مقایسه عملکرد دوربین گلکسی اس9 و گلکسی اس8

مقایسه عملکرد دوربین گلکسی اس9 و گلکسی اس8

مقایه کارکرد دوربین گلکسی اس9 نسبت به مدل پیش از آن

یکی از افشاگران معتبری که تا به حال در مورد کمپانی های بسیاری ادعاهایی را مطرح کرده است به تازگی تصویری از گلکسی اس9 سامسونگ را منتشر کرده که عملکرد دوربین این پرچم دار جدید را نسبت به نسل پیش از آن مورد مقایسه قرار می دهد.

اینگونه به‌نظر می‌رسد تمام تلاش‌هایی که سامسونگ انجام داده بود تا از افشای اطلاعات مربوط به گوشی های پرچم‌دارجدید خود جلوگیری نماید بی‌ فایده بوده و گویا هیچ تلاشی در این بین انجام نشده است؛ در حالی‌ که گوشی گلکسی اس9 هنوز به طور رسمی اعلام حضور نکرده و سامسونگ آن را رسما معرفی نکرده اما تصاویر تازه ای از این گوشی هوشمند منتشر شده است که عملکرد دوربین آن را نسبت به نسل پیش از آن مقایسه کرده و بررسی می کند.

با توجه به تصویری که به تازگی منتشرشده است، باید عنوان کرد پرچم‌دار جدیدی که سامسونگ طراحی کرده است دامنه داینامیکی بسیار گسترده ‌تری داشته و کارایی بالایی دارد؛ علاوه بر اینکه در ثبت موارد جزئی و رنگ ها موفق ‌تر خود را نشان داده است. در مقابل آن دوربین به کار رفته در گلکسی اس8 نتوانسته با قرار گرفتن درون یک اتاق که دارای تاریکی بسیار در روز روشن است، جزئیات دقیق تری از ساختمان‌هایی که در اطراف آن بوده است را به ثبت برساند و نور روشنی که در روزوجود دارد، عملکرد دوربین را تحت تاثیر خود قرار داده است و موجب شده تا دوربین تصویر بسیار با کیفیتی را ارائه دهد.

البته د راین مورد باید بگوئیم تصویر گرفته شده از یک سوژه می باشد که به وسیله دو گوشی هوشمند گرفته شده است و فاصله آن نیز زیاد می باشد. این مساله می تواند در خصوص گوشی های هوشمند گزینه ای ایده آل نباشد و موجب بروز خللی در کار تصویر برداری این دسته از گوشی ها باشد. البته باید این نکته را نیز عنوان کنیم که انتظار آن را داشتیم که پرچم داران سامسونگ بتوانند عملکردی اینچنین از خود نشان بدهند. سامسونگ به عنوان یک کمپانی فعال در عرصه تولید گوشی های هوشمند توانسته محصولات کاربردی و با کیفیتی را ارائه دهد و به تازگی ویدئوهای تبلیغاتی را منتشر کرده است که در این ویدئوها دوربین بهبود یافته ی گوشی های هوشمند این کمپانی به خوبی نمایش داده می شوند.

در ادامه باید خاطر نشان شویم که منبع منتشر کننده تصاویر اعلام نکرده تصویر ثبت شده که به نام گلکسی اس9 منتشر شده با دوربین مدل پلاس این گوشی می باشد یا نه. هانطور که پیش تر نیز اعلام شده است کهکشانی های جدید سامسونگ در مقایسه به مدل های پیش از آن می توانند عملکرد بسیار مناسب و متفاوتی را ارائه دهند و عملکرد دوربین این گوشی ها بسیار خوب بوده و می تواند تصاویر بسیار با کیفیتی را ارائه دهد. علت این تفاوت عملکردی هم این است که گلکسی اس9 پلاس دارای دوربین دوگانه می باشد که مجهز به سنسور لنز12 مگاپیکسلی است.

البته این را نیز باید بگوئیم که نسخه استاندارد کهکشانی های سامسونگ دارای دوربین تکی12 مگاپیکسلی می باشد ولی هر دو گوشی پرچم دار جدید سامسونک دارای لنز F1.5 می باشد که با این سنسور لنزی وارد بازار شده و در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و ناگفته نماند می توان گشودگی دیافراگم آن را تا اندازه F2.4 تغییر داده و باز تر کرد. در مورد استفاده از قابلیتی با این ویژگی باید بگوئیم سامسونگ گوشی تاشوی W2018 را نیز عرضه کرده است اما باید بگوئیم که قیمت این مدل از گوشی های سامسونگ بسیار بالا بوده و برای خرید و استفاده از این گوشی تاشو باید قیمتی بیشتر از2000 دلار را پرداخت نمود.

اگر از تغییر دهانه لنز دوربین کهکشانی های سامسونگ بگذریم انتظار آن می رود که این گوشی های هوشمند بتوانند فیلم برداری به صورت صحنه آهسته با نرخ480 فریم بر ثانیه را با رزولوشن 1080p Full HD را داشته باشند و تصاویر خوب و با کیفیتی را عرضه نمایند. البته این احتمال نیز وجود دارد که کاهش رزولوشن این گوشی ها موجب شود تا فیلم های اسلوموشن با نرخ960 فریم بر ثانیه ثبت شوند و کاربران از دوربین آن ها بتوانند استفاده بیشتری داشته باشند.

سامسونگ اعلام کرده که در خصوص گوشی های جدید خود تغییرات بسیار زیادی را در بخش سخت افزاری آن ها ایجاد کرده که موجب می شود قیمت این مدل از گوشی ها بسیار بالا باشد. در مورد گلکسی اس9 قیمت پایه1114 دلار تعیین شده است اما در مورد نسخه پلاس آن قیمت کمی بالاتر بوده و با قیمت احتمالی1255 دلار عرضه خواهد شد.

سامسونگ برای این مدل از گوشی های خود چهار رنگ آبی و نقره ای و مشکی و بنفش را در نظر گرفته است تا بتواند سلایق مختلف را راضی نگه دارد. سامسونگ در خصوص طراحی ظاهری گوشی های جدید خود تغییرات زیادی را انجام نداده و تنا بر حسب اندازه نمایشگر است که این دو مدل جدید با یکدیگر تفاوت دارند. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که سامسونگ حسگر اثر انگشت را به قسمت زیرین دوربین اصلی انتقال داده است که موجب می شود تا کاربران به راحتی بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. این گوشی های هوشمند دارای حسگر تشخیص عنبیه نیز می باشند که با سیستم تشخیص چهره ترکیب شده و سیستم امنیتی جدید را به وجود می آورد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *