ویژگی های کم تر شناخته شده ویندوز 10

ویژگی های کم تر شناخته شده ویندوز 10

ویندوز 10 دارای ابزارهای بسیار مهم و کاربردی است که اکثر کاربران اطلاع زیادی از آن ندارند . شاید بگویی با تمام میان برهای صفحه کلید این ویندوز آشنایی دارید و اما در نسخه های جدید این ویندوز ویژگی های بسیاری وجود دارد که ممکن لست کاربران از آن اطلاعی نداشته باشید. بعضی از این ویژگی ها بسیار قدیمی است و هم چنان کسی از آن ها بی اطلاع است و اما برخی از این ها نیز بسیار جدید اند که در آپدیت های اخیر این ها به وجود آمده است . در این مطلب به بررسی10 مورد از این ویژگی ها می پردازیم.

ویندوز10

بررسی ویژگی های ویندوز 10

1-تایم لاین : این ویژگی مثل همین بخش تاریخچه گوگل است و می تواند همه فایل هایی را که قبلا بازکرده اید را با ترتیب زمانی خاصی نشان می دهد. این ویژگی با ویژگی دیگری که در نسخه های نوین اپلیکیشن آفیس وجود دارد جفت می شود و اما باعث می شود تا بتوانید روی سندهای خود از همان جایی که برای مثال دو هفته پیش کار می کرده اید کار کنید .

از دیگر فواید ویژگی تایم لاین در ویندوز 10 این است که می تواند به حساب کاربری مایکروسافت نیز وصل شود . پس تایم لاین فقط برای یک کامپیوتر نیست و حتی اگر کاربر فایل های خود را رو سرویس ابری نیز ذخیره کند می تواند با استفاده از هر دستگاه دیگری به فایل های خود از همان قسمتی که در حال کار روی آن بوده است دسترسی خواهید داشت.

البته این ویژگی آن قدرها نیز منحصر به فرد نیست و اما توسعه دهندگان این دستگاه باید برای متصل کردن به تایم لاین نرم افزارهای خواد را آماده کنند. االبته بسیاری از نرم افزارهای مشهور هم هستند که از این ویژگی استفاده نمی کنند.

2-دسکتاپ مجازی : کاربرانی نیز وجود دارند که روی سازماندهی اپلیکیشن های خود حساس اند این ویژگی برای آن ها بسیار مهم است و می تواند بسیار برای آن ها مفید باشد. هم چنین کاربران حرفه ای می توانند بسیار از این ویژگی بهره بگیرند.

کاربران قادرند تا از این دسکتاپ های مجازی چندین نسخه را برای خود ایجاد کنند و در هریک از آن ها نرم افزارهای خاصی را قرار دهند و به صورت جداگانه از آن استفاده کنند.برای مثال می توان نرم افزارهای مربوط به بازی را در یک دسکتاپ و نرم افزارهای کاری را در یک دسکتاپ دیگر قرار داد. در سیستم عامل های لینوکس نیز این دسکتاپ های مجازی بسیار کاربردی بوده اند و بعدها نیز وارد ویندوز 10 شدند.

3-کلیپ بورد ابری : امروزه ممکن است کاربران زیادی وجود داشته باشند که با تعداد زیادی از سیستم عامل های مشابه کار کنند . برای مثال از چندین کامپیوتر استفاده کنند که همگی دارای یک سیستم عامل است . این ویژگی همگام سازی در ویندوز 10 که متصل به حساب کاربری مایکروسافت هستند می توانند به راحتی در هر سیستمی به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنند.

4-ویژگی Nearby Sharing: احتمالا با این مشکل مواجه شده اید که بخواهید فایل های را به صورت عکس و یا ویدئو از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگری انتقال دهید و اما به فلش دسترسی نداشته باشید  در این زمان ویژگی Nearby Sharing می تواند برای شما بسیار کارآمد باشد. همین ویژگی در ویندوز 10 باعث می شود تا بتوان فایل ها را بین چند کامپیوتر به صورت محلی به اشتراک گذاشت و این ارتباط بین از راه بلوتوث و یا وای فای صورت می گیرد.

برای بهره گیری از این ویژگی تنها لازم است تا روی فایل موردنظر کلیک راست کنید و گزینه Share را کلیک کنید مقصد را برای انتقال دادن مشخص کنید و بعد از آن نیز می توانید فایل را به مقصد تعیین شده بفرستید . البته باید در کامپیوتر مقصد نیز پیام انتقال تایید شود.

5-ویژگی Storage Sense:  فایل های داخل سطل زباله ویندوز 10 و هم چنین پوشه ای که مربوط به  فایل ها دانلود شده است مقدار زیادی از فضای هارد را اشغال می کند و این حجم نیز به میزان چند گیگ نیز خواهد بود . از سایر عواملی که باعث پر شدن هارد می شود مربوط به بروزرسانی های کارت های گرافیک است که هر بار حدود 500 مگابایت از حافظه را اشغال می کند. از این ویژگی می توانید برای رفه این مشکل در ویندوز 10 استفاده کنید.

مثلا می توانید تنظیمات این ویژگی را به گونه ای قرار دهید که تنها فایل هایی را پاک کند که از سی روز قبل در هارد باقی مانده اند..

6-ویژگی File History : بعضی اوقات نیاز دارید تا به تغییراتی که قبلا در بعضی از اسناد رخ داده است دسترسی پیدا کنید با استفاده از این ویژگی در ویندوز 10 می توانید همه تغییراتی که در اسناد رخ داده است را برگردانید.برای استفاده از این ویژگی در ابتدا باید محلی که فایل های بکاپ در آن جا قرار دارند را مشخص کنید و این مکان می تواند خود هارد باشد ویا هم حافظه خارجی .

7-قدرت پنهان منو کاربری : این ویژگی در نسخه های ویندوز از زمان بسیار قدیم وجود داشته است و اما هنوز فایدهای بسیار زیادی دارد . برای استفاده از آن باید روی منوی استارت راست کلیک کنید و به ویژگی های بسیار زیادی را برای شما ارائه می کند.

8-ویژگی God Mode : اگر می خواهید برای انجام تغییر در ویندوز گزینه ها و تنظیمات کاربردی زیادی دست پیدا کنید می توانید از ویژگی God Mode در ویندوز 10 استفاده کنید. با بهره گیری از این ویژگی می توانید به همه تنظیمات ویندوز دسترسی داشته باشید که حتی ممکن است بعضی از این تنظیمات در حالت معمولی استفاده سخت و دشواری داشته باشد.

با استفاده از این حالت می توانید تنظیماتی که برای استفاده حرفه ای از ویندوز است را به حالت ساده در بیاورد .

9-قفل پویا : بعضی از افراد می خواهند چندین کار را به صورت هم زمان با کامپیوتر انجام دهند و اما نمی خواهند در نبود خودشان کسی وارد حریم شخصی شان در کامپیوتر شود  در این جا می توانید از ویژگی قفل پویا استفاده کنید . با بهره گیری از این ویژگی از راه بلوتوث گوشی و کامپیوترتان با هم جفت می شوند و می توانید حتی زمانی که از کامپیوتر دور هستید نیز آن را قفل کنید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *