معرفی نسل دوم تراشه های رایزن از سوی ای ام دی

معرفی نسل دوم تراشه های رایزن از سوی ای ام دی

رونمایی از جدیدترین پردازنده های نسل دوم رایزن به وسیله ای ام دی

کمپانی ای‌ ام‌ دی با رونمایی از نخستین سری تراشه های رایزن پس از مدت‌ ها از زیر مجموعه ی اینتل خارج گردید و نسل دوم این تراشه ها را با نام +Zen  معرفی نموده است تا موفقیت این کمپانی را تکرار نمایند. رقابت کمپانی ای‌ ام ‌دی با اینتل در مرحله جدیدی قرار گرفته است. تراشه های رایزن هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ مصرف توان در مقایسه با تراشه های اینتل برتری بسیاری دارد.

نسل جدید تراشه های دسکتاپ زن پلاس که جهت پیش ‌خرید ارائه شده‌، تا به حال دارای چهار تراشه می باشد که از هفته آینده ارائه خواهند گردید. از این چهار تراشه، دو تراشه ی ۸ هسته ‌ای با ۱۶ رشته پردازشی می باشند و دو تراشه ی ۶ هسته ‌ای با ۱۲ رشته پردازشی در نظر گرفته شده اند. پردازنده ی ۳۲۹ دلاری Ryzen 7 2700X دارای فرکانس کاری ۳.۷ تا ۴.۳ گیگاهرتز می باشد و پردازنده ی ۲۹۹ دلاری نیز دارای فرکانس کاری ۳.۲ تا ۴.۱ گیگاهرتز است که دو تراشه به عنوان تراشه ی گران ‌قیمت جدید معرفی می شوند.

از نسل رایزن ۵ هم دو پردازنده وجود دارد که یکی Ryzen 5 2600X می باشد و با قیمت ۲۲۹ دلار و فرکانس کاری ۳.۶ تا ۴.۲ گیگاهرتز معرفی شده است و دیگری پردازنده ی Ryzen 5 2600  می باشد که با قیمت ۱۹۹ دلار و فرکانس کاری ۳.۴ تا ۴.۱ گیگاهرتز ارائه داده خواهد شد. هر چهار تراش در کنار فن‌ هایی که به عنوان خنک‌ کننده ویژه ای ‌ام ‌دی و با نام Wraith‌ ارائه خواهند شد. کمپانی ای ‌ام ‌دی قصد دارد علیرغم سال پیش، این خنک‌ کننده‌ ها را مخصوص خریداران کلیه تراشه های رایزن در کنار پردازنده ی اصلی عرضه نمایند.

این پردازنده همچون سال های قبل بر روی سوکت AM4 نصب شده و قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد؛ به همین دلیل جایگزینی پردازنده های جدید بر روی مادربوردهایی که پیش تر استفاده می شده اند امکان ‌پذیر می گردد. کمپانی ای‌ ام‌ دی علاوه بر این تراشه ی جدید X470 را رونمایی نموده است که با پردازنده های جدید هماهنگی بالایی دارد و قابلیت StoreMI را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این تکنولوژی موجی می شود تا شما بتوانید به سادگی حافظه SSD را که بر روی دستگاه قرار داده شده با حافظه ‌های هارد دیسک که پیش تر استفاده می شده و قدیمی است ادغام نمایید و یک دیسک مجازی را به وجود بیاورید که عملکردی با سرعت بالا داشته و بسیار قدرتمند تر از سابق می تواند وظایف و مسولیت های خود را به انجام برساند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *