قواعد استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

قواعد استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

در سال های اخیر می توان از پاپ آپ به عنوان یک عنصر با کارایی بالا برای نمایش محتوا در طراحی سایت یاد کرد . هدف در پنجره های پاپ آپ این است که بدون این که در ساختار کلی سایت تغییری را ایجاد کند می تواند محتوای مهم و موردنظر برای کاربر را نمایش دهد . البته بعد از این از این ویژگی بسیار خوب سواستفاده های بسیار زیادی شده است و بیش تر وجه تبلیغاتی پیدا کرده است . درست بعد از این که همه جای اینترنت از پاپ آپ ها تبلیغاتی پر شده بود بازهم گوگل برای نجات کاربران به میدان آمد .

گوگل در این زمینه قوانینی را دارند که سایت هایی که در درون خود قوانین بسیار زیادی دارند در نمایش نتیجه های گوگل کاهش رتبه بسیار زیادی را خواهند داشت . و اما مشکلی که در این میان وجود داشته است این بوده است که ویژگی های خوب و بد یک پاپ آپ از هم قابل تشخیص نبوده اند .

پاپ آپ ها

انواع پاپ آپ

1-پاپ آپ Modal : این نوع از پاپ آپ به محض این که کاربر وارد سایتی می شود نمایش داده می شود و تنها نمایش آن ها چند ثانیه طول می کشد . بیش تر پاپ آپ ها در گوشه ای از صفحه قرار می گیرند.

2-پاپ آپ Interstitial : این نوع از پاپ آپ ها کل فضای یک صفحه را می گیرد و در همان ابتدای ورود کاربر به سایت نمایش داده می شود .

3-پاپ آپ Notification : این پاپ آپ در کل زمانی که کاربر در سایت است نمایش داده می شود و همیشه در یک مکان قرار دارد . برای مثال شما صفحه را اسکرول می کنید ولی این پاپ آپ همچنان در بالای صفحه قرار دارد.

دلایل استفاده از پاپ آپ ها

در دیجیتال مارکتینگ موضوع بسیار مهمی که به آن نیاز خواهید داشت مربوط به تبلیغات است پس شما نیاز دارید تا تبلیغات انجام دهید واین تبلیغات را نیز سایر کاربران ببینند. از برترین ویژگی هایی که باید یک پاپ آپ داشته باشد این است که باید بتواند توجه کاربران را به خود معطوف کند .

طراحی که برای آن ها صورت می گیرد باید بسیار دقیق و حرفه ای باشد به صورتی که بتواند به سرعت اطلاعات لازم را به کاربر انتقال دهد و برای کاربر ایجاد مزاحمت نکند. در فضای مجازی و اینترنت صفحه های بسیار زیادی وجود دارد در این صفحه ها نیز مسلما تبلیغاتی وجود دارد شما با طراحی پاپ آپ ها باید به رقابت با این صفحه ها بپردازید  هم چنین کاربر امروزی صبر زیادی ندارد و به محض این که با تبلیغات بیخودی روبه رو شد صفحه سایت را خواهد بست .

همان طور که دیدید استفاده از پاپ آپ ها مانند یک تیغ دو لبه است . طراحی پاپ آپ ها اگر به خوبی صورت گیرد و در جای درستی نمایش داده شود می تواند کاربران را به خود جذب کند و تبلیغات دیده خواهند شد .البته اگر این تبلیغات اندکی از صفحه بیرون بزند برای کاربر مناسب نخواهد بود و درنهایت نیز برای کاربر بسیار مضر خواهد بود .

بعد از این که پاپ آپ برای کاربر جلب توجه کرد ویژگی دیگری نیز باید داشته باشد و آن انعطاف پذیری است . برای مثال شما می توانید در طراحی سایت به صورت کلی یک شما را درنظربگیرید و درهرجای صفحه که خواستید می توانید از آن استفاده کنید . پاپ آپ فضایی از سایت اصلی را اشغال نخواهد کرد . در زمان طراحی سایت شما می توانید در این مورد تصمیم گیری کنید که پاپ آپ ها را چطور به نمایش درآورید . این موارد می تواند از طرف کاربر با یک اکشن فعال شود و درنهایت نیز نشان داده شود . پس پاپ آپ ها می توانند برای طراحی سایت تا اندازه بسیار زیادی منعطف باشند .

پاپ آپ موبایلی چیست ؟

شرکت گوگل آن قدرها با پاپ آپ موبایلی مخالف نخواهد بود و اما می خواهد تا طراحان سایت را مجبور کند تا در بهره گیری از این بنرها بتوانند به صورت هوشمندانه استفاده کنند . البته این موارد باید با توجه به اندازه صفحه نمایش موبایل ها که بسیار کوچک هم هستند طراحی شوند . در این میان گوگل برای این که از حقوق کاربران دفاع کنند تصمیم گرفته است تا در سایت ها از سه نوع پاپ آپ در طراحی سایت ها استفاده کنند .

نکاتی که در استفاده از پاپ آپ ها باید به آن ها توجه کرد ؟

با استفاده از قوانینی که در زیر بیان شده است می توانید نرخ تبدیل پاپ آپ ها را بالا ببرید . تا درنهایت نیز استانداردهای گوگل که در سئو سایت تاثیر دارد نیز رعایت شود .

1-برای استفاده از آن ها حتما دلیلی را داشته باشید زیرا درصورت نداشتن دلیل خوب کاربران نسبت به سایت شما بی اعتماد خواهند شد و هم چنین وقت کاربران نیز گرفته می شود .

2-طراحی آن ها باید به صورتی باشد که از نظر ظاهری با سایت شما هماهنگی داشته باشد .

3-در طراحی سایت باید حتما وضعیت پاپ آپ ها ریسپانسیو باشد .

4-از متن هایی استفاده کنید که در عین کوتاه بودن تاثیر زیادی را در کاربران داشته باشد.

5- دکمه و یا هر پیامی که برای آن درنظرگرفته می شود نیز باید دردسترس باشد .

6-اطلاعات زیادی را از کاربران دریافت نکنید و تنها به گرفتن ایمیل آن ها بسنده کنید .

7-محتوای پاپ آپ باید با محتوایی که در صفحه سایت خود دارید هماهنگی داشته باشد.

8-کاربران باید زمان لازم را برای بررسی سایت در اختیار داشته باشند البته تا جایی که امکان دارد آن ها را در صفحه اول قرار ندهید .

9-اگر می خواهید برای موبایل ها نیز پاپ آپی را طراحی کنید حتما لازم نیست تا با نسخه دسکتاپ آن یکسان باشد و می توانید به صورت خاصی به طراحی آن ها بپردازید .

10-اگر می خواهید توجه کاربر را جلب کنید می توانید پنجره را طوری طراحی کنید که در مرکز توجه باشد .

11-برای این که کاربر را از تخفیف ها آگاه کنید باید به جای پاپ آپ ها از Sticky Bar استفاده کنید .

12-برای این که توجه کاربر به پاپ آپ ها جلب شود می توانید از پاپ آپ های خصوصی استفاده کنید .

13-اگر کاربر این تبلیغ را ببندد دیگر نباید در صفحه های بعدی سایت نمایش داده شود .

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *