مشکلات به وجود آمده برای سامسونگ در پی افزایش فروش تلویزیون های کوانتوم دات

مشکلات به وجود آمده برای سامسونگ در پی افزایش فروش تلویزیون های کوانتوم دات

مشکلات به وجود آمده برای سامسونگ در پی افزایش فروش تلویزیون های کوانتوم دات

در حال حاضر بزرگ ترین تولید کننده ی تلویزیون در دنیا کمپانی سامسونگ می باشد. کمپانی سامسونگ دوازده سال است که رتبه ی اول را در فروش تلویزیون دارد. نسل جدید تلویزیون های این شرکت QLED بود که در اوایل امسال به طور رسمی معرفی شد و روانه بازار فروش شد. اما فروش این نوع از محصول به طوری بود که نتوانست رضایت این شرکت تولید کننده را جلب کند. این نارضایتی مسئولین شرکت را بر آن داشت که به دنبال راه چاره ای برای افزایش فروش این کالا باشند. بر اساس آماری که شرکت تحقیقاتی HIS در مورد فروش تلویزیون QLED سامسونگ منتشر کرد ، درصد فروش این کالا در سه ماه اول سال میلادی 1.5درصد بوده است و این درصد در سه ماهه دوم سال به رقم 0.8 درصد کاهش پیدا کرده است.

تلویزیون کیو ال ای دی

تلویزیون کیو ال ای دی

یک بخش از کمتر انگیزه داشتن مردم برای خرید این کالا بر می گردد به پنل این تلویزیون که در تولید آن از کادیوم (نوعی فلز سنگین سمی) استفاده شده است ، که استفاده از این فلز توسط کشورهای اروپایی به دلیل مشکلاتی که در قوانین زیست محیطی وارد می کرد محدود شده است. اما از طرفی دیگر مهندسین کمپانی سامسونگ اعلام کردند که در تولید این پنل از این فلز استفاده نکرده اند. تولید این نوع پنل ها هزینه ی زیادی را در بر دارد ، و به خاطر همین هزینه های بالا هنوز هیچ شرکتی برای تولید محصولات خود از فناوری QLED استفاده نمی کند. بر اساس اطلاعاتی که از شرکت های بازاریابی کره ای به گوش می رسد: کمپانی سامسونگ این اندیشه را دارد که تکنولوژی ساخت این مدل از پنل های بدون استفاده از کادیوم را در اختیار شرکت هایی که علاقه برای تولید این پنل ها از خود نشان بدهند بگذارد تا از این راه سهم فروش این مدل از تلویزیون ها را در بازار بالا ببرد. ولی هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

تلویزیون کیو ال ای دی

تلویزیون کیو ال ای دی

یکی از مدیران ارشد کمپانی سامسونگ اعلام کرد که: تنها تعداد اندکی از شرکت های تولید کننده ی این محصولات هستند که توانایی ساخت این مدل تلویزیون با پنل فلزی بدون استفاده از کادیوم را دارند ، بخاطر همین هم هست که با فروش تلویزیون های صفحه نمایش کوانتوم دات در بازار با مشکلاتی روبرو شده ایم. از طرفی دیگر هم شرکت سامسونگ به این فکر می کند که اگر این تکنولوژی را در اختیار هر کمپانی تولید کننده ای قرار دهد راه را برای بازار فروش خود سخت تر می کند. هم اکنون کمپانی هایی که از تکنولوژی QLED استفاده می کنند عبارتند از : سامسونگ ، وستل ، هایسنس ، تی سی ال. این کمپانی ها از تکنولوژی کوانتوم دات برای تولید تلویزیون های خود بهره می گیرند ، در صورتی که کمپانی های دیگری چون ال جی ، کونکا ، چانگ هونگ ، گروندیگ ، پاناسونیک ، فیلیپس ، سونی و… هم چنان از تکنولوژی OLED استفاده می کنند. این کمپانی پر فروش کره ای در تلاش است که در هر صورت از تمام توانایی هایی که دارد استفاده کند تا بازار فروش این برند محبوب خود ( ( QLED را سراسر دنیا تا سطح بالایی بهبود بخشد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *