ماسک سه بعدی و زیر سوال بردن قابلیت فیس آیدی آیفون10

ماسک سه بعدی و زیر سوال بردن قابلیت فیس آیدی آیفون10

ماسک سه بعدی و زیر سوال بردن قابلیت فیس آیدی آیفون10

آیفون10 که پرچمدار جدید کمپانی اپل می باشد قابلیت های بسیار زیاد و مهمی را دارد که فیس آیدی یکی از این قابلیت ها به شمار می رود. به تازگی موسسه تحقیقاتیBkav موفق شده با تولید ماسک سه بعدی برای اینکه بتواند قفل آیفون10 را باز کند این سیستم امنیتی را زیر سوال ببرد.

طی چند ماه اخیر این موسسه تحقیقاتی موفق شده از چهره قردی که آیفون10 خود را با استفاده از فیس آیدی قفل کرده است یک ماسک سه بعدی طراحی کند و به وسیله این ماسک سه بعدی توانسته قفل فیس آیدی آن را از کار کرده و گوشی آیفون ایکس او را آنلاک کند.

آیفون

آیفون

تا کنون روش های بسیاری برای باز کردن قفل آیفون10 انجام شده بود که تنها خود فرد قادر بود آن را باز کند اما حالا با این موسسه تحقیقاتی با یک روش نوین موفق شده این قفل را به راحتی باز کند و این نشان می دهد امنیت فیس آیدی چندان هم که اپل ادعا کرده بود بالا نیست و کوپر تینو نشین ها باید امنیت این ویزگی را افزایش دهند تا دیگر قفل تشخیص چهره این گوشی مدرن و گران قیمت با استفاده از یک چاپگر سه بعدی و کمی زمان شکسته نشود.

موسسه تحقیقاتی Bkav در خصوص ماسک سه بعدی که ساخته گفته: در ساخت این ماسک سه بعدی از پودر سنگ استفاده شده است و برای ایجاد چشم از تصاویر مادون قرمز استفاده شده است که به صورت دو بعدی هستند. به همین دلیل وقتی که فردی با این ماسک رویربروی گوشی فرد مورد نظر قرار می گیرد فیس آیدی چهره او را با این ماسک سه بعدی یک چهره واقعی می پندارد و از نظر او این یک چهره کامل است به همین دلیل قفل گوشی باز می شود.

زمانی که در تنظیمات آیفون10 خود گزینه مربوط به فیس آیدی را فعال می کنید با نگاه کردن به دوربین این امنیت در می یابد که باید گوشی را آنلاک کند تا کاربر بتواند با گوشی کار کند. ماسک سه بعدی جدیدی که تولید شده موجب شده فیس آیدی به اشتباه چهره را درست دانسته و قفل آیفون10 را آنلاک کند و این مسئله موجب شده کاربران به امنیت این ویژگی کمی حس تردید پیدا کنند.

علت این اشتباه استفاده از مادون قرمز است که موجب شده ویژگی تشخیص چهره چشمهایی که در واقع ساخته شده مادون قرمز هستند را به عنوان یک چشم واقعی دانسته و به همین دلیل اقدام به بازگشایی قفل گوشی نماید.

این موسسه تحقیقاتی به افراد مهمی که دارای مقام و جایگاه بالایی هستند و یا در کار خود رقبای زیادی داشته و اطلاعات مهمی را در گوشی آیفون10 خود نگهداری می کنند توصیه کرده در خصوص استفاده از این ویژگی حتما احتیاط را داشته و در مورد استفاده از فیس آیدی محتاطانه عمل نمایند.

آیفون

آیفون

تا به حال این موسسه در مورد افراد مهم این پیشنهاد را داشت ولی در حال حاضر به تمام افرادی که آیفون10 دارند و از فیس آیدی برای قفل گوشی خود استفاده می کنند توصیه کرده که در به کار گیری از این قابلیت جوانب احتیاط را به کار بگیرند. دلیل این توصیه این است که فیس آیدی در مورد مبادلات تجاری امنیت کافی را نداشته و نمی تواند به خوبی کابرد داشته باشد.

موسسه تحقیقاتی Bkav با این ماسک موجب شده کوپرتینو نشین ها در مورد ادعای خود مبنی بر امنیت بالای این ویژگی کمی کوتاه آمده و به دنبال افزایش امنیت پرچمدار گوشی های خود باشند تا بتوانند در مورد ادعای خود با قاطعیت سخن بگویند. این کمپانی با انتشار این مطلب در صدد آن است که امنیت فیس آیدی را بیش از چیزی که هست نشان دهد و برای این کار مستلزم تحقیقات و آزمایش های فراوان است تا بتواند به هدف خود دست پیدا کند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *