معرفی Core i9 اینتل به عنوان یکی از قدرتمندترین پردازنده های عرصه لپ تاپ

معرفی Core i9 اینتل به عنوان یکی از قدرتمندترین پردازنده های عرصه لپ تاپ

اینتل و معرفی پردازنده Core i9 به عنوان قدرتمندترین تراشه لپ تاپ های جدید

از زمانی که تراشه های شش هسته ای Core i9 اینتل وارد دنیای لپ تاپ ها شده است این محصولات توان قابل توجهی را به دست آورده اند و می توانند اطلاعات را با سرعت بالاتری پردازش نمایند و کیفیت و کارایی بالاتری را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

زمانی که کمپانی اینتل از جدیدترین پردازنده های Core i9 رونمایی نمود تا بتواند با سری تردریپر AMD به رقابت بپردازد کلیه کارشناسان احتمال می دادند که این پردازنده ها در لپ تاپ ها نیز به کار گرفته شوند. در حال حاضر کمپانی اینتل به عنوان یکی از پرقدرت ترین پردازنده ی لپ تاپ را برای لپ تاپ هایی که برای بازی و گیگمینگ اختصاص دارند را به صورت رسمی معرفی نموده است.

قدرتمندترین پردازنده ای که به وسیله اینتل برای لپ تاپ طراحی شده Core i9-8950HK معرفی شده است. این پردازنده قدرتمند دارای شش هسته و دوازده ترد پردازشی می باشد که با بالاترین سرعت کاری4.8 گیگا هرتز نشان می دهد که پردازنده هایی قدرتمند و خارق العاده در راه است که قبلا از آن در مورد لپ تاپ ها استفاده نشده است. با توجه به گفته مدیران کمپانی اینتل این پردازنده نسل هشتمی قادر است29 درصد سریع تر نسبت به پردازنده های پرقدرتی که پیش از آن فعالیت داشته اند کارهای پردازشی را انجام دهد.

علاوه براین پردازنده جدید اینتل می تواند در زمینه بازی41 درصد سریع تر پردازش نماید و عملکرد آن در ویرایش ویدوئوهایی که با قابلیت فور کی هستند به میزان59 درصد بهبود پیدا کرده است که موجب می شود این پردازنده به عنوان یک تراشه قدرتمند از سوی این کمپانی معرفی گردد. پردازنده جدیدی که به وسیله اینتل طراحی شده قرار است به زودی در محصولات قدرتمندی که بعضی آن ها را به نام Musclebook معرفی می کنند مورد استفاده قرار بگیرد.

پردازنده Core i9 اینتل له عنوان نخستین نمونه تولید شده این کمپانی معرفی می شود که دارای ویژگی Thermal Velocity Boost می باشد. وجود این ویژگی به این معنا است که در حالت عادی بالاترین سرعتی که این پردازنده برای کار کردن دارد4.6 گیگاهرتز می باشد. اما زمانی که شرایط و دمای پردازنده به صورت پایدار و ثابت باشد یکی از6 هسته به کار رفته به سرعت4.8 گیگاهرتز خواهد رسید و یا اینکه کلیه هسته ها افزایش100 مگاهرتزی داشته و به سرعت4.7 گیگاهرتز می رسند که این کار موجب می شود تا قدرت پردازشی این پردازنده بالاتر برود.

به همراه پردازنده های کور آی9 کمپانی اینتل از تازه ترین پردازنده های پر قدرت کور آی5 و همچنین کور آی7 در خصوص لپ تاپ ها رونمایی به عمل آورد که بر اساس معماری ++14nm  عملکرد خواهند داشت. علیرغم پردازنده های سری U که در خصوص محصولات کم مصرف و با وزن کم طراحی شده بود تراشه های سری H دارای هسته های بیشتری هستند و فرکانس کاری آن ها نیز بالاتر است تا برای لپ تاپ های قدرتمند برای امور مهندسی و تجاری و بازی بهبود پیدا کرده اند و می توانند با توان بالاتری عملکرد مناسبی را از خود نشان دهند.

علاوه براین دو پردازنده ی شش هسته ای جدیدی که از سری ایکسون اینتل هستند وارد دنیای لپ تاپ ها شده اند. یکی از مدیران کمپانی اینتل در مورد پردازنده های جدید سری اچ لپ تاپ خود که به وسیله این کمپانی طراحی شده عنوان کرده: کمپانی اینتل ساعات زیادی را با تولیدکنندگان لپ تاپ و رایانه های شخصی در زمینه توسعه و بهینه سازی کارایی و قدرت عملیاتی و میزان مصرف انرژی وقت گذاشته ایم.

این مدیر اعلام کرده من گمان می کنم نمونه هایی که در حال حاضر طراحی شده اند بهینه تر از نمونه های قبلی می باشند و امکان به کارگیری آن ها در محصولاتی که اندازه باریک تر دارند بدون اینکه از توان پردازشی آن ها کاسته شود نیز وجود دارد. استفاده از این پردازنده ها موجب می شود تا لپ تاپ ها و رایانه های شخصی قدرت پردازشی بالاتری را به دست بیاورند و این مساله در بهبود عملکرد این محصولات تاثیرات بسزایی خواهد داشت و می تواند موجب صرفه جویی در زمان و انرژی نیز بشود.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *