وارد شدن ربات ریپر به شبکه ی اینترنت

وارد شدن ربات ریپر به شبکه ی اینترنت

وارد شدن ربات ریپر به شبکه ی اینترنت

ربات اینترنتی جدیدی به اسم “ریپر” که بسیار قدرتمند تر از ربات “میرای ” که سال گذشته در سطح جهان گسترش پیدا کرده بود وارد شبکه ی اینترنت شد. وقتی یک ربات اینترنتی روی کامپیوتر شما می نشیند بعد از وصل شدن به اینترنت با کمک مجموعه سیستم های دیگری که این ربات به آن ها متصل شده است می توانند دست به فعالیت های خرابکارانه ای بزنند.

از مجموع زبات های اینترنتی می توان جهت هدف های مختلفی مانند: کی لاگر ، اسپمینگ ، دی داس و حملات دیگری استفاده نمود. کنترل کردن این نوع ربات ها به صورت های مختلف از سوی سرورها انجام می شود که بعضی از آن ها را شخص کاربر می تواند متوقف کند و بعضی از انواع دیگر آن ها به نحوی باشد که خود کاربر هم متوجه نشود که سیستمی که از آن استفاده می کند به ربات اینترنتی دچار شده است.
درست از زمانی که اینترنت به وجود آمد ، پس از آن انواع زیادی از هجوم و حمله های سایبری اتفاق افتاده است. ربات های اینترنتی هم با گذشت زمان به وجود آمدند. یکی از بزرگ ترین و قدرتمند ترین ربات ها ربات ” میرای ” بود که در سال قبل میلادی و در ماه سپتامبر وارد شبکه ی گسترده اینترنت شد و پس از گذشت یک ماه موجب به وجود آمدن بزرگ ترین حمله ی سایبری به نام DDoS گردید ، که به خاطر همین تعدادی از بهترین و محبوب ترین سایت های اینترنتی از دسترس کاربران خارج شد.

ویروس اینترنتی

ویروس اینترنتی

پس از این کار برای قدرت نمایی بیشتر شبکه ی اینترنت تمام مجموعه ی کمپانی آمریکایی dyn را هم به طور کامل قطع کرد. یکی از زیرکانه ترین کارهای این ربات اینترنتی این بود که وقتی وارد سیستم کامپیوتر فرد می شد هیچ گونه نشانه ای از خود به جای نمی گذاشت ، این دقیقاً برعکس ربات های دیگر بود که زمانی که وارد سیستم کاربر می شدند باعث کند شدن سیستم می شدند و کاربر متوجه می شد که سیستمی که از آن استفاده می کند دچار مشکل شده است.

احتمال می رفت که ربات اینترنتی “میرای ” که سال قبل انتشار پیدا کرد به عنوان بزرگ ترین ربات تاریخ شناخته شود ، چرا که ربات دیگری که به تازگی منتشر شد این عنوان را از ” میرای ” گرفته است. نام ربات جدید “ریپر ” است و در برابر ربات ” میرای ” هم از سرعت بالاتری برخوردار است و هم زمانی که بر روی سیستم کاربر می نشیند هیچ گونه فعالیت غیر عادی را با خود به همراه ندارد ، از این رو تشخیص دادن این که سیستم آلوده شده است یا نه ، بسیار مشکل خواهد بود.

بر پایه بررسی هایی که محققان Netlab 360 کرده اند ، ربات ریپر در حال وارد شدن به دستگاه هایی مانند دوربین های امنیتی ، وب کم ها و دی وی دی ها می باشد. به گفته ی کارشناسان برای دور ماندن از دست این ربات ها هیچ راه حلی به جز به روز رسانی کردن سیستم ها به آخرین آپدیت آمده وجود ندارد. این کارشناسان می گویند که احساس می کنیم در حال حاضر اینترنت آرامش قبل از طوفان را تجربه می کند و ممکن است در آینده شاهد یک طوفان سایبری بزرگ تری باشیم.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *