پیش دستی گوگل در منتشر کردن برنامه نرم افزاری اندازه گیری

پیش دستی گوگل در منتشر کردن برنامه نرم افزاری اندازه گیری

انتشار اپلیکیشن اندازه گیری گوگل پیش از اپل

یکی از قابلیت هایی که در iOS12 وجود دارد برنامه نرم افزاری است که بر پایه واقعیت افزوده ی Measure کار می کند اما کمپانی گوگل در حال حاضر برنامه نرم افزاری ویژه ای را منتشر کرده است که مختص اندروید بوده و کارکرد آن شباهت بسیاری به اپلیکیشن iOS12 دارد.

برای اینکه عملکرد اپل و گوگل در زمینه رقابت واقعیت افزوده را بتوان بهتر بررسی کرد تنها باید به برنامه اندازه گیری که به وسیله هر کدام از این دو کمپانی طراحی شده و با نام Measure در دسترس است با دقت بیشتری نگاه کرد. کمپانی اپل تصمیم داشت در آینده بسیار نزدیکی برنامه اندازه گیری خود را که بر پایه واقعیت افززوده کار می کند در کنار iOS12 انتشار دهد اما کمپانی گوگل پیش دستی کرده و برنامه اندازه گیری خود را زودتر از اپل در اختیار عموم قرار داده است و در واقع در رقابت با اپل پیش قدم بوده است. اپلیکیشن اندازه گیری طراحی شده به وسیله گوگل در خصوص کلیه دستگاه هایی که قابلیت پشتیبانی از پلتفرم ARCore را دارند می تواند کارایی مناسبی داشته و اجرا شود.

Measure این قابلیت و توانایی را دارد از محاسبات فضایی که به وسیله ARCore انجام می شود در خصوص اندازه گیری اجسامی که در جهان واقعی وجود دارند بهره مند گردد. زمانی که این برنامه بر روی دستگاهی نصب باشد کاربران این امکان را خواهند داشت تنها با قرار دادن دوربین دستگاه خود به سمت اجسام مورد نظر فاصله ای که بین لبه های ان وجود دارد به صورت دقیقی اندازه گیری کرده و محاسبه نمایند. پاسخی که در خصوص این اندازه گیری و محاسبه به دست خواهد آمد به فوت و یا متر است. علاوه براین این امکان نیز وجود دارد کاربرانی که در فروشگاه لوازم خانگی قصد خرید وسیله ای را دارند اندازه های وسیله مورد نیاز را با فضایی که در منزل وجود دارد محاسبه کرده و تطابق میان آن ها را محاسبه کنند.

در خصوص اپلیکیشن اندازه گیری گوگل نکات بسیار جالبی وجود دارد که باید به آن توجه ویژه ای داشت؛ یکی از نکاتی که در خصوص اپلیکیشن اندازه گیری گوگل می توان عنوان کرد این که کلیه اندازه گیری هایی که به وسیله این اپلیکیشن انجام می شود به صورت تخمینی هستند. این نکته نشان می دهد که در صورت بروز اشتباه از سوی این اپلیکیشن گوگل هیچگونه مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت. به احتمال زیاد مدیران ارشد گوگل نیز اطلاع دارند برنامه های ARCore و یا حتی برنامه ARKit دارای نقص هایی هستند و کارایی کاملی ندارند و ممکن است در هنگام استفاده اشتباهاتی داشته باشند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *