مشارکت اپل با TSMC در زمینه تولید پنل های میکرو ال ای دی

مشارکت اپل با TSMC در زمینه تولید پنل های میکرو ال ای دی

همکاری اپل با کمپانی TSMC در زمینه تولید پنل های میکرو ال ای دی اپل واچ

کمپانی اپل در زمینه تولید پنل صفحه نمایش دستگاه های پوشیدنی و دستگاه های واقعیت مجازی با کمپانی TSMC که یکی از کمپانی های فعال در عرصه تولید پنل های میکرو ال ای دی است در حال مذاکره و گفتگو می باشد.

لوک لین به عنوان یکی از آنالیزورهای پیشین وب سایت دیجی تایمز طی آخرین نظریاتی که مطرح کرده است عنوان کرده که کمپانی اپل قرار مشارکت و همکاری با کمپانی تایوانی TSMC را دارد. کمپانی تی اس ام سی در مشارکت با کوپرتینونشین ها در مورد دستگاه های کوچک و بزرگی که این کمپانی آمریکایی تولید می کند پنل های میکرو ال ای دی را تامین خواهد نمود. لوک لین گزارشی را مطرح کرده است که در آن عنوان شده: کمپانی اپل در زمینه تولید صفحه نمایش مورد نیاز برای اپل واچ آتی خود و دستگاه واقعیت افزوده دیگری با کمپانی TSMC اعلام همکاری نموده است و پنل های میکرو ال ای دی مورد نیاز این محصولات را این کمپانی تایوانی تامین خواهد نمود.

ساختاری که برای منتشر کردن نور در پنل های میکرو ال ای دی وجود دارد با پنل های اولدی که در حال حاضر در بازار وجود دارد تفاوت بسیار زیادی دارد. زمانی که از این پنل های جدیدی استفاده شود تولیدکنندگان محصولات هوشمند می توانند دستگاه هایی را تولید نمایند که باریک تر بوده و قابلیت پخش نور شفاف را دارا می باشد و علاوه براین می تواند مصرف انرژی کمتری نیز داشته باشد.

لین در ادامه صحبت های خود اشاره ای به پنل هایی که کمپانی اپل سفارش داده نیز دارد. او پنل هایی با ابعاد1.3 تا1.4 اینچ را در مورد اپل واچ آتی اپل و پنل هایی با اندازه0.7 تا0.8 اینچ را در خصوص دستگاه واقعیت افزوده احتمال داده است. به احتمال بالایی پنل هایی نیز با ابعاد کوچکتر برای عینک واقعیت افزوده اپل نیز سفارش داده خواهند شد. علاوه بر مواردی که اشاره شد کمپانی اپل مذاکراتی در زمینه تولید پنل های میکرو ال ای دی با اندازه بزرگ تر و همچنین پنل پشتی TFT نیز داشته است. این نوع از پنل ها دارای انازه بزرگ تری نسبت به نمونه هایی که در حال حاضر در مک بوک ها به کار رفته خواهند داشت.

در خصوص تولید زیاد پنل های نام برده شده محصولاتی که در ارتباط با اپل واچ هستند تا روزهای پایانی سال2018 و یا روزهای آغازین سال2019 ساخته می شوند. پنل هایی که دارای اندازه بزرگ تری هستند در سال2019 تولید خواهند شد و برنامه ریزی در مورد آن ها انجام شده است و در انتها پنل هایی که در ارتباط با دستگاه واقعیت مجازی هستند همچنان باید برنامه ریزی در مورد تولید انبوه آن ها نیز انجام بشود. هزینه ای که برای ساخت و تولید پنل های جدید نیاز است به میزان4 تا6 برابر پنل های اولیدی است که در حال حاضر در خصوص اپل واچ ها به کار رفته است. به همین علت است که لین احتمال می دهد که پنل های میکرو ال ای دی در مدل هایی از اپل واچ به کار گرفته شود که دارای قیمت بالاتری نیز هستند.

در گزارشات دیگری که منتشر شده اپل کارخانه ای را در سانتا کلارا کالیفرنیا دارد که در زمینه تولید پنل های میکرو ال ای دی فعالیت دارد و سعی م یکند تا نسخه های اولیه ی پنل های خود را در این کارخانه طراحی کرده و بسازد. هدف نهایی که اپل برای خود تعیین کرده به کارگیری کامل از پنل جدید و جایگزین کردن پنل اولد سامسونگ در تولیدات این کمپانی می باشد. اپل با اعلام همکاری با کمپانی TSMC می تواند محصولات بهتری را عرضه نماید که توجهات بسیاری را به خود جلب خواهند کرد.

اپل از زمانی که کمپانی LuxVue را برای خود خریداری نمود یعنی از سال2014 نسبت به استفاده از صفحه نمایش های میکرو ال ای دی تمایل پیدا کرد. با تمام این گفته ها هنوز هم برخی از کارشناسان بلومبرگ اعتقاد دارند که تا ساخت نخستین اپل واچ با پنل میکرو ال ای دی دو سال زمان وجود دارد و برای ساخت آیفون با این دسته از پنل ها سه سال زمان فاصله وجود دارد بنابراین هنوز برای ابراز نطر قطعی در خصوص این دسته از پنل ها زود است و باید دید که اپل چه سیاستی را برای دست یابی به این هدف در پیش خواهد گرفت.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *