متاتگ هایی که گوگل آن ها را درک می کند

متاتگ هایی که گوگل آن ها را درک می کند

برای این که صفحه های سایت خود را به موتورهای جست و جو معرفی کنید متا تگ ها ابزارهای بسیار مناسبی هستند . گوگل در قسمت راهنمای خود متا تگ های بسیار زیادی را معرفی کرده است و کاربرد آن ها را نیز بیان کرده است . هرکدام از این تگ های معرفی شده کاربرد های متفاوتی دارند . از بعضی از این متا تگ ها برای معرفی بهتر صفحه در گوگل و یا برای حذف دسترسی به محتوای صفحه استفاده می شود .

متا تگ ها در قسمت هد قرار می گیرند و برای دسترسی به محتوای صفحه و نمایش آن هم چنین دسترسی کاربر تاثیری ندارد و اما ربات های گوگل زمانی که صفحه و محتوای آن را مورد بررسی قرار می دهند قبل از هر چیزی به محتوایی که در صفحه قرار دارد توجه می کنند .

متاتگ ها

تگ متا description

با استفاده از این تگ می توان توضیحاتی هر چند کوتاه را درباره محتوای هر صفحه نوشت . متنی که در این تگ قرار می گیرد را گوگل در نمایش اطلاعات در زمان نشان دادن نتایج جست و جو استفاده می کند . توضیحات متا درباره هر محتوا به تعیین کردن کلمه کلیدی و رتبه سایت شما بسیار کمک می کند .

حال اگر مطالبی که در متا تگ ها وجود دارند با محتوای متن هماهنگی نداشته باشد گوگل این موضوع را نادیده می گیرد وخودش تگی را براساس محتوای متن قرار می دهد برای این کار گوگل از الگوریتم Bank brain استفاده می کند . توضیحاتی که در تگ می تواند قرار بگیرد نمی تواند تعدادی دلخواه باشد بلکه تعداد مجاز برای آن تا 320 کاراکتر است . حال اگر متن خود را بیش تر از این میزان نوشته باشید خودکار خود گوگل این متن را می برد و آن را به همان مقدار نرمال تبدیل می کند.

تگ عنوان صفحه ( Title)

Title را به صورت کلی نمی توان یک متا تگ معرفی کرد و اما همراه با تگ توضیحات مورد استفاده قرار می گیرد . لینک های که به رنگ آبی هستند و در نتایج جست و جوهای گوگل نمایش  داده می شوند و هم چنین آن نوشته ای که در مرورگر صفحه وجود دارد همان Title هستند . از نکات بسیار مهمی که درباره عنوان صفحه باید بدانید این است که عنوان ها باید کاملا اختصاصی باشند و به صورت کلی هیچ دو صفحه ای از سایت نباید نام مشابه هم داشته باشند .

این تگ از اولین مواردی است که گوگل برای این که بفهمد موضوع محتوا چیست به آن ها مراجعه می کند. کاربران زمانی که در گوگل جست و جو می کنند عنوان های صفحه را می بینند که به رنگ آبی مشخص شده اند . این ها از دلایل اهمیت متا تگ های گوگل بوده است .

تگ متا robots و حذف دسترسی گوگل به صفحه

کار این ربات ها کنترل crawl و Index ربات های خزنده موتور جستجو است . تگ robots قادر است تا همه موتورهای جست و جو را تحت تاثیر خود قرار دهد و اما تگ googlebot تنها منحصر برای خود گوگل است. متغیرهایی که این دو تگ دارند به صورت پیش فرض index , follow هستند و نیازی نخواهد بود تا توسط کاربر تغییر کنند. به صورت کلی زمانی که این قصد را نداشته باشیم که محتویات هر صفحه را در گوگل محدود کنیم لزومی هم ندارد تا از این تگ در هد سایت استفاده کنید .

متغیرهایی که می توان از آن ها تگ Robots بهره برد عبارتند از :

Noindex : این مقدار باعث خواهد شد تا صفحه سایت شما توسط گوگل ایندکس نشود به این ترتیب در نتیجه های جست و جو نیز نمایش داده نخواهد شد .

Nofollow: باعث می شود تا ربات های گوگل این لینک ها را دنبال نکنند . به عبارتی دیگر هر لینکی که در صفحه وجود دارد از نظر ربات نوفالو است .

Nosnippet: پیش فرض گوگل به این صورت است که از همه صفحه ها یک نسخه کش تهیه کرده و آن ها را ذخیره می کند. استفاده از این تگ باعث می شود تا نتوان از راه نتیجه های جست و جو به این صفحه دسترسی پیدا کرد.

unavailable_after:date: با بهره گیری از این تگ می توانید تاریخی را مشخص کنید تا این صفحه از ایندکس های صفحه به صورت کلی حذف شود . از این نوع از متا تگ ها می توان برای سایت های تبلیغاتی و یا سایت هایی که بعد از مدتی محتوای آن ها ارزشی و اعتباری ندارد استفاده کرد.

Noimageindex: با بهره گیری از این تگ دیگر بعد از نشان داده شدن عکس ها در نتایج جست و جو لینک وب سایت نمایش داده نخواهد شد .

تگ nositelinkssearchbox

در سایت هایی که صفحه های بسیار زیادی دارند و هم چنین کاربران در آن ها نیز به طبع بسیار زیاد است در قسمت نتیجه های جست و جوی گوگل قسمتی اضافه می شود که به کاربران این اجازه را می دهد که بتواند مستقیما در سایت جست و جو کنند . اگر از این ماتا تگ استفاده کنید به گوگگل می فهمانید که این باکس را اصلا نشان ندهد. البته این قابلیت برای سایت شما بسیار کارآمد است و اما می توانید آن را هم غیرفعال کنید .

تگ no Translate

از مواردی که در نتیجه های جست و جوی گوگل نیز دیده می شود عبارت Translate this page  است که شما می توانید با کلیک کردن روی آن ترجمه شده این عبارت را نیز ببینید. البته شاید فکر کنید که این کار غیرعادی است و اما شما می توانید این قسمت را برای سایت خود فعال و یا غیرفعالی کنید .

تگ   google site verification

این تگ در قسمت هد صفحه استفاده می شود و برای این که هویت شما توسط گوگل احراز شود استفاده می شود . با بهره گیری از این تگ می توانید به پنل گوگل وبمستر دسترسی داشته باشید. متغیرهای name  و  content که وارد می شوند باید دقیق وارد شوند و حروف بزرگ و کوچک آن ها به درستی وارد شوند.

تگ charest

در این نوع از تگ کاراکترها و محتوایی که قرار است در صفحه قرار بگیرند را مشخص می کند . در این متا تگ تا جایی که می توانید از UTF-8 استفاده کنید .

تگ  refresh

از این نوع از تگ ها برای ریدایرکت کردن کاربران استفاده می شود . این تگ بعد از مدت زمان مشخصی کاربر را به صفحه دیگری ریدایرکت می کند . این تگ در همه مرورگرها وجود ندارد. البته استفاده از این تگ نیز خیلی توصیه نمی شود و بهتر است به جای آن از یک ریدایرکت 301 سمت سرور استفاده کنید .

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *