پشتیبانی اندروید پی از نسخه ی1.1 رابط برنامه نویسی گرافیکی

پشتیبانی اندروید پی از نسخه ی1.1 رابط برنامه نویسی گرافیکی

اندروید پی از رابط برنامه نویسی گرافیکی ولکان پشتیبانی می کند

اندروید پی که نسخه ی جدید سیستم عامل موبایل گوگل است برای اینکه بتواند کیفیت بازی ها را بهبود ببخشد از نسخه ی1.1 رابط برنامه نویسی گرافیکی ولکان پشتیبانی می نماید. ولکان به عنوان رابط برنامه نویسی نرم افزار هیجان انگیزی شناخته می شود که به نام  (API) شهرت دارد و موجب می شود تا کیفیتی که بازی های موبایل دارند از لحاظ بصری به میزان قابل قبول و چشمگیری تغییر کنند و گرافیکی که در خصوص کنسول های خانگی به کار رفته در دسترس کاربران گوشی های هوشمند قرار خواهد گرفت.

کمپانی سامسونگ از زمانی که گلکسی اس7 را در سال2016 انتشار داد این رابط برنامه نویسی را در مورد دستگاه های گلکسی خود پشتیبانی نموده و اجرا کرد و کمپانی گوگل هم تصمیم گرفته در خصوص اندروید نوقا از این رابط برنامه نویسی نرم افزاری پشتیبانی کند و آن را به این سیستم عامل افزوده است. ولکان به نسبت رابط برنامه نویسی گرافیکی که در حال حاضر در خصوص موبایل اجرا می شود و به نام OpenGL ES معرفی می شود دسترسی بیشتر و مستقیمی به سخت افزار دارا می باشد. پیش از این مساله در خصوص برخی از مدل های نمایشی شاهد بوده ایم که اگر قدرت کامل ولکان به وسیله توسعه دهندگان به کار گرفته شود این رابط برنامه نویسی قادر خواهد بود قابلیت های زیادی را از خود به نمایش گذاشته و قدرت بالایی خواهد داشت.

اندروید برنامه پشتیبانی از ولکان را همزمان با انتشار نسخه ی هفتم سیستم عامل اندروید شروع کرده است اما در حال حاضر نسخه ی تازه ای از این رابط برنامه نویسی نرم افزاری منتشر شده که به نام1.1 معرفی می گردد و احتمال آن وجود دارد که گوگل در خصوص اندروید پی از این رابط گرافیکی نییز پشتیبانی به عمل بیاورد. باید ابراز تاسف کرد که کاربران نهایی به سرعت امکان استفاده از مزایایی که نسخه ی جدید این رابط برنامه نویسی در اختیار قرار می دهد را نخواهند داشت؛ چرا که این نسخه در واقع نسخه ی پالایش یافته این رابط گرافیکی به شمار می رود که موجب می شود توسعه دهندگان این امکان را داشته باشند تا به شکل بهتری از سخت افزاری که وجود دارد استفاده کنند.

در نهایت زمانی که توسعه دهندگان نسخه ی1.1 ولکان را بپذیرند این امکان برای کاربران فراهم خواهد شد که بازی های موبایل بیشتری را در گوشی های هوشمند خود اجرا کنند که دارای ظاهر و اجرا و کیفیت و عملکرد بهتری باشد. در خصوص پشتیبانی از این رابط برنامه نویسی نرم افزاری انتظار آن وجود دارد که در نسخه ی بتا2 به وسیله توسعه دهندگان اندروید پی قرار داده شود.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *