پخش فوتبال جام جهانی 2018 با کیفیت 4K

پخش فوتبال جام جهانی 2018 با کیفیت 4K

تصاویر مسابقات فوتبال جام جهانی 2018با وضوح 4K

در اطلاعیه رسمی که چندی پیش فیفا اعلام کرد ، مسابقات فوتبال در جام جهانی 2018روسیه با وضوح 4K پخش خواهد شد. بر اساس گفته های جدید فیفا تصاویر تمام مسابقاتی که در جام جهانی برگزار خواهد شد قرار است با رزولوشن 4K HDR و صدای دالبی ضبط گردد ، همچنین اعلام کرده اند که بعضی از مسابقات هم به صورت سه بعدی فیلم برداری می شود.

به دفعات زیاد گفته شده است که رویدادهای یزرگ ورزشی مکانی است که شرکت های قدر دنیا در زمینه ی تصویر برداری می توانند از آن به عنوان سکوی پرتاب و تبلیغات کار خود استفاده کنند. به همین خار است که فیفا برای سال 2018 رویکرد متفاوتی را از خود نشان داده است و از شرکت تصویر بردار این مسابقات خواسته است که می خواهد تمامی این مسابقات را با کیفیت 4K HDR به خانه های هواداران بفرستد.

در بیانیه جدید فیفا آمده است:

برای نخستین بار در تاریخ این نوع مسابقات نیت داریم جهت باقی ماندن در جمع پیشگامان این صنعت ، کل مسابقات که 64مسابقه می باشد را با کیفیت UHD و با استفاده از قابلیت  HDR ضبط و پخش نماییم. به لطف سیستم هایی که برای ضبط و پخش این مسابقات داریم ، این تصاویر با فرمت های متفاوت از قبیل (UHD HDR یا i 1080 یا p1080) در دسترس بینندگان قرار خواهد گرفت.

طبق آمار فیفا برای تصویر برداری کلیه مسابقات از دوربین K HDR4 و ۸ دوربین p 1080 HDR استفاده خواهد شد ، اما اگر خیال می کنید که مجموعه تصویر برداری به این 16دوربین ختم می شود کاملاً اشتباه می کنید ، چون قرار بر این شد که در این مسابقات از 8دوربین سوپر اسلوموشن و 2 دوربین اولترا موشن و یک دوربین کابلی و در نهایت از یک کواد کوپتر هم برای تصویر برداری استفاده گردد.

4K

4K

با وجود این دوربین ها ، دیگر کلیه مسابقات از تمام زوایا قابل مشاهده خواهند بود و دیگر هیچ نقطه کوری در انجام این مسابقات نخواهد بود. در ادامه این گزارش ها آمده است که برای پخش صدای این مسابقات هم چاره ای اندیشیده شده است و آن هم این است که تمامی تصاویر همراه با ضبط صدای (Dolby Atmos یا DTS:X) خواهد بود تا در جهت ضبط و پخش این مسابقات بهترین عملکرد را از خودمان نشان داده باشیم. همان طور که در قبل اشاره کردیم ، فیفا بعضی از مسابقه های خود را به روش واقعیت مجازی و با استفاده از دورین های 360درجه ضبط خواهد کرد.

فیفا در ادامه این اطلاعیه نیز گفته است:

به عنوان اثبات این نوآوری ها ، باید بگوئیم که طرفداران می توانند این مسابقات را به روش VR نگاه کند. این یعنی تعدادی از مسابقات قرار شد به صورت 360درجه (VOD) یا به صورت زنده پخش شود. البته این را باید بگوئیم که کیفیت پخش این مسابقات در تمام کشورها یکسان نخواهد بود و به صورت متغیر است ، این هم به دلیل تکنولوژی پخش در سیستم صدا و سیمای هر کشور خواهد بود.

در ایران هم قطعاً به خاطر نبود سیستم های به روز پخش این مسابقات با وضوح 4K HDR نخواهد بود. به شما عزیزان می رسانیم که جام جهانی 2018 در تاریخ بیست و چهارم خرداد ماه نود و هفت در کشور روسیه به طور رسمی آغاز خواهد شد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *