موزیلا و رونمایی از برگ برنده فایرفاکس کوانتوم برای رسیدن به اوج

موزیلا و رونمایی از برگ برنده فایرفاکس کوانتوم برای رسیدن به اوج

موزیلا و رونمایی از برگ برنده فایرفاکس کوانتوم برای رسیدن به اوج

موزیلا توانسته برای رقابت با گوگل کروم نسخه جدید تری از فایرفاکس را ارائه دهد که قدرت بسیار بالاتری نسبت به نسخه های پیش از خود دارد. این فایر فاکس جدید کوانتوم نام دارد و نسخه57 مرورگر فایر فاکس می باشد.

اگر فردی در دهه2000 میلادی از مرورگر فایر فاکس استفاده می کرد به احتمال خیلی زیاد او را به عنوان یک نرد می شناختند. اما باید این مطلب را نیز متذکر شویم که این فرد در اصل نردی بود که تصمیمات فناوری هوشمندانه ای را اتخاذ می کرد و استفاده از فایر فاکس یکی از این تصمیمات هوشمندانه به شمار می رود.

در آن سال ها افرادی که از اینترنت اکسپلورر استفاده می کردند باید برای باز شدن یک صفحه کلی انتظار می کشیدند اما کاربران فایر فاکس با استفاده از این مرورگر قادر بودند چند تب جدید را به صورت همزمان باز کرده و از این مرورگر به راحتی برای پیشبرد بهتر کارهای خود استفاده کنند.

ماه های اول سال2010 زمانی بود که مرورگر فایر فاکس توانسته بود به اوج رسیده و با امکاناتی که در اختیار کاربران می گذاشت موجب شده بود افراد بسیاری که از اینترنت استفاده می کردند برای سرچ مطالب و موضوعات مختلف در فضای وب مرورگر کمپانی موزیلا را به عنوان اصلی ترین مرورگر سیستم خود انتخاب کرده بودند.

موزیلا

موزیلا

زمانی که گوگل کروم وارد بازار شد اوضاع کمی برای فایرفاکس تغییر کرد. گوگل کروم در ماه سپتامبر سال2008 وارد دنیای اینترنت شده بود اما نسخه اولیه آن نتوانسته بود رضایت زیادی را جلب کند و نواقص بسیاری برای وجود داشت. اما کمپانی گوگل در طول زمان توانست معایب آن را بر طرف کرده و در ماه های میانی سال2010 نسخه 5.0 آن را به کاربرانی که از سیستم عامل های مک و لینوکس استفاده می کردند عرضه کرد. این مرورگر جدید توانسته بود در مدت کمی کاربران بسیاری را به سوی خود جلب کند و سهم بزرگی از کاربران فایر فاکس را نیز برای خود کرده بود. این مرورگر توانسته بود در کمترین زمان به عنوان پرکاربرد ترین مرورگری که وجود داشت شناخته شود.

در حال حاضر تنها سیزده درصد از کاربران اینترنت و فضای مجازی از مرورگر فایر فاکس استفاده می کنند. البته این رقم در مورد گوشی های هوشمند بسیار کمتر از کامپیوترهای شخصی است. تقریبا شصت و چهار درصد از افرادی که از اینترنت استفاده می کنند از گوگل کروم برای پیشبرد بهتر کارهای خود استفاده می کنند که همین مساله موجب شده کروم بتواند نبض بازار را در اختیار داشته و کاربران بیشتری را نیز به سمت خود جذب کند.

کمپانی موزیلا برای بازگشت به اوج قدرت خود بیکار نمانده و به تازگی نسخه جدیدی را عرضه کرده که نسبت به نسخه های پیش تر بهبود یافته است. مارک میو که عنوان معاونت ارشد کمپانی موزیلا در خصوص نسخه5.0 فایرفاکس گفته: این نسخه با نام فایر فاکس کوانتوم شناخته می شود و تا کنون به عنوان بزرگ ترین ریبوتی است برای فایر فاکس تولید و منتشر شده است.

این معاون ارشد مزیلا اعلام کرده فایر فاکس کوانتوم سرعت بالاتری نسبت به نسخه پیش از خود دارد و در مقایسه با گوگل کروم می تواند حافظه رم را تا سی درصد کمتر اشغال کند. وجود این ویژگی باعث می شود که در زمان استفاده از فایر فاکس کوانتوم کاربران کرش های کمتری را خواهند داشت و به اندازه سابق مجبور نیستند به دایره آزار دهنده ای که بارگذاری صفحات را نشان می دهد نگاه کنید.

موزیلا

موزیلا

در حال حاضر موزیلا هدف خود را از انتشار نسخه جدید فایر فاکس اینگونه اعلام کرده که می خواهد مرورگری را در اختیار کاربران قرار دهد که بدون فکر کردن به چیزی و با توجه به سرعت بالا و سادگی که دارد آن را به عنوان مرورگر نخست در انتخاب های خود قرار دهند. شاید این هدف موزیلا از نظر برخی بلندپروازانه به نظر بیاید اما این کمپانی به عنوان یک کمپانی غیرانتفاعی باید برای دست یابی به اهدافی که برای خود تعیین کرده به طور مستقیم با دومین شرکت بزرگی که در دنیای تکنولوژی و اینترنت وجود دارد رقابت کرده و محصولات مدرن و بهتری را برای رقابت عرضه کند.

یکی از عواملی که موجب می شود فایر فاکس نسبت به دیگر مرورگرهای اینترنتی متفاوت به نظر برسد اهمیت دادن به حریم شخصی افراد است. بیشتر محبوبیت فایر فاکس در کشورهای اروپایی است چرا که آن ها بسیار زیاد در خصوص حفظ حریم خصوصی خود دلواپسی دارند و فایر فاکس با عملکرد خوب خود توانسته در این کشورها طرفداران بسیاری را برای خود جذب کند. فایر فاکس کوانتوم نیز همچون نسل های پیشین خود می تواند حریم خصوصی افراد را حفظ کرده و امکانات جدیدتری نسبت به گوگل کروم را در اختیار کاربران قرار دهد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *