وجود تنش بین آمریکا و چین موجب افزایش قیمت در محصولات اپل شده است

وجود تنش بین آمریکا و چین موجب افزایش قیمت در محصولات اپل شده است

وجود تنش بین آمریکا و چین موجب افزایش قیمت در محصولات اپل شده است

جنگ اقتصادی که بین دو کشور چین و آمریکا به وجود آمده در روزهای دیدار سران این دو کشور ممکن است که با افزایش قیمت برای محصولات اپل روبه رو خواهد بود. جنگ اقتصادی که بین این دو کشور وجود دارد تا به حال شدت چندانی نداشته است. پیش از این دونالد ترامپ اعلام کرده بود که تعرفه های جدیدی که درخصوص تجارت با کشور چین تعیین شده شامل محصولات کمپانی اپل نخواهد شد اما در روزهای منتهی به نشستی که هفته آینده با همتای چینی خود خواهد داشت مواضعی غیر از آنچه که گفته بود را در پیش گرفته است.

وال استریت گزارشی را منتشر کرده است که براساس آن اگر آمریکا نتواند در مذاکراتی که پیش رو است به منافع مطلوبی دست پیدا کند بیشتر از200 میلیارد دلار کالا وارد خواهد شد که تعرفه آن ها افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد. در این بین محصولات الکترونیکی اپل و کمپانی های دیگری که در کشور چین تولید می شوند با افزایش25 درصدی تعرفه های خود روبه رو خواهند شد.اپل

کابینه ترامپ این دغدغه را دارد که مصرف کنندگان و مشتریان این قبیل محصولات واکنش منفی از خود نشان دهند. این درحالی است که ترامپ عقیده دارد: افزایش قیمت ده درصدی مشکل چندانی را به وجود نخواهد آورد  مردم می توانند زود با آن کنار بیایند.

درصورت اعمال تعرفه های جدید چه رویدادهایی اتفاق خواهد افتاد؟

اگر تعرفه های جدید درخصوص کالاها اعمال شوند می توان دو رویداد را حدس زد؛ یا مسئولان کمپانی اپل یک قسمت از خطوظ تولید خود را در کشورهایی همچون تایوان و ویتنام راه اندازی خواهند کرد و یا اینکه محصولات پرطرفدار این کمپانی با افزایش قابل توجهی روبه رو می شوند. البته این مسائل درحد احتمال است و هنوز قطعی نشده اند اما باید دید که سران این دو کشور مذاکرات خود را چگونه پیش خواهند برد. افزایش قیمت محصولات اپل احتمال باعث می شود بخشی از طرفداران این محصولات جذاب کاهش پیدا کنند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *