معرفی حافظه های پر سرعت SSD جدید سری970 از سوی سامسونگ

معرفی حافظه های پر سرعت SSD جدید سری970 از سوی سامسونگ

سامسونگ و رونمایی از حافظه های پرسرعت SSD جدید سری970

کمپانی کره ای سامسونگ در پاسخی که به محصولات وسترن دیجیتال داشته دو حافظه ی SSD جدید را معرفی نموده است که دارای سرعت بالایی بوده و برای بازی کردن بسیار مناسب می باشد و می توان از آن برای فعالیت های گرافیکی سنگین استفاده نماید. کمپانی سامسونگ به عنوان یکی از سازندگان اصلی کارت های حافظه ی SSD معرفی می شود دو پردازنده ی جدید خود را از سری970 معرفی نموده است. به نظر می آید حافظه های جدیدی که این کمپانی کره ای تولید کرده در پاسخ به محصولات وسترن دیجیتال است که در روزهای نخست ماه جاری میلادی نسبت به معرفی حافظه های جدید داخلی جدید می باشد که از سری Black است.

دو عضو جدید محصولات سامسونگ به ترتیب از سری ۹۷۰ پرو و Evo NVMe می باشد که مخصوص بازی های سنگین بوده و می توان با استفاده از آن ها کارهای سنگینی را در مدت زمان بارگذاری بسیار کوتاهی همچون ویرایش ویدئوهای K4 و طراحی هایی که به صورت سه بعدی است در نظر بگیرند. حافظه ی970 پرو این قابیلت را دارد به سرعت3500 مگابایت بر ثانیه در خواندن پشت سرهم اطلاعات و2700 مگابایت بر ثانیه در خصوص نوشتن یکسره اطلاعات دست پیدا کند. این میزان اعلام شده برای Evo به ترتیب می تواند به3500 مگابایت بر ثانیه و2500 مگابایت عنوان شده است که در مقایسه با برادر جدید خود که به تازگی معرفی شده کمی کمتر باشد.

کمپانی سامسونگ مدعی شده است که این محصولات به دلیل بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی V-NAND و کنترلرهای جدید فینیکس دارای سرعت بسیار زیادی می باشد. تراشه ی Evo 970 این قابلیت را دارد که از تکنولوژی Intelligent TurboWrite نیز استفاده نماید که ظرفیت بافری معادل با78 گیگابایت را به وجود خواهد آورد. این میزان موجب می شود تا سرعتی که برای نوشتن اطلاعات نیاز است به اندازه قابل توجهی ارتقا پیدا کند.

مقدار ارتقای سرعتی که برای نوشتن اطلاعات در خصوص نسل جدید در مقایسه به سری960 در حدود30 درصد افزایش یافته است. عرضه ی این محصولات طی ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد. کارت حافظه ی 970 Evo در ظرفیت250 گیگابایت تا اندازه ی2 ترابایت عرضه خواهد شد که دارای قیمت پایه ی120 دلار می باشد. کارت حافظه ی970 Evo به عنوان نسخه های512 گیگابایتی و1 ترابایتی عرضه خواهد شد که با قیمت پایه ی330 دلار وارد بازار می گردد. کمپانی سامسونگ برای رقابت با دیگر رقبای خود این محصولات را تولید نموده است و امیدوار است بتواند با این کارت های حافظه نسبت به دیگر رقبا بهترین کارایی را داشته باشد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *