معرفی دوربین عکاسی RX100 VI

معرفی دوربین عکاسی RX100 VI

رونمایی از دوربین عکاسی RX100 VI توسط سونی

شرکت SONY نسل ششم دوربین عکاسی کم حجم و پر توان 100 RX را برای علاقه مندان خود معرفی کرد. از ویژگی های Sony RX100 VI قابلیت حمل راحت آن و کیفیت بسیار بالا و بکاربردن فناوری پیشرفته دراین دوربین می باشد.کمپانی سونی در این سری از دوربین های نسل ششم از سنسور یک اینچی ۲۰ مگاپیکسلی استفاده کرده که موتور پردازش تصویر BIONZ X ، مسئولیت پردازش سیگنال های دریافتی از سنسور را عهده دار است.

موضوعی که در این دوربین ها نظر ها به خود جلب می کند سرعت بسیار زیاد آن در عکسبرداری می باشد. مسئولین شرکت سونی اعلام کردند که به وسیله تراشه مدار LSI، توانسته اند سرعت فوکوس و کیفیت ثبت تصویر این دوربین را بالا ببرند. دوربین سونی RX100 VI قادر است با سرعت پیاپی زیاد۲۴ فریم در ثانیه فوکوس خودکار داشته باشد و به دلیل دارا بودن حافظه ی بسیار زیاد، توانایی ثبت ۲۳۳ عکس به صورت متوالی و پیوسته را دارد.

دوربین های کوچک و جمع و جور جدید سونی در سطح خود به پرسرعت ترین سیستم فوکوس اتوماتیک تجهیز پیدا کرده است. شاید عده ای از شما عزیزان خیلی با واژه ی فوکوس آشنایی نداشته باشید بنابر این قبل از ادامه ی مطلب توضیحات مختصری درباره ی فوکوس بیان می کنم.

کلمه ی Focus فوکوس معنای تمرکز و مرکزیت دادن را دارد اما در عکاسی به حداکثر وضوح است و برای توضیحات بیشتر تنظیم حد فاصل کانون عدسی لنز دوربین براساس فاصله ی جسم تا دوربین به منظور ثبت تصویر واضح تر فوکوس نامیده می شود. عکاس با این دوربین در مدت زمان ۰.۰۳ ثانیه قادر است روی سوژه ی عکاسی خود فوکوس داشته باشد و این به  خاطر ۳۱۵ نقطه ی فوکوس تشخیص فاز که ۶۵ درصد از کادر فضای قاب را در بر می گیرد می باشد.

در این دوربین های نسل ششم چشم ها قابل تشخیص هستند و فوکوس روی آن به شکل قابل توجهی ارتقا یافته است و این دوربین ها نسبت به دوربین های سری قبلی خود دوبرابر سرعت دارند.از آنجایی که نقاط فوکوس از فشردگی بالایی برخوردار است، باعث شده تشخیص سوژه های عکس برداری و تعقیب سوژه در کادر بالا رود و در این دوربین ها این عملیات با سرعت و دقت بیشتری انجام می گیرد.

کمپانی Sony در قسمت جلوی دوربین RX100 VI از لنز ۲۴-۲۰۰ میلیمتری یکی از مارکهای معروف زایس به نام واریو سونار استفاده کرده است که این لنز قدرت گشودگی F/2.8-4 و سیستم لرزشگیر با STOP4 را در خود جای داده است. دردوربین های SONY RX100 V از لنز ۲۴-۷۰ استفاده شده بود که در بخش پشتی اسن دوربین از یک نمایشگر تاچ که قابلیت  تصویر برداری ۱۸۰ درجه ای به سمت بالا برای گرفتن عکس های پرطرفدار سلفی و ۹۰ درجه ای به سمت پایین به منظور تصویر برداری از سوژه های با ارتفاع بیشتر را داشت استفاده میشد که این امکان وجود داشت که با لمس و حرکت دادن انگشتان بر روی قسمت مورد نظر برروی قاب دوربین محل فوکوس را مشخص کرده و عکس را با زدن دوباره انگشت دست بر روی صفحه نمایش ثبت کرد.

یکی دیگر از نقاط قوت این دوربین نسبت به نسل پیشین خود سیستم منظره یاب الکترونیکی اولد با وضوح تصویر ۲.۳۵  میلیون نقطه می باشد که تصاویر را با کیفیت بسیار بالاتر و با سرعت بیشتری نشان می دهد. دوربین های Sony Rx100VI در بخش فیلمبرداری هم عقب نمانده و کیفیت بالایی دارد زیرا توانایی ضبط فیلم با وضوح تصویر ۴K  و بهره برداری از تمام فضای سنسور را دارد. ناگفته نماند در این دوربین ها حالت ۴k HDR قابل دسترسی است در این دوربین ها از تصویر زمینه رنگی HLG به منظور ثبت کردن رنگ های روح بخش و فعال و زنده تر استفاده می شود. از مزیت های دیگراین دوربین نسل ششم سونی این است که از مدل های D-Log3/ S- Camut 3  و فیلمبرداری به حالت اسلوموشن و میزان ۲۴۰/۴۸۰/۹۶۰  فریم در ثانیه پشتیبانی میکند.

از مزیت های دیگر دوربین sony RX100VI که کم حجم هستند مجهز بودن به اهرم زوم کردن و شاتر ضد تغییر شکل تصاویر و عکسبرداری بدون سرو صدا و داشتن بلوتوث و وای فای و NFC را می توان برشمرد. خبر دگر اینکه دوربین های نسل ششم SONY RX100 VI با قیمت هزارو دویست دلار وارد بازار می شود و در دسترس متقاضیان قرار می گیرد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *