معرفی هواوی میت 20 و میت 20 پرو

معرفی هواوی میت 20 و میت 20 پرو

رونمایی از هواوی میت 20 و میت 20 پرو

چندی قبل هواوی به حدود یک سال منتشر شدن شایعات و حرف و حدیث های زیاد درباره محصولات جدید خانواده ‌ی Mate پایان داد و در طول مراسمی که در لندن برگزار شد، تلفن های همراه مورد انتظار هوشمند میت20 و میت20 پرو را معرفی کرد. چینی ‌ها مدعی هستند که تولیدات جدید این شرکت، به‌ خخاطر پردازنده ‌ی هفت نانومتری کرین۹۸۰، دوربین سه ‌گانه و باتری‌ های بزرگ خود، قادر است تجربه ‌ی فوق العاده ای را برای کاربران به ‌ارمغان بیاورند. چینی ‌ها دوربین سه ‌گانه‌ ی استفاده شده در پی۲۰ پرو را با انجام تغییراتی بهMate 20 وMate 20 Pro هم آورده ‌اند؛ دوربینی بسیار عالی که نتیجه همکاری هواوی با کمپانی لایکا است.

دوربین میت۲۰ سه سنسور۱۶،۱۲ و۸ مگاپیکسلی را به ‌ترتیب در پشت لنزهایی با دیافراگمf/2.2 و۱۷ میلی ‌متری اولترا واید،f/1.8 و بیست و هفت میلی‌ متری در نهایتf/2.4 و پنجاه و دو میلی ‌متری با زوم اپتیکال دو برابری دارد؛‌ در صورتی که دوربین میت۲۰ پرو در درون خود سنسور چهل مگاپیکسلی رنگی با لنز بیست و هفت میلی‌ متری f/1.8، سنسور بیست مگاپیکسلی با لنز اولترا واید شانزده میلی ‌متریf/2.2 و سنسور هشت مگاپیکسلی با لنز تله ‌فوتو هشتاد میلی ‌متریf/2.4 با زوم اپتیکال سه ‌برابری را دارد.

کمپانی تولید کننده مدعی است که خانواده ‌ی میت۲۰ با دوربین بی نظیر خود قادر است هر فردی را به یک «عکاس حرفه‌ ای» تبدیل نماید. هواوی ادعا دارد که سنسور۱/۱.۷ اینچی دوربین میت۲۰ پرو تقریباً۱۲۵ درصد بزرگ‌ تر از سنسورهای دیگر استفاده شده در گوشی های پرچم‌ دار موجود در بازار می باشد و حساسیت خیلی بالایی در مقابل نور دارد. دوربین میت۲۰ پرو قادر است تا ایزوی سطح۱۰۲۴۰۰ را هم در اختیار استفاده کنندگان قرار دهد.

لنز اولترا واید لایکا با فاصله ‌ی مرکزی برابر لنزهای شانزده میلی ‌متری فول‌ فریم، زاویه دید منحصر به فردی را در اختیار استفاده کننده قرار می ‌دهد که به خاطر آن می ‌توان حتی در فضا‌های کوچک هم از سوژه‌ های بزرگی مانند هواپیماها، باغ گل یا حتی کوه ‌ها، به‌ صورت کامل عکس گرفت.

هواوی مدعی است که خانواده ‌ی میت۲۰ اولین تلفن های همراه دنیا به حساب می آیند که از عکاسی ماکرو با فاصله‌ ی۲.۵ سانتی ‌متری تا سوژه پشتیبانی می ‌کنند. به کمک واحد پردازش عصبی دوگانه ‌ی کرین۹۸۰ یا Dual NPU، دوربین موبایل های سری میت۲۰ از امکانات ارتقاء یافته ‌ی هوش مصنوعی به نام Master AI برای بهتر شدن خروجی خود استفاده می کنند؛ به این صورت که که گوشی قادر است با شناسایی۱۵۰۰ سناریو و۵۰۰۰ سوژه از۲۵ دسته، پارامترهای عکاسی به طور اتوماتیک تنظیم نماید.

قابلیت HiVision به‌ کمک هوش مصنوعی قادر است با شناسایی بناهای تاریخی، به‌ صورت پیوسته، اطلاعاتی را در مورد آن‌ ها ارائه کند یا با شناسایی یک کالای خاص، نرخ آن‌ را در فروشگاه ‌های اینترنتی گوناگون به ‌نمایش بگذارد. امکان فوکوس اتوماتیک AI 4Dمی ‌تواند با تشخیص تعداد زیادی سوژه به طور هم ‌زمان، حرکت آن ‌ها را به ‌صورت پیوسته دنبال کند. میت۲۰ و میت۲۰ پرو به کمک حالت بهبود یافته ‌ی پرتره، قادر است افکت بوکه را اعوجاج پایین و مقدار شارپ‌ بودن بالاتری را ارائه کند.

AI Color نام ویژگی جدید دیگری می باشد که با شناسایی وسایل و خطوط اصلی در هر فریم، کاربر را برای گرفتن بهتر عکس راهنمایی ‌کند. خانواده ‌ی میت۲۰ می‌ توانند با استفاده از هوش مصنوعی، پارامترهایی مانند فام (Hue)، سطح اشباع رنگ و روشنایی را تغییر دهند یا با مرتب کردن رنگ یک سوژه و اشباع ‌کردن دیگر المان ‌های یک عکس، جلوه ‌ای فوق العاده را به تصویر ببخشند. قابلیت AI Spotlight به میت۲۰ این امکان را می دهد تا با شناسایی فیلم هایی با تم مشابه، به طور اتوماتیک از آن ‌ها یک میکس ده ثانیه‌ ای بسازد. لنز اولتراواید استفاده شده در دوربین اصلی میت۲۰ و میت۲۰ پرو به این موبایل های هوشمند این امکان را می ‌دهد تا فیلم هایی با نسبت تصویر سینمایی۲۱:۹ را به ‌صورت Native ضبط نمایند.

همان گونه که گفته شد، میت۲۰ و میت۲۰ پرو اولین تلفن های همراه اندرویدی جهان با پردازنده ‌ی هفت نانومتری می باشند. تراشه‌ ی کرین۹۸۰ از هشت هسته ‌ی پردازشی، دارای دو هسته ‌ی۲.۶ گیگا هرتزی Cortex-A76، دو هسته ‌ی۱.۹۲ گیگا هرتزی Cortex-A76 و چهار هسته ‌ی با ‌مصرف پایین۱.۸ گیگا هرتزی Cortex-A55 استفاده می کند و نسبت به مدل های۱۰ نانومتری تا بیست درصد ارتقا در کارکرد و چهل درصد ارتقا در بهره ‌وری انرژی را به ارمغان می ‌آورد.

واحد پردازش گرافیکی Mali-G76 به نسبت مدل قبلی، در تسک‌ های گرافیکی، چهل و شش درصد ارتقا در عملکرد و۱۷۸ درصد ارتقا بهره ‌وری انرژی را به همراه دارد، در کنار این که به‌ استفاده از تکنولوژی افزایش فرکانس، می‌ تواند با بهره گیری از هوش مصنوعی، بارهای پردازشی بازی را مشخص نموده و منابع را خیلی بهتر تخصیص دهد. خانواده ‌ی میت۲۰ به کمک ارتقاء مودم خود، از نظر تئوری قادر است به سرعت بی نظیر۱.۷۳۲ گیگا بیت ‌بر ثانیه هم برسد.

شرکت هواوی برای فراهم کردن انرژی میت۲۰ و میت۲۰ پرو به ‌ترتیب دو باتری بزرگ۴۰۰۰ و۴۲۰۰ میلی ‌آمپر ساعتی را استفاده کرده است. فبلت‌ های سری میت همیشه در خصوص شارژدهی کارایی خیلی خوبی داشته ‌اند و این طور که مشخص است محصولات جدید این خانواده هم با ظرفیت بسیار بالای باتری و پردازنده ‌ی ارتقا یافته هفت نانومتری خود، از این قاعده مستثنی نیستند. هر دو تلفن همراه سری میت۲۰ از تکنولوژی فوق سریع و۴۰ واتی SuperCharge  استفاده می کنند که خیلی بالاتر از توان۲۲.۵ واتی نمونه پیشین است و در مدت یک ساعت قادر است گوشی را تا هفتاد درصد شارژ نماید.

میت۲۰ پرو در یک مدل با حافظه ‌ی رم۶ گیگا بایتی و حافظه‌ ی ذخیره ‌سازی داخلی۱۲۸ گیگا بایتی به بازار فروش خواهد آمد، در صورتی که نمونه ی معمولی میت۲۰ در دو مدل۴ یا۶ گیگا بایتی و حافظه‌ ‌ی۱۲۸ گیگا بایتی قابل دسترس برای کاربران خواهد بود؛ ولی هم اکنون شرکت هواوی با همکاری توشیبا، استاندارد کارت حافظه‌ ی nanoSD را هم معرفی کردند که مدل آن شبیه سیمکارت نانو می باشد، هر دو فبلت جدید میت۲۰ از حافظه ‌ی نانوSD تا سقف۲۵۶ گیگا بایت پشتیبانی خواهند کرد.

فبلت‌ های جدید چینی ‌ها از تکنولوژی شارژ بدون ‌سیم سریع۱۵ واتی هم استفاده می کنند که در این مورد هم نسبت به تکنولوژی شارژ بی ‌سیم ده واتی آیفون۱۰ اس مکس، سریع‌ تر به حساب می آید، هواوی مدعی است که تکنولوژی شارژ بی ‌سیم میت۲۰ تقریباً هفتاد درصد سریع ‌‌تر از دیگر رقبا عمل می‌ کند.

ویژگی فوق العاده دیگر که فقط در میت۲۰ پرو از آن استفاده شده است، قابلیت شارژ بی ‌سیم معکوس (Wirless Reverse Charging) است که به فبلت رده بالا‌ی هواوی این امکان را می ‌دهد تا دستگاه‌ هایی با قابلیت شارژ بی ‌سیم دیگر را هم شارژ نماید.

در تولید هواوی میت۲۰ پرو از صفحه نمایش ۶.۳۹اینچی OLED با لبه‌ های خمیده، کیفیت تصویر+QHD و نسبت تصویر۱۹.۵:۹ استفاده شده است که در این مدل کناره های خیلی باریکی دارد و در لبه ‌ی بالا به یک بریدگی عریض ختم می ‌شود؛ در صورتی که نمونه معمولی میت۲۰ از صفحه نمایش۶.۵۳ اینچی LCD با کیفیت تصویر+FHD، نسبت تصویر۱۸.۷:۹، روشنایی۸۲۰ نیتی و همین طور پشتیبانی از محتوای HDR و فضای رنگی DCI-P3 بهره می برد که در لبه ‌ی قسمت بالا بریدگی کوچکی به صورت قطره دارد. این را هم باید بگوییم که علت تفاوت در اندازه بریدگی ‌ها، به استفاده میت20 پرو از سیستم تشخیص صورت سه ‌بعدی باز می‌ گردد.

سیستم تشخیص چهره‌ ی میت۲۰ پرو با تشخیص دادن چهره ‌ی کاربر از طریق هزار پرتو مادون قرمز کار می ‌کند و قابلیت اثبات هویت برای تراکنش‌ های مالی Alipay ،We Chat Pay و Huawei Pay را به وجود می ‌آورد. هواوی ادعا می کند که سیستم مورد نظر در زمان۵۰۰ میلی ‌ثانیه، چهره‌ ی کاربر را تشخیص می دهد و درصد خطای آن یک در میلیون می باشد. درون بریدگی صفحه نمایش میت۲۰ پرو، ماژول ‌هایی نظیر دوربین سلفی۲۴ مگاپیکسلی RGB، پرتاب‌ کننده ‌ی پرتوهای مادون قرمز و دوربین IR قرار گرفته است.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *