پردازنده اکسینوس9820 سامسونگ وارد مرحله توسعه می گردد

پردازنده اکسینوس9820 سامسونگ وارد مرحله توسعه می گردد

ورود اکسینوس9820 سامسونگ به مرحله توسعه

سامسونگ در زمینه طراحی چیپست نیز توانسته به موفقیت های بسیاری دست پیدا کند و نسل جدیدی از این تراشه های پرقدرت را به نام اکسینوس9820 را طراحی نموده که در حال حاضر در دست توسعه قرار گرفته اند و اینگونه دیده می شود که سال آینده میلادی به صورت رسمی رونمایی شوند.

به مانند اسمارت فون ها که نسخه ی جدیدی و به روز شده ای از آن ها رونمایی و معرفی می شود می توان انتظار داشت که نسل ها و مدل های جدید سخت افزاری رونمایی شوند. نسخه ای جدید از سری تراشه های اکسینوس احتمال دارد در نسل بعدی مدل های گلکسی اس به کار گرفته شود. گوشی هوشمند گلکسی اس10 و یا هر مدل دیگری که نام گرفته شود نخستین محصول قدرتمندی است که از این چیپست های جدید سامسونگ در آن استفاده می شود و می تواند عملکرد پرقدرتی داشته باشد.

این نکته را نیز باید عنوان کنیم که گوشی های هوشمند گلکسی اس9 و نسخه پلاس آن دارای پردازنده های اکسینوس9810 می باشد و بد نیست این نکته را نیز اشاره کنیم که در خصوص گوشی گلکسی اس8 از پردازنده اکسینوس8895 استفاده شده و گلکسی اس7 و نوت7 مجهز به پردازنده ی اکسینوس8890 می باشد و این پردازنده ها موجب شده اند تا گوشی های سامسونگ قدرت بیشتری در زیمنه پردازش اطلاعات داشته باشند. با توجه به این موضوع می توان احتمال داد که جدیدترین نسخه پردازنده سامسونگ یعنی اکسینوس9810 در سال جاری میلادی با توجه به تصاویری که منتشر شده است به نام اکسینوس9820 معرفی می گردد و در محصولات آینده این کمپانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

با در نظر گرفتن این مساله که پردازنده جدید سامسونگ در لیست مراحل توسعه جای گرفته است به این زودی نباید توقع داشته باشیم تا اطلاعات بیشتری در خصوص آن منتشر شود و مشخصات این چیپست انتشار یابد. کمپانی کره ای سامسونگ در سال2019 میلادی تصمیم دارد از تکنولوژی7 نانومتری استفاده نماید بنابراین به نظر می رسد در پردازنده جدید اکسینوس9820 مساله گرافیک تاثیر بیشتری را پذیرفته باشد. فرکانس GPU در این پردازنده جدید تا 2.9GHz افزایش پیدا خواهد کرد و احتمالا فرکانس 3GHz در این پردازنده قدرتمند به کار گرفته شود. کم شدن مصرف انرژی و قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G از دیگر مواردی به شمار می رود که مطمئنا در خصوص این پردازنده استفاده خواهد شد و می تواند قابلیت های بسیاری را برای کاربران فراهم نماید.

چیپست جدید سامسونگ می تواند موجب افزایش توان عملکردی دستگاه های هوشمندی شود که به وسیله این کمپانی تولید می شود. البته این احتمال وجود دارد کمپانی های دیگر نیز تصمیم به استفاده از این چیپست ها در محصولات خود داشته باشند که نباید از آن غافل شد. حال باید منتظر ماند و دید که کمپانی کره ای سامسونگ در خصوص مشخصات و ویژگی های چیپست جدید خود چه عملکردی خواهد داشت.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *