متا تگ های مهم در سئو

متا تگ های مهم در سئو

بسته به این که وب سایت شما به چه میزان گستردگی دارد و هم چنین این که ابعاد کسب و کارتان به چه اندازه است باید از پارامترهایی استفاده شود که در سئو تاثیر دارند.از مهم ترین موارد در این زمینه استفاده از متا تگ هاست . سئو کارهایی که این کار راه به صورت حرفه ای دنبال می کنند از مات تگ ها استفاده می کنند.

حلا بهتر است برای این که این موضوع را بهتر درک کنید تعریفی از متاتگ داشته باشیم . متاتگ به آن دسته از کدهای HTML گفته می شود که به کمک موتورهای جست و جو و کاربران می آید تا بتوانند محتوای صفحات سایت را بهتر درک کنند. البته باید بدانید متا تگ ها جز اجزای اصلی صفحه های سایت  نیستند.

دلیل استفاده از متا تگ ها این است که بتوان محتوا را بهتر از قبل توصیف کرد. پس به جای این که در قسمت body به دنبال متا تگ ها بگردید باید در قسمت head صفحه آن ها را پیدا کنید. توجه کنید پیاده سازی متا تگ ها نیز به این آسانی ها نیست و برای نوشتن آن به دانش برنامه نویسی نیاز است . البته شاید مهارت و توانایی لازم را نیز قرار دادن آن ها داشته باشید. برای این که در سئو سایت موفقیت هایی را بدست آورید می توانید از متا تگ ها استفاده کنید.

متا تگ

دلایل اهمیت متا تگ ها

سئو در حال گسترش پیدا کردن است و هم چنین مقدار این که کلمه های کلیدی چقدر مهم است هم در حال تغییر کردن است . عبارت هایی را که کاربران جست و جو می کنند دارای کلمه های کلیدی است و کاربران زمانی که این عبارت ها را جست وجو می کنند نتیجه های جست و جو را مشاهده می کنند و درنهایت نیز به دنبال سایت هایی خواهند بود که مطالب موردنظر آن ها در آن جای دارد.

موتورهای جست و جو این موضوع را می دانند که کاربران از نتیجه های جست و جو این انتظار را دارند تا نتیجه موردنظر آن ها را برگرداند. برای جست و جو و درک عبارت هایی که در موتورهای جست و جو نوشته می شود موتورهای جست و جو از تکنولوژی جست و جو معنایی استفاده می کند البته این نکته نیز بسیار مهم است که بین عبارتی که جست و جو می شود و نتیجه ای که نمایش داده می شود ارتباط معنایی وجود داشته باشد. حال سوال این جاست چرا متا تگ ها اهمیت دارند؟ پاسخ این سوال این است که داده هایی که در متا تگ ها وجود دارند همان هایی هستند که در نتیجه های جست و جو نشان داده می شوند.

متا تگ های سئو کدام اند ؟

پس با توضیحاتی که در بالا داده شد فهمیدیم که متا تگ ها در سئو بسیار مهم اند . در HTML متا تگ های بسیار زیادی وجود دارند که موتورهای جست و جو از آن ها پشتیبانی می کنند البته همه این متا تگ ها در سئو تاثیراتی را نخواهند داشت.

بهتر است از متا تگ هایی که در سال پیش وجود داشته اند دیگر امسال استفاده نکنیم .پس نیاز داریم تا این ها را بشناسیم.

متا تگ های اصلی

1-متا تگ title : این تگ از جمله کدهای HTML است که محتوای مربوط به هر صفحه را توصیف می کند و محتوای این تگ ها در مرورگر و هم چنین نتیجه های جست و جو نشان داده خواهد شد .همین باعث می شود تا میزان کلیک کردن کاربران نیز بیش تر شود زیرا کاربران می خواهند سایتی را پیدا کنند که به نتیجه های جست و جو نزدیک تر باشد.البته اگر در موتورهای جست و جو هیچ قسمتی از متنی را که سرچ کرده اند را مشاهده نکند احتمال این که کلیک کنند نیز کم تر می شود .

در این تگ از کلمه های کلیدی در ابتدای آن استفاده کنید و می توانید کلمه های فرعی را در ادامه آن قرار دهید. هرچه کلمه کلیدی به ابتدای این تگ ها نزدیک تر باشد احتمال کلیک کردن نیز بیش تر می شود .

2-متا دیسکریپشن: متا دیسکریپشن توصیف کوتاهی را از صفحه بیان می کند. توصیف بیان شده از عنوان صفحه بیش تر خواهد بود .البته باید بدانید شما به عنوان یک کاربر نمی توانید این توصیفات را ببینید و اما موتورهای جست و جو در بخش زیرین عنوان صفحه آن را بیان می کنند. متا دیسکریپشن می تواند باعث شود تا کاربران تشویق شوند و بر روی سایت شما کلیک کنند به صورتی می تواند برای هر سایت نقش یک تبلیغات را ایفا کند.

3-متا تگ Content-Type: استفاده از این تگ در صفحه ها بسیار لازم است و با استفاده از آن ها نوع کارکترهای هر صفحه را بیان می کنیم . اگر این قسمت پر نشود باعث می شود تا مرورگر در زمان رندر صفحه به مشکل بخورد.

4- متا تگ Viewport : از این متا تگ برای این استفاده می شود تا بتوان تنظیماتی را برای نشان دادن صفحه های سایت در دستگاه ها انجام داد. این متا با سئو ارتباطی را ندارد و اما اگر وجود نداشته باشد باعث می شود تا به تجربه کاربری سایت ضربه وارد شود . باید برای سایت سایزهای زیادی وجود داشته باشد زیرا استفاده از موبایل امروزه بسیار زیاد شده است.

5-متن جایگزین برای تصویر : برای هر تصویر باید alt نوشته شود تا موتورهای جست و جو بتوانند این موضوع را تشخیص دهند که این عکس مربوط به چیست. موتورهای جست و جو نمی توانند محتوای عکس ها را درک کنند و این روش برای درک تصاویر به آن ها کمک می کند.

Alt که برای هر عکس نوشته می شود باید واضح باشد تا بتواند به خوبی عکس را توصیف کند . البته استفاده از این ویژگی تنها برای موتورهای جست و جو مفید نخواهد بود بلکه کسانی که نابینا هستند هم می توانند موضوع عکس ها را در دستگاه های خود بفهمند.

6-متا تگ نوفالو: این تگ به ربات های جست و جو کمک می کند و می فهماند که دنبال کدام لینک ها نباید بیایند. از تگ فالوها در شرایطی می توان استفاده کرد که در سایت خود برای سایت های دیگر به تبلیغ پرداخته اند و اما نمی خواهند تا اعتبار سایت خود را انتقال دهند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *