ویندوز دیفندر و امکان حذف نرم افزارهای مزاحم و ناخواسته

ویندوز دیفندر و امکان حذف نرم افزارهای مزاحم و ناخواسته

ویندوز دیفندر و امکان حذف نرم افزارهای مزاحم و ناخواسته

ویندوز دیفندر برنامه ای کاربردی است که به وسیله کاربران بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد و مایکروسافت اعلام کرده به زودی این برنامه به قابلیتی مجهز خواهد شد که به وسیله آن کلیه نرم افزارهایی که مزاحم هستند و به صورت ناخواسته نصب شده اند حذف خواهند شد. در حال حاضر هر روزه برنامه ها و اپلیکیشن و نرم افزارهایی معرفی می شوند که در ظاهر به عنوان یک برنامه بسیار کاربردی معرفی می شوند اما پس از اینکه نصب می شوند متوجه می شوید طراحی آن ها به گونه ای است که چند هشدار دروغین را به کاربر در حین کار با آن ها نشان می دهد و اخطارهایی را در مورد انیت سیستم آن ها می دهد و آن ها را مجبور می کند تا در ازای امنیت سیستم خود هزینه ای را پرداخت کنند.

مایکروسافت که گسترش بی رویه این گونه از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای بلا استفاده را دید اعلام کرد در خصوص مععیار ارزیابی برنامه هایی که در ویندوز دیفندر وجود دارد تغییراتی را اعمال خواهد کرد تا در زمانی که سسیستم کاربران را اسکن می کند بتواند اپلیکیشن های بی مصرف را شناسایی کرده و آن ها را به صورت خودکار حذف نماید. این را نیز باید عنوان کنیم که ماایکروسافت برای اینکه بتواند اپلیکیشن هایی اینچنین را بهتر ارزیابی و بررسی نماید دسته بندی تازه ای به نام نرم افزارهای مزاحم و ناخواسته را معرفی کرده است که موجب می شود این نرم افزارهای ناخواسته شناسایی شوند.

البته ردموندی ها پیش از این نیز برنامه نویسان را ملزم کردند تا قوانین بازدارنده ای را که وجود دارد به طور کامل رعایت کنند و با این کار دیگر مواردی از این قبیل در خصوص نرم افزارهای بهینه ساز به وجود نمی آمد و این کار مانعی برای ایجاد نرم افزارهای مزاحم بود. براساس قوانینی که وجود دارد نرم افزارهایی که به نام بهینه ساز شناخته می شوند هرگز نباید به صورت اغراق آمیزی هشدار و اخطارهایی را برای کاربران داشته باشند و برای اینکه بتوانند مشکلات موجود بر روی سیستم آن ها را برطرف کنند پولی را درخواست نمایند.

از سوی دیگر نرم افزارهایی که وجود دارد نباید به شکلی عمل کنند که کاربر را مجبور نمایند تا در خبرنامه ها عضویت داشته باشند و ثبت نام کنند و یا اینکه هر فایلی را دانلود کرده و آن ها را ملزم کنند تا کاری را در زمانی محدود انجام دهند. این نکته را نیز باید عنوان کنیم که مایکروسافت از تاریخ اول مارس سال جاری ویندوز دیفندر را به قابلیت حذف خودکار نرم افزارهای ناخواسته خواهد کرد و پس از این تاریخ کلیه کمپانی هایی که در کار توسعه نرم افزار ها هستند باید قوانینی را که از سوی کمپانی مایکروسافت اعلام شده است را رعایت کرده و به کلیه قوانین توجه داشته باشند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *