ورود آمازون به دنیای بلاک چین با رونمایی از سرویس های AMB و QLDB

ورود آمازون به دنیای بلاک چین با رونمایی از سرویس های AMB و QLDB

ورود آمازون به دنیای بلاک چین با رونمایی از سرویس های AMB و QLDB

طی روزهای گذشته کمپانی آمازون از سرویس های خود که براساس بلاک چین کار می کنند تحت عنوان سرویس های AMB و QLDB رونمایی کرد و به این ترتیب رسما به دنیای این تکنولوژی وارد شد. زمانی که پلتفرم توسعه بلک چین IBM منتشر شد این احتمال وجود داشت که آمازون آمریکایی وارد عرصه بلک چین شود این درحالی است که اکنون این مساله از سوی آمازون مورد تائید قرار گرفته است.

آمازون برای اینکه ورود خود را به عرصه بلک چین به صورت رسمی نشان دهد از سرویس های AMB و QLDB خود رونمایی کرد که برمبنای بلاک چین کارایی دارند. سرویس های AMB و QLDB در تاریخ اول دسامبر سال جاری و در جریان کنفرانس re:Invent 2018 معرفی شدند. در وب سایت رسمی AMB اطلاعاتی منتشر شده است که براساس آن این پلتفرم به عنوان سرویس کاملا مدیریت شده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و این امکان را به وجود می آورد که به سادگی شبکه هایی که براساس بلاک چین هستند رد مقیاس مختلف توسعه و گسترش پیدا کنند.آمازون

اطلاع از این موضوع باعث می شود اغلب افراد گمان کنند که سرویس ای ام بی سرویسی است که در حال حاضر بلاک چین آن را ندارد و دلایل متعددی باعث می شود که به عنوان سرویسی پراهمیت شناخته شود. البته بهتر است به جای هر اظهارنظری اجازه دهیم این سرویس کاربردی بودن خود را نشان دهد تا آشنایی بیشتری درخصوص عملکردهای آن حاصل شود.

ویژگی های سرویس های QLDB  و AMB

براساس اطلاعاتی که از سوی آمازون منتشر شده درخصوص سرویس ای ام بی از فریم ورک متن باز هایپر لجر فابریک به کار گرفته شده است. البته پیش تر نیز انتظار این موضوع می رفت. دلیل آن هم انتشار پلتفرم گسترش بلاک چین از سوی آی بی ام بود که درخصوص سرویس های مبتنی بر وب آمازون طراحی شده بودند. در اخبار دیگری آمازون عنوان کرده که در مدت زمان نه چندان دور سرویس ای بی ام به صورت همگام سازی شده با اتریوم منتشر خواهد شد.

درخصوص سرویس QLDB باید گفت که این سرویس به عنوان سرویس مبتنی بر بلاک چین مستقل شناخته نمی شود و دراصل یکی از بخش های مهم سرویس ای ام بی است که مسئولیت آن حفظ تاریخچه تغییراتی است که بر روی داده های سرویس AMB انجام شده است. آمازون در اطلاعاتی که ارائه داده ادعا کرده که سرویس QLDB باتوجه به شرایط مختلف و در مواقع لزوم دارای ظرفیت بیشتری نسبت به میزان معمول خواهد بود. البته گاهی اوقات ممکن است که برعکس این وضعیت نیز به وقوع بپیوندد و این قابلیت را دارد که ظرفیت آن کاهش پیدا کند.

افرادی که علاقه مند به استفاده از این دو سرویس هستند می توانند درخواست خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایند. البته باید این نکته را درنظر داشته باشند که سرویس های AMB و QLDB به صورت کامل توسعه نیافته اند و نمونه ای که ارائه شده شباهت بسیاری به پیش نمایشی از سرویس اصلی دارد. چنانچه آمازون ثبت نام انجام شده را مورد تائید قرار دهد علاقه مندان این امکان را خواهند داشت که شبکه مبتنی بر بلاک چین مختص به خود را ایجاد کنند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *