نور دریافتی منبعی برای تامین انرژی سنسور دوربین جدید

نور دریافتی منبعی برای تامین انرژی سنسور دوربین جدید

طراحی سنسور دوربین جدید با قابلیت تامین انرژی مورد نیاز خود

یکی از مهمترین رویاها و اهدافی که کمپانی های سازنده دوربین همیشه داشته اند دست یابی به سنسوری می باشد که قابلیت تامین انرژی خود را دارا باشد. باید این خبر را بدهیم که محققان دانشگاه میشیگان توانسته اند به هدف دست یافته و سنسور دوربینی را طراحی نمایند که می تواند انرژی خود را تامین کند.

دو تن از متخصصان دانشگاه میشیگان به نام یوشیک یون و سانگ یون پارک موفق شده اند سنسوری را برای دوربین میکروسکوپ طراحی نمایند که می توان گفت هیچ نیازی به منبع انرژی خارجی نداشته و می تواند انرژی خود را تامین نماید. سنسور طراحی شده دارای اندازه ای کمتر از یک میلی متر می باشد و این قابلیت را دارد که به دلیل داشتن اندازه بسیار کوچک در موارد بسیار زیادی به کار گرفته شود البته زمانی این امر میسر می شود که بتواند در مسیر دست یابی به منبع نوری مناسب قرار بگیرد.

سنسور طراحی شده به عنوان اولین فناوری در زمینه تولید سنسورهایی که می توانند به وسیله نور مناسب انرژی مورد نیاز خود را تامین کنند نمی باشد اما کلیه محدودیت هایی که در مدل های قبلی وجود داشته را دارا نمی باشد. برای نمونه در سنسورهایی که پیش تر طراحی شده بودند برای اینکه سنسور بتواند انرژی لازم را تولید نماید باید مواد فتوولتائیک در اختیار آن قرار می گرفت و این مساله موجب می شد علیرغم اینکه از نور موجود برای تامین انرژی استفاده می شد سنسور موفق به دریافت نور مناسب برای ثبت تصاویر نشود.

حال یون و پارک موفق شده اند سنسوری را طراحی نمایند که در آن منبع نوری مناسب برای جهت ثبت تصویر و تولید انرژی وجود داشته و به صورت همزمان و بدون اینکه در سطح سنسور نور موجود کاسته شود تصاویر به ثبت برسد. این دو مهندس دیود دومی را به عنوان فتوولتائیک در نظر گرفته اند و آن را در بخش زیرین دیودی که نور را از منبع دریافت می کند قرار داده اند و موجب انجام این فرایند گشته اند. زمانی که دوربین در محیط نوری مناسب قرار داشته باشند چندی از فوتون ها می توانند از دیود اولیه رد شده و به دیود دومی که در دوربین جای گذاری شده برسند و به این ترتیب می توانند به انرژی برقی که سنسور لازم دارند مبدل شوند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *