لینک سازی PBN چیست؟

لینک سازی PBN چیست؟

لینک سازی PBN تکنیکی است که می تواند برای ساخت لینک های خارجی مورد استفاده قرار بگیرد . لینک سازی PBN اگر بتواند به خوبی پیاده سازی شود می تواند روسئو سایت تاثیرات بسیار زیادی را داشته باشد. البته این روش برای لینک سازی روشی سخت است و زمان زیادی را صرف می کند و اما می تواند همیشه برای لینک سازی مورد استفاده قرار گیرد.

PBN به صورت کلی به معنی شبکه هایی است که دارای لینک های ارزشمندی  اند و می تواند برای هر سایت لینک های بسیار خوبی را ایجاد کند. به صورت کلی در PBN تعداد زیادی سایت با ارزش بالا و هم چنین به صورت شبکه ای را در اختیار داریم که با هم در ارتباط اند . از این لینک سازی ها استفاده می شود تا رتبه هر سایت در گوگل بیش تر شود .

در لینک سازی  PBN در ابتدا سایت ها و یا تعدادی وبلاگ را ایجاد می کنید و بعد از آن شروع می کنید تا بتوانید ارزش های هر سایت را نیز بیش تر کنید . بعد از این که توانستید ارزش این سایت ها را بیش تر کنید و به آریتوری های بالایی در این زمینه دست یافتید خواهید توانست تا از این سایت ها استفاده کرده و به هر میزان که بخواهید از این سایت ها به سایت موردنظر خود لینک بدهید.

در سال 2014 گوگل اعلام کرد که این روش یکی از راه های لینک سازی و تکنیک های سئو کلاه سیاه است و جریمه هایی را به دنبال خواهد داشت . اگر می خواهید از این روش استفاده کنید باید توجه داشته باشید که بسیار با احتیاط از آن استفاده کنید و گرنه باعث می شود که جریمه شوید و جبران کردن این جریمه ها نیز کاری بسیار سخت است .

PBN

روش لینک سازی شبکه ای و PBN از جمله روش های کلاه سیاه و خاکستری است . این روش از جمله قویترین روش های لینک سازی است . در روش کلاه خاکستری شما روی سایت های دیگران کارهای لینک سازی خود را انجام می دهید و فایده این روش نیز این است که در آن به زمان بالایی نیاز نیست.

روش های ایجاد کردن PBN

برای این که تکنیک های PBN اجرا شوند نیاز است تا دقت و ظرافت بسیار زیادی طرح شود. دلیل این دقت بالا نیز این است که این تکنیک جز تکنیک های کلاه سیاه معرفی شده است . برای استفاده از تکنیک PBN دو راه مجزا وجود دارد که عبارتند از :

1-اجرا کردن لینک سازی های شبکه ای در سایت ها و آن دسته وبلاگ هایی که متعلق به خودتان است .

2-اجرا کردن لینک سازی های شبکه ای در سایت هایی که به دیگران تعلق دارد.

هرکدام از روش هایی که در بالا بیان شد معایب و فوایدی دارد . فایده روش اول این است که که شما صاحب یک PBN شخصی خواهید بود که 100 درصد برای خودتان خواهد بود و برای شما محدودیتی در امور دیگری مانند لینک گرفتن نخواهید داشت .البته از عیب های این روش این است که از تکنیک های کلاه سیاه محسوب می شود و باعث می شود تا به سایت ها جریمه های زیادی تعلق بگیرد.

فایده هایی که روش دوم دارد این است که دیگر نیازی نخواهد بود تا دوباره چرخ را از ابتدا بسازید بلکه می توانید روی چرخ های دیگران سوار شوید و به مدیریت آن ها بپردازید. به صورت کلی شما می توانید روی سایت های دیگران امپراطوری کنید و این کار نیز بسیار ساده تر است و زمان و هم چنین انرژی کم تری را صرف خواهد کرد.این روش کلاه خاکستری است و هم چنین امنیت بیش تری دارد.

البته یکی از عیب های بزرگی که این روش دارد این است که محدودیت بسیاری دارد . وقتی سایت ها برای دیگران است شما نمی توانید روی آن ها به راحتی عمل کنید و به هر میزان که می خواهید می توانید لینک بگیرید و اما باید همه قوانین سایت مذکور را رعایت کنید.

بسیاری از افراد اصول لینک سازی را رعایت نمی کنند  و به همین خاطر هم باعث می شود تا وب سایت آن ها پنالتی شود برای همین هم برای لینک سازی روش دوم PBN به شما پیشنهاد می شود .

اگر بخواهید خودتان اقدامی را برای ساخت PBN داشته باشید شاید زمان بسیار زیادی طول بکشد و اما برای این که این روش تاثیر بسیار زیادی را داشته باشد باید اعتبار وب سایت ها را نیز بیش تر کنید . برای مثال بسیار کار مشکلی است که که بتوانید 40 سایت را بالا بیاورید و برای بیش تر کردن آن ها به تولید کردن محتواها و همین طور لینک سازی بپردازید . پس شاید این گزینه بهتر باشد تا از سایت های دیگران به خاطر بالا بودن اعتبار آن ها استفاده کنید.

 گوگل چطور می تواند PBN را شناسایی کند ؟

1-محتوای هر سایت :سایت هایی که در PBN می سازید باید دارای محتوای یکسان باشند و محتوای آن ها نیز خاص اند اگر این شرایط وجود نداشته باشد گوگل می تواند این موضوع را شناسایی کنندو درنتیجه رتبه بندی سایت ها پایین تر می آید ..

2-مالکیت دامنه ها :برای این که گوگل این لینک سازی ها را شناسایی کند می تواند از مالکیت دامنه ها استفاده کند .اگر دامنه هایی که به ثبت رسیده باشد گوگل نیز می تواند این موارد را به راحتی بشناسد .

3-گوگل به راحتی می تواند شرکتی که IP را ارائه کند تشخیص دهد . اگر سایت هایی که روی شبکه قرار گرفته اند یک دیگر را تقویت کند و اگر روی یک IP شبیه و روی یک ارائه دهنده انجام شود باعث می شود تا گوگل بتواند راحت تر به شناسایی بپردازد. برای این که این مشکل حل شود لازم است تا هاست های خود را از شرکت های مختلف بگیرید و یا این که برای هر سایت یک IP خاص را در نظربگیرید. البته این باعث می شود تا هزینه ها بسیار بیش تر شود و هم چنین مدیریت سایت ها نیز سخت تر خواهد شد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *