معرفی فناوری های برتر پیشرو به سوی آینده

معرفی فناوری های برتر پیشرو به سوی آینده

معرفی فناوری های برتر پیشرو به سوی آینده

دانشگاه ام آی تی امریکا به تازگی چند فناوری برتر را معرفی کرده که با موفقیت به سمت آینده در حال حرکت هستند و عملکرد خوب این فناوری ها به زودی سرتاسر کره زمین را در بر خواهد گرفت.

فناوری های مربوط به هوش مصنوعی و کامپیوترهای کوانتومی در سال 2017 افراد را دچار شگفتی و هیجان کردند اما تنها این تکنولوژی ها نیستند که افراد را به شگفتی وا می دارند. در زمینه فناوری محصولات و تولیدات جدید و برتری وارد میدان شده است که هرکدام به نوبه خود دارای امتیازات ویژه ای می باشد و با جدیت هرچه تمام تر در حال پیشروی به سمت آینده می باشد.

هوش مصنوعی

می توان به عنوان اولین فناوری های برتر در سال جاری از هوش مصنوعی نام برد که نسبت به سال های پیش دچار تحولات عظیمی شده و تغییرات مثبتی در آن شکل گرفته است.

کاربردی که هوش مصنوعی دارد بسیار گسترده می باشد. شما می توانید از هوش مصنوعی هم در بازی های رایانه ای کمک بگیرید و یک فرد بسیار ماهر را نیز شکست بدهید و هم اینکه می توانید به وسیله این فناوری جدید در خودروهای بدون راننده استفاده کرده و زمانی که در ترافیک قرار دارید به کمک آن خودروی خود را تحت کنترل و هدایت داشته باشید. هوش مصنوعی بر اصول تقویتی است که در اندازه یادگیری به وجود آمده و عمر ابداع آن به بیشتر از 100 سال قبل می رسد.

فناوری های برتر

فناوری های برتر

در حدود 100 سال قبل بود که یک روانشناس به نام ادوارد ثروندایک به چند گربه آموخت که چگونه با استفاده از روش آزمایش و خطا بتوانند از درون یک جعبه که دارای کلون بود فرار نمایند. ثروندایک ابتدا از یک پاداش استفاده کرد و موجب شد گربه ها اقدام به فرار کنند و پس از آن گربه ها از این رفتار برای همیشه استفاده کنند و آن را در خود حفظ نمایند.

دوربین های 360 درجه

در حال حاضر دنیای فناوری به قدری پیشرفت داشته که افراد می توانن به صورت سیصد و شصت درجه تمام جهان را تجربه نمایند. در حال حاضر دوربین های بسیاری نیز وجود دارند که این امکان را دارا می باشند. سال ها پیش اگر فردی می خواست سیستمی را بسازد که تصویری 360 درجه از محیط اطراف را در اختیارش بگذارد باید چندین هزار دلار هزینه پرداخت می کرد ولی در عصر جدید شما می توانید با استفاده از دوربین هایی که تصویربرداری 360 درجه دارند و با کمترین میزان هزینه از دنیای اطراف خود تصاویر با کیفیت و خوبی را داشته باشید.

فناوری های برتر

البته به خاطر داشته باشید در خصوص تصویربرداری هایی که با این زاویه انجام می شود بای به نحوی عملکرد داشت که افراد دیگر را خسته و بیحال نکند. به عنوان مثال یک خبرنگار می تواند از دوربین هایی که زاویه تصویربرداری آن 360 درجه است و قیمت چندان بالایی نیز ندارد استفاده کرده و تصاویر گویاتری را از محیط اطراف در دیدرس مخاطبان قرار دهد. در حال حاضر دوربین های دیجیتالی بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که این زاویه تصویربرداری را داشته و به کاربران خود در موارد بسیاری کمک کننده می باشند.

پانل های خورشیدی پرکاربرد

سلول های خورشیدی داغ نمونه جدیدی از فناوری هایی هستند که بسیار مورد استفاده افراد در جوامع مختلف قرار می گیرند و قابلیت این را دارند که گرمای ساطع شده از خورشید را به اشعه های نوری متمرکز تبدیل کنند و انرژی خورشیدی را در اختیار مردم قرار دهند. کمپانی های بسیاری هستند که از این سلول های خورشیدی به جای پانل هایی که انرژی خورشید را به شکل مستقیم به برق تولید می کنند و با نام پانل های فتوولتاییک شناخته می شوند استفاده کرده و انرژی خورشید را ذخیره می کنند. سلول های خورشیدی جدید بسیار مدرن تر از مجموعه های پیش از خود هساتند و نسبت به آن ها دارای کاربرد بسیار گسترده نیز می باشند. سلول های خورشیدی بهترین گزینه برای استفاده از نور ذخیره شده خورشید برای شب و تاریکی می باشند.

فناوری های برتر

فناوری های برتر

فناوری استفاده شده در کامیون های خود ران

به احتمال زیاد تا به حال در مورد خودروهایی که به هوش مصنوعی مجهز شده اند و بدون راننده امکان حرکت آن ها وجود دارد چیزهایی شنیده اید. امروزه کامیون هایی نیز در درست طراحی و تولید قرار دارند که از هوش مصنوعی در هدایت آن ها استفاده شده و به صورت خودکار می توانند در مواقعی که راننده هوشیاری کافی را ندارد کامیون را رانده و هدایت کنند.

از این فناوری جدید می توان در مورد راندن و هدایت چند کامیون که پشت سرهم در حال حرکت هستند استفاده کرد. این کار باعث می شود مصرف سوخت این کامیون ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته و در مقابل باد مقاومت کمتری داشته باشند. در زمان هایی که راننده خواب آلود است این هوش مصنوعی به کار رفته در کامیون می تواندهدایت آن را به دست گرفته و با کمترین میزان آسیب پیش رود.

فناوری های برتر

کامپیوترهای کوانتومی کامپیوترهای جدیدی نیز وارد بازار شده اندکه در آن ها ذرات کوانتوم به کار رفته و اغلب برای محاسبت پیچیده می توان آن ها را مورد استفاده قرار داد چرا که سرعت محاسبه آن ها نسبت به رایانه های قدیمی چند برابر بیشتر می باشد و با دقت بالاتری می توانند محاسبات را پاسخگو باشند.

بات نت ها

در خصوص این فناوری جدید باید بگوئیم چندان فناوری جالبی به شمار نمی روند و در اصل از آن ها با نام بدافزار یاد می شود. این بدافزارهای مدرن می توانند تمام دوربین های دیجیتالی که مورد استفاده افراد است همچون وب کم و دوربین های امنیتی و موارد دیگر را تحت کنترل خود درآورده و اختلالات جدی ای را در فضای اینترنتی به وجود بیاورند.

بات نت های بدافزاری به وسیله یک نرم افزار در شبکه های اینترنتی موجب اختلال شده و مشکلات بسیاری را به وجود می آورند و به نحوی هم طراحی شده اند که به راحتی نمی توان از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری کرد.

اینها تنها مواردی چند از فناوری های برتری است که در عصر جدید به وجود آمده و مورد استفاده افراد قرار می گیرند و فناوری های بسیاری نیز وجود دارد که بسیاری از ما اطلاع درستی از آنها نداریم. بسیاری از این فناوری های جدید در درمان بیماریهای بسیاری همچون اختلالات موروثی و یا درمان معلولیت افراد و …به کار می رود که باعث شده همه بر گستردگی این تکنولوژی های جدید اذعان داشته و در جهت کسب اطلاعات به روز در مورد آن برآیئم.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *