نمایشگاه MWC و معرفی گوشی هوشمند با جدیدترین پردازنده اینتل

نمایشگاه MWC و معرفی گوشی هوشمند با جدیدترین پردازنده اینتل

رونمایی از گوشی هوشمندی مجهز به جدیدترین پردازنده اینتل در نمایشگاه MWC

درحدود دو سال قبل اینتل به طور رسمی به کار پردازنده‌های کم مصرف اتم خاتمه داد؛ ولی در نمایشگاه MWC و به دور از هیاهوی رسانه‌ ها، گوشی مجهز به جدیدترین پردازنده اتم به نمایش درآمده بود.
اینتل دو سال قبل اعلام کرد که از گردونه رقابت با تولید کنندگان سیستم-روی-یک-چیپ‌های موبایل خارج می‌ گردد و پردازنده‌های اتم را دیگر تولید نخواهد کرد. این به این معنی بود که ابر قدرت تولیدکننده‌ ی نیمه‌ هادی‌ های مخصوص کامپیوترهای شخصی نتوانست در مقابل تولید کنندگان دنیای پردازنده‌ های گوشی های موبایل همانند کوالکام دوام بیاورد و مقاومت کند.
با این وجود شرکت اینتل به خاطر تعهدات قراردادی که داشته دو تراشه‌ ی جدید مبتنی بر معماری x86 را تولید کرده است که در گوشی‌های Senwa به کار گرفته شده‌ است. بهتراست بدانید که این گوشی‌ ها در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال به نمایش درآمده بودند ولی رسانه‌ ها متوجه آن‌ ها نشده بودند.
هر دو گوشی SenwaLS9718 و نسخه‌ی بهتر LS9918 به پردازنده‌ی SC9853i تجهیز شده‌اند که دارای ۸ هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی هستند که با واحد پردازش گرافیکی ARM Mali-T820 یکی شده‌اند. این پردازنده از دوربین در نهایت با رزولوشن ۱۶ مگا پیکسل پشتیبانی می‌کند و توانایی آن را دارد که ویدیو با رزولوشن 1080p را ضبط کند.
مشخصات فنی گوشی Senwa LS9718 شبیه به گوشی ‌های میان رده دارد؛ این گوشی به صفحه نمایش ۵.۷ اینچ از نوع IPS LCD با نسبت ۱۸:۹ و رزولوشن HD+ به همراه ۳ گیگا بایت حافظه‌ی رم، ۳۲ گیگا بایت حافظه‌ی ذخیره سازی و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تجهیز شده است. مدل رده بالایی این گوشی اینتلی، نمایشگر ۵.۹۹ اینچ با رزولوشن یکسان و دوربین دو گانه‌ی ۱۶ و ۸ مگا پیکسل عرضه می‌شود.
بنچمارک‌های این گوشی معلوم می کنند که پردازنده‌های اینتل به شکل مشخص کننده ای ضعیف ‌تر از پردازنده‌های محصولات رده بالای ساخت کوالکام یا حتی هوآوی و سامسونگ هستند. ممکن است این گوشی‌ها آخرین محصولات مبنتی بر پردازنده‌های موبایل اینتل باشند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *