معرفی هوآوی Mate ۲۰ Pro

معرفی هوآوی Mate ۲۰ Pro

آشنایی بیشتر با هوآوی Mate ۲۰ Pro

هوآوی از جدیدترین مدل های خانواده میت را رونمایی کرد و به همین دلیل قصد داریم نگاهی مختصر به یکی از این محصولات بیاندازیم که نمونه پرو این عضوهای جدید هم است.

خانواده میت با رونمایی از میت10 ها موفق شد خودش را در دنیای تلفن های همراه هوشمند بیش از قبل مطرح نماید و نشان دهد که رقیب مهمی برای تلفن های همراه نوت، آیفون ‌ها و پیکسل ‌های نمونه بزرگ است. یک سال از وقتی که میت10 ها عرضه شدند گذشته است و در حال حاضر نوبت به نمونه جدید این موبایل ها رسیده که جدیدترین عضو خانواده میت باشند.

موبایل ‌های جدید خانواده میت با نام اولیه میت20 رونمایی شدند. در این مطلب قصد داریم در خصوص یکی از مهم ترین محصولات این خانواده چیزهایی را بگوییم که میت20 پرو نام دارد. به طور اولیه این تلفن همراه را بررسی خواهیم کرد تا هنگامی که ای تلفن همراه به دستمان رسید به طور کامل آن را بررسی می‌ کنیم و تجربه کاربری خودمان را با شما در میان خواهیم گذاشت.

طراحی

هیچ شباهتی میان این تلفن همراه با میت10 پرو مشاهده نمی‌ شود. هوآوی در حوزه طراحی گامی بلند رو به جلو برداشته و میت20 پرو شباهت بسیاری به پی20 پرو دارد. جلوی موبایل ‌نمایشگر تمام صفحه ‌ای وجود دارد فضای خیلی زیادی درصد از قاب جلو را به خودش اختصاص داده است. قسمت جلو و پشت و کناره های تلفن همراه خمیدگی دارند که شما را به یاد طراحی آئرودینامیک اتومبیل های روز دنیا می ‌اندازد.

در قسمت پشتی این تلفن همراه3 دوربین قرار گرفته که در بخش ویژه خودش به صورت کامل به توضیح در خصوص آن خواهیم پرداخت. موضوع مهم در اینجا طراحی این دوربین ‌ها می باشد که برعکس تلفن های همراه هوشمند دیگر طراحی زیر هم ندارند و هوآوی بر این شده است تا با الهام گرفتن از طراحی چراغ‌ های پورشه این دوربین ‌ها را به طور ماتریکسی و به صورت جفت کنار هم قرار دهد که وجود فلش را در این قسمت برای کامل کردن این طراحی را نباید فراموش کرد.

فریم پشتی از شیشه تولید شده و قاب اطراف این گوشی از فلز است. این طراحی خیلی آشنا به نظر می رسد که در اغلب تلفن های همراه امروزی بازار می بینید. رنگ تازه ای که هوآوی با رونمایی پی20 پرو وارد دنیای تلفن همراه کرد در این موبایل هم استفاده شده است ولی موضوع مهم رنگی در این موبایل رنگ جدیدی می باشد که هوآوی با میت20 پرو وارد دنیای موبایل های هوشمندش کرد.

برای میت20 پرو از رنگ سبز زیبایی استفاده شده است که هوآوی آن را سبز زمردی نام گذاری کرده است. در فریم پشتی پترنی را می بینید که به غیر از ایجاد کردن ظاهری جذاب برای قاب دستگاه موجب شده تا فریم پشتی به طور کامل ضد اثرانگشت شود و در کنار آن این چسبندگی‌ این قاب به دست بیشتر باشد.

یکی از مهم ترین موضوعات در طراحی میت20 پرو بلندگوهای پنهان آن می باشند. وقتی که به همه جای این تلفن همراه نگاه می اندازید خبری از سوراخ‌ های اسپیکر که در موبایل های هوشمند دیگر می ‌بینید نیست. هوآوی بلندگوی اصلی این محصول را در درگاه تایپ سی آن ادغام نموده است. دست اندرکاران هوآوی به خخاطر این که به این مرحله برسند مجبور به تغییرات مهم در سیستم اسپیکرها شده ‌اند.

صفحه نمایش

برای این تلفن همراه زیبا از ‌نمایشگر6.3 اینچی از جنس اولد استفاده شده است. این نمایشگر رزولوشن 1440p دارد. قسمت بالای ‌نمایشگر همان گونه که گفته شد ناچ قرار دارد و کناره های نمایشگر به صورت چشمگیری کمتر از نسل پیشین می باشند و خمیدگی ‌ای که برای اطراف آن به کار رفته یکی از مهم ترین عوامل در این کار بوده است.

به نظر می آید که نمایشگر دارای کیفیت خوبی است و به آسانی قابل رقابت با ‌نمایشگر آیفون10 اس مکس یا گلکسی نوت9 است ولی برای گفتن نظر نهایی باید تا زمان رسیدن این تلفن همراه به دستمان و کار کردن با آن صبر کنیم.

سخت‌ افزار

برای میت20 پرو پشتیبانی از دو سیمکارت نانو در یک زمان در نظر گرفته شده است که می ‌توانید به غیر از این که یک تلفن همراه خاص را در دست داشته باشید دو سیمکارت متنوع خودتان را درون آن قرار دهید.

پردازنده میت20 پرو یکی از بهترین قابلیت های آن محسوب می شود. پردازنده این موبایل کایرین980 است که نخستین چیپ7 نانومتری تلفن همراه در دنیا به‌ شمار می رود که هوش مصنوعی هم درون آن استفاده شده است. هوآوی مدعی است که این پردازنده جدید از نسل پیشین بیست درصد سریع ‌تر عمل می کند و مصرف انرژی‌ آن چهل درصد بهبود یافته است.

کایرین980 پردازنده ‌ای هشت هسته ‌ای با چهار هسته2.6 و چهار هسته1.8 گیگا هرتزی می باشد. پردازنده گرافیکی هم Mali-G76 است که بر اساس ادعای کمپانی هوآوی این پردازنده46 درصد توان بالاتری دارد و مصرف انرژی‌ آن هم178 درصد بهتر شده است. در پردازنده این تلفن همراهAI یا همان هوش مصنوعی هم اضافه شده که با تشخیص شرایط گوشی پردازنده را مجبور می ‌کند تا بیشتر قدرتش را به کار گیرد. به عنوان مثال در صورتی که مشغول بازی کردن باشید هوش مصنوعی سایر بارهای اضافه را از روی دوش پردازنده بر می‌ دارد تا قادر باشد همه توان را در خدمت بازی شما باشد.

از تشخیص چهره ارتقاء یافته برای این تلفن همراه استفاده شده است. یک مرتبه که چهره خود را برای این تلفه همراه تعریف کنید می ‌توانید با برداشتن گوشی گزینه تشخیص چهره را فعال سازی نمایید تا قفل صفحه را به راحتی باز کند. هوآوی این قابلیت را در این تلفن همراه تشخیص چهره سه بعدی نام گذاری کرده است.

تشخیص چهره با این قابلیت از دوربین تشخیص عمق سه بعدی بهره می برد تا هزاران نقطه نور اینفرارد را به چهره کاربر بیاندازد تا نقشه ‌ای کامل را از چهره کاربر را به دست بیاورد. تشخیص صورت در این شیوه حدود600 میلی ‌ثانیه طول خواهد کشید.

عملکرد تشخیص چهره تنها ویژگی جالب امنیتی این تلفن همراه نیست. میت20 پرو به سنسور درون ‌نمایشگر مجهز است که می ‌توانید فقط با گذاشتن انگشت خود بر روی ‌نمایشگر به تلفن همراه دستور دهید تا اثرانگشت شما را شناسایی کند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *