتبط بودن نخواهد بود بلکه باید سایت اطلاعات باید بسیار ارزشمند باشند.

چطور می توانیم یک محتوای ارزشمند بنویسیم ؟

در محتوای خود از جمله های مبهم استفاده نکنید سعی کنید تا از حقایقی در مطالب خود استفاده کنید که به اثبات رسیده باشد و یا به صورتی دیگر بیانیه هایی که می نویسید بسیار دقیق است. مثلا می توانید به جای استفاده از جمله ای مثل “اکثریت مردم روی گربه های خود نام های گوناگونی را می گذارند” بنویسید” براساس تحقیقاتی که صورت گرفته است الیور به عنوان بیش ترین نام ثبت شده برای گربه های نر ثبت شده است “.

استفاده از این گونه جمله ها باعث می شود تا اطلاعات بدون ابهامی را در اختیار کاربران بگذارید . برای این که این اطلاعات دقیق باشد می توانید از آمار و ارقام استفاده کنید مثلا بگویید چند درصد از مردم و چه نام هایی را روی گربه ها می گذارند. سعی کنید درمورد هر چیز حقایق را برای کاربر بنویسید.

بعد از این که یک مطلب ارزشمند تولید شد چه کار باید کنیم ؟

می توانید مطالبی را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام به اشتراک بگذارید و یا به صورت پشت سرهم در فیسبوک اطلاعاتی را پست کنید. به صورت کلی می توانید از شبکه های اجتماعی برای این که اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید استفاده کنید. با انجام دادن این کار به  دو نتیجه دست پیدا می کنید اول این که ترافیک سایت زیاد می شود و هم این که شانس بیش تری را خواهید داشت تا این که بک لینکی را به مطالب خود در دیگر سایت ها داشته باشید.

البته کارها تا همین جا تمام نخواهد شد بعد از این باید به سایت هایی بروید که تخصصی اند و در گفت و گوهایی که به سایت شما ارتباط دارید شرکت داشته باشید . زمانی که ددر این کفت و گوها فعالیت می کنید سایر کاربران متوجه خواهند شد که شما در مطالب مربوط به سایت خود حرفه ای هستید و حتما کاربران به سایت شما سر خواهند زد.هم چنین مطالب سایت شما را می خوانند و بعد از آن نیز از مطالب سایت شما استفاده می کنند و در صفحات سایت خود مطالب شما را لینک می دهند.

نکاتی برای قرار دادن بک لینک ها در سایت

لینک هایی که در سایت های خود قرار می دهید باید به صورت منظم قرار گیرند و طوری نباشد که یک روز در سایت خود 100 بلک لینک ایجاد کنید و روزی دیگر 10 بلک لینک ایجاد کنید . بلکه در زمان های متفاوت باید بک لینک هایی به صورت یکسان قرار داده شود .

تعداد بک لینک ها نیز هرچه بیش تر باشد بهتر است و اما کیفیتی که این بک لینک ها دارند نیز با هم متفاوت است  و هر چه کیفیت بسیار بالایی داشته باشد روی سئو سایت نیز تاثیرات بسیار خوبی را خواهد داشت. لینک هایی که در سایت ها ایجاد می شوند باید تحت نظر متخصص سئو گذاشته شود زیرا در صورت این که بک لینک ها به درستی قرار نگیرند سایت توسط گوگل مجازات خواهد شد و سایت مجازات شده نیز بعدها از دور خارج می شود .

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *