نوکیا و پرده برداری از پلتفرم شهر هوشمند

نوکیا و پرده برداری از پلتفرم شهر هوشمند

نوکیا و معرفی و رونمایی پلتفرم شهر هوشمند و اهداف این کمپانی

کمپانی نوکیا که در زمینه تولیدات هوشمند و دیجیتالی فعالیت دارد به تازگی موفق شده مجموعه ای از تکنولوژی ها و خدمات را در زمینه مدیریت شهر هوشمند معرفی نماید. کمپانی نوکیا تصمیم گرفته با رونمایی از جدیدترین برنامه هایی که در زمینه مدیریت شهر هوشمند دارد سیستم های نظارت ویدئویی و سنسورهای اینترنت اشیاء و همچنین شبکه و پارکینگ ها را به صورت ساده ای درآورده و راحتی این کار را فراهم نماید.

تلاش هایی که کمپانی نوکیا در حوزه طراحی و ساخت چارچوب و پلتفرم شهر هوشمند دارد با سرویس های مختلفی ادغام شده و موجب ایجاد برنامه ای هدفمند گشته است. در حال حاضر فعالان بسیاری هستند که در عرصه تکنولوژی فعالیت دارند که می توان به سیسکو و هواوی و رایزن و کمپانی های دیگر اشاره کرد که تمام آن ها برای مدیریت شهرهای هوشمند اهدافی را برای خود تعیین کرده اند و به طور کلی مدیریت شهر هوشمند یکی از مهمترین این اهدداف می باشد کهتمام این کمپانی ها برنامه های مختلفی را برای دست یابی به آن در نظر دارند.

موسسه IDC برای ساخت شهر هوشمند تا سال2021 مبلغ135 میلیارد دلار را به عنوان هزینه پیش بینی نموده است که البته احتمال دارد این هزینه بیشتر از این نیز باشد. در حال حاضر کمپانی نوکیا خود را به عنوان یکی از بازیگران اصلی در زمینه مدیریت شهر هوشمند معرفی کرده و اهداف بسیاری را برای خود تعیین کرده است که در ادامه برخی از این اهداف را ذکر خواهیم کرد تا آشنایی بیشتری با برنامه ها و اهداف این کمپانی داشته باشیم.

از نظر کمپانی نوکیا اینترنت اشیاء که در زمینه شهر هوشمند به کار می رود دارای یک چارچوب ماژولار به صورت یکپارچه می باشد که بیشترین فعالیت آن در زمینه ایجاد اتحاد بین کنسول های مدیریت شهر هوشمند و بالا بردن خدمات می باشد. این کمپانی اعتقاد دارد که مرکز عملیاتی هماهنگ و یکپارچه آن قادر خواهد بود فناوری های موجود در شهرها را به صورت هماهنگ و همگام درآورده و در زمینه هزینه های نیز صرفه جویی قابل توجهی داشته باشد.

Sensing as a Service در زمینه عرضه آمار و داده های تحلیلی که برای شبکه های اینترنت اشیاء است طراحی شده که موجب تشخیص ساخت و ساز غلط شده و می تواند تغییرات محیطی را به خوبی مشخص کند. یکی دیگر از برنامه های نوکیا این است که به وسیله شبکه مجازی امن اپراتور موبایل در جهت امنیت عمومی در شهرها این قابلیت را ایجاد کند که آژانس های امنیتی بتوانند سرویس پهنای باند را دریافت نمایند.

علیرغم تصوری که همه افراد دارند کمپانی نوکیا علاوه بر این که در زمینه ساخت گوشی های هوشمند فعالیت دارد در زمینه زیر ساخت های شبکه نیز اقدامات بسیاری را انجام داده است. این کمپانی از سالیان قبل سعی داشته تا اینترنت 5G پیاده سازی و توسعه دهد. به همین دلیل فعالیت این کمپانی در زمینه شهر هوشمند دور از انتظار نبوده و می توان به انجام این کار از سوی نوکیا امید بسیار زیادی داشت چرا که این کمپانی در زمینه دست یابی به این اهداف برنامه های بسیاری را برای خود در نظر گرفته و تمام تلاش خود را انجام می دهد تا بتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *