پرفروش ترین برند در سال2017 افتخاری دیگر برای سامسونگ

پرفروش ترین برند در سال2017 افتخاری دیگر برای سامسونگ

پرفروش ترین برند در سال2017 افتخاری دیگر برای سامسونگ

کمپانی کره ای سامسونگ با ارائه محصولات خوب خود توانسته طی سال های گذشته به عنوان یکی از برندهای مطرحی شناخته شود که پرفروشترین آمار را در زمینه گوشی های هوشمند خود داشته است. در سال2016 این برند کره ای توانست به عنوان پرفروش ترین برندی نام برده شود که در زمینه ارائه موبایل های هوشمند فعالیت دارد. این برند عظیم موفق شده در سال2017 نیز جایگاه خود را به خوبی حفظ کند و باز هم آمار پر فروش ترین برند گوشی هوشمند را به خود اختصاص دهد.

دو کمپانی اینتر نشنال دیتا و استراتژی انالیتیکس که در زمینه آمار فعالیت دارند هر ساله گزارش هایی را در خصوص میزان فروشی که کمپانی های مختلف دارند منتشر می کنند و امسال نیز به تبعیت از روند پیشین خود گزارشی را منتشر کرده اند که فروش گوشی های هوشمند را در طول یک سال گذشته و همچنین فصل پایانی سال2017 را به خوبی نشان می دهد.

در گزارشی که از سوی این دو کمپانی منتشر شده است کمپانی اپل موفق شده در فصل پایانی سال2017 میلادی به عنوان پر فروش ترین برند شناخته شود که توانسته77.3 میلیون گوشی هوشمند را به فروش برساند. کمپانی کره ای سامسونگ بر خلاف اپل موفق شده به عنوان پرفروش ترین برندی شناخته شود که در طول سال2017 موفق شده317 میلیون گوشی هوشمند را به فروش برساند و در جایگاه نخست قرار بگیرد. البته سامسونگ در سال2016 میلاید نیز توانسته بود در فروش سالیانه عنوان پر فروش ترین برند را برای خود کسب کند و در حال حاضر نیز موفق شده جایگاه نخست و برتر خود را حفظ نماید.

در میان تولید کنندگان گوشی های هوشمند شیائومی چینی موفق شده تا میزان فروش خود را نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن دو برابر کند که این مساله موجب حیرت تحلیل گران شده است و می توان فعالیت های خوب این کمپانی را تحسین کرد. کمپانی شیائومی در فصل پایانی سال2016 میلادی توانسته بود14.3 میلیون از گوشی های هوشمند خود را به فروش برساند اما در مدت مشابه در سال2017 موفق شده میزان فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و این میزان را به28.1 میلیون گوشی برساند که موفقیتی چشمگیر برای این کمپانی چینی به شمار می رود و می توان انتظار داشت این کمپانی در آینده ای نه چندان دور بتواند به عنوان یکی از برترین کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند شناخته شود.

با توجه به چیزی که مشخص است فصل چهارم سال201 برای چهار شرکتی که در بین پنج شرکت برتر در دنیای گوشی های هوشمند قررار دارند چندان خوب نبوده و میزان فروش کمتری را برای آن ها داشته است. با توجه به گزارشی که از سوی استراتژی انالتیکس منتشر شده است در فصل آخر سال2017 دنیای گوشی های هوشمند بیشترین کاهش در زمینه فروش گوشی های هوشمند را داشته اند که در تاریخ این عرصه موردی بی سابقه می باشد. در این فصل تنها400 میلیون دستگاه از گوشی های هوشمند به فروش رسیده است که آمار بسیار پائینی نسبت به سال های پیش از آن می باشد. این رقم در حالی است که در بازه زمانی مشابه در سال2016 میزان فروش گوشی های هوشمند438 میلیون دستگاه بوده است و در سال2017 کاهش قابل توجهی را داشته است.

با توجه به آماری که از سوی این دو کمپانی آماری منتشر شده است از میان هر پنج گوشی هوشمندی که در سال2017 به فروش رسیده است یکی از گوشی های سامسونگ دیده می شود. اپل توانسته14.7 درصد از سهم فروش در بازار موبایل را به خود اختصاص دهد و در جایگاه دوم قرار بگیرد و بتواند به عنوان دومین برند پرفروش گوشی های هوشمند معرفی گردد. برندهای هواوی و اپو هم موفق شده اند به ترتیب جایگاه سوم و چهارم را به خود اختصاص دهند و به این ترتیب رده بندی ای که در سال2016 وجود داشته یک بار دیگر هم تکرار شود.

علیرغم اینکه گزارش و اطلاعات منتشر شده از سوی این دو کمپانی آماری اختلاف کوچکی با یکدیگر دارد اما هر دوی آن ها تعداد کلی فروش گوشی های هوشمند را که در سال2017 به فروش رسده است را چیزی در حدود1.5 میلیارد دستگاه ذکر کرده اند که رقم قابل توجهی می باشد اما نمی توان گفت نسبت به سال های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

رقم ذکر شده در این سال درست به مانند رقمی است که سال پیش از آن نیز مطرح شده بود و این نشان دهنده اشباع بازار گوشی های هوشمند می باشد و این مساله کمپانی های تولید کننده را بر آن داشته است تا برای فروش محصولات هوشمند خود به ویژه گوشی های هوشمند به دنبال راهکارهای بهتری باشند تا بتوانند میزان فروش خود را در سال جاری میلادی افزایش دهند. البته در این بین سامسونگ کره ای به دنبال ایده های بهتری است تا بتواند همچون دو سال گذشته جایگاه برتر خود را حفظ نموده و آمار فروش خود را افزایش دهد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *