چند مورد از مهم ترین خصوصیات MIUI 9

چند مورد از مهم ترین خصوصیات MIUI 9

چند مورد از مهم ترین خصوصیات MIUI 9

اگر بخواهیم میان شرکت های تولید کننده چینی یک اسم موفق را به زبان بیاوریم قطعاً کمپانی شیائومی خواهد بود. مارکی که با توجه به این که از رقیب خود که هواوی می باشد قدمت کمتری داشته باشد اما به اندازه ای پرقدرت و خوب کار کرده است که اکنون بازار ایران را نیز به مقدار زیاد تحت تاثیر خود قرار داده است . دیوایس های شیائومی به اندازه ای مقرون به صرفه و با کیفیت می باشند که به تدریج در حال پشتیانی های بیشتر و بهتر در ایران هستند.

ولی شرکت شیائومی فقط در قسمت بازایابی و سخت افزار خوب کار نکرده ولی در قسمت خدمات نرم افزاری و ارائه ورژن های به روز اندروید و MIUi برای موبایل های خود بسیار پر خوب و عالی کار کرده است.

ولی مدت زمان کوتاهی است که نسخه جدید MIUI یعنی 9 ارائه شده و اکنون میخواهیم ببینیم با انجام این به روزرسانی چه اتفاقاتی در موبایل ما خواهد افتاد و از چه خصوصیاتی بهره مند خواهیم شد پس با ما همراه باشید.

تغییر رابط کاربری پنل نوتیفیکیشن ها

در رابط کاربری تازه شیائومی شاهد تغییرات در قسمت نوتیفیکیشن ها می باشیم، به این صورت که در اگر پیامی برای شما ارسال شود، شما می توانید در همان لحظه آن پیام را جواب دهید. قابلیتی که پیش از این در اندروید 7 مشاهده کرده بودیم.

ویرایشگر تصویر جدید

شیائومی به تعداد دفعات مکرر برای اپلیکیشن گالری خود آپدیت ارائه کرده بود ولی این دفعه برای قسمت ویرایش تصاویر ناظر اضافه شدن گزینه پاک کردن پس زمینه تصاویر می باشیم به صورتی که شما می توانید با انگشت خود هرقسمتی را که دل تان می خواهد انتخاب نمایید و پس از آن با زدن یک گزینه در بک گراند آن را به طور کل پاک نمایید که انجام این کارمی تواند یک گزینه هیجان انگیر برای استفاده کنندگان از موبایل شیائومی باشد.

خصوصیات MIUI 9

خصوصیات MIUI 9

بالا بردن سرعت لود برنامه ها به میزان دو برابر

شیائومی با ایجاد تغییراتی در ساختار نرم افزاری توانسته است در مدل MIUI 9 سرعت بارگذاری برنامه ها را تا میزان 2 برابر بالا ببرد. بهبود مدیریت رم در پس زمینه و اختصاص داینامیک منابع از جمله تغییراتی می باشند که سرعت بارگذاری برنامه ها در MIUI 9 را به اندروید خام نزدیک می کنند که این فوق العاده می باشد.

برنامه جدید اجرای ویدئو

در MIUI 9 نرم افزار اجرای ویدیو به طور کلی عوض شده است و کلی ویژگی تازه به آن اضافه شده است :

  • امکان تغییر سایز زیرنویس ها
  • استفاده از ژست های حرکتی برای عقب جلو بردن ویدیو ها
  • امکان گرفتن اسکرین شات
  • پشتیبانی از زیر نویس های چند زبانه
  • پشتیبانی از فرمت های AVI, MP4, MOV, MKV, MPG, FLV, RM, TS, ASF ,3GP
  • اضافه شدن قسمت فولدر شخصی جهت مخفی کردن ویدئو خاص

تغییر و بهبود برنامه انتقال فایل

خصوصیات MIUI 9

خصوصیات MIUI 9

Mi Drop

Mi drop نرم افزار ویژه منتقل کردن فایل شیائومی می باشد که این دفعه علاوه بر تغییرات گرافیکی، تغییرات زیر ساختی هم داشته است . این اپلیکیشن در حال حاضر برای همه دستگاه های اندروید اعم از شیائومی و دستگاههای دیگر قابل استفاده می باشد و برنامه آن نیز از قسمت ابزار ها خارج شده و به صفحه خانه منتقل شده است.

با می دراپ شما می توانید فایل ها را به آسانی منتقل نمایید و همچنین می توانید در صورت قطع شدن یک ارتباط مجدداً آن را ادامه دهید.

اضافه کردن قابلیت تقسیم صفحه نمایش (Split screen)

این قابلیت پیش از این در mi mix 2 اضافه شده بود اما هم اکنون به حالت استاندارد در miui 9 تعبیه شده و جهت استفاده کردن از آن کافیست تا شاسی مالتی تسکینگ را بزنید و سایز صفحه را به آسانی تغییر دهید.

میانبر برنامه ها

این دفعه مانند پنل گوگل ناو در ورژن تازه MIUI می توانید به نرم افزار هایی که بیشترین استفاده می کنید دسترسی سریع داشته باشید. به عنوان مثال برنامه تقویم یا نوت از این به پس در دسترس شما می باشند و البته این پنل قابلیت شخصی سازی را نیز خواهد داشت.

اضافه شدن تم و پک های استیکر اختصاصی

خصوصیات MIUI 9

خصوصیات MIUI 9

در نسخه تازه MIUI ناظر اضافه شدن تم های گوناگون و همین طور تعداد دوازده پک استیکر جدید به همراه چهار پک جدید ویژه هند هستیم . همچنین شیائومی آیکون های انیمیشنی تازه ای را نیز به بیست و یک برنامه اضافه کرده است که دارای برنامه های از قبل نصب شده و همچنین شامل اینستاگرام و فیسبوک و مرورگر UC نیز می باشد.

بهبود اپلیکیشن تقویم با اضافه شدن کارت ها

در اپلیکیشن تازه تقویم شیائومی شما می توانید با کارت هایی که در دسترس شما قرار می گیرد به آسانی از فستیوال های پیشرو تعطیلی ها اطلاع پیدا کنید. همچنین در قسمت On this day  می توانید تازه ترین خبرهای  روز را دریافت کنید. در این اپلیکیشن شما  می توانید از برنامه های فوتبال هم با خبر شوید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *