قابلیت های جدید گوشی در سال 2019

قابلیت های جدید گوشی در سال 2019

قابلیت های جدید  گوشی در سال 2019

در حال حاضر بازار گوشی های هوشمند داغ تر از همیشه است و شرکت های بزرگ نیز در حال پیاده سازی قابلیت های جدید در گوشی های هوشمند خود هستند که حالا دیگر به جز اصلی زندگی هر فردی تبدیل شده است.

چون گوشی های هوشمند پر طرفدارترین وسیله ی دیجیتال در دنیا محسوب می شوند و چون چیزی تا پایان سال 2018 باقی نمانده و همه منتظر قابلیت های جدید در گوشی در سال 2019 هستند.

  1. گوشی های نسل5G

در حالی که ممکن است شما هنوز هم در حال تلاش برای دستیابی به سرعت LTE یا 4G در گوشی هوشمند خود باشید ،فناوری 5G  در حال آمدن است. با وجود اینکه زیر ساخت های شبکه ی 5G در مراحل توسعه ی اولیه ی خود قرار دارد اما شرکت های سازندگان تلفن همراه با جدیت قصد استفاده از این قابلیت را در گوشی های هوشمند خود را در سال 2019 دارند.

در کنار اینکه وان‌پلاس، سامسونگ، سونی و هوآوی تایید کرده اند که از فناوری 5G در گوشی های هوشمند خود استفاده خواهند کرد اما اپل و گوگل هنوز چنین چیزی را تایید نکرده اند.

حتی اگر طی سال 2019 نتوانید از این قابلیت استفاده کنید اما باز هم دیدن برچسب 5G روی جعبه ی گوشی هوشمند بدین معناست این دستگاه استفاده از قابلیت 5G را در آینده تضمین خواهد داشت.

اگر گوشی های هوشمند به این قابلیت مجهز باشند و زیر ساخت ها نیز مهیا باشند سرعت دانلود و آپلود صد ها برابر بیشتر خواهد شد و بنابراین وقتی در یک مکان شلوغ باشید با قطعی آنتن و شبکه ی اینترنت مواجه نخواهید شد.

  1. گوشی های انعطاف پذیر

به احتمال زیاد گوشی های انعطاف پذیر در سال 2019 با قیمت بالا به بازارها عرضه خواهند شد.

سامسونگ در ماه گذشته نمونه ی اولیه از چنین گوشی را معرفی نمود.

در کنار سامسونگ، مدیر عامل شرکت هوآوی نیز بیان کرده که این شرکت بر روی تولید یک گوشی هوشمند و انعطاف پذیر متمرکز شده است.

اختراع جدید ال جی نیز نشان می دهد که این شرکت نیز تصمیم به تولید چنین گوشی هایی دارد.

مزیت اصلی این فناوری، یک صفحه ی نمایش بزرگ است که کاربر بطور همزمان می تواند استفاده از گوشی و تبلت را تجربه کند. البته باید بگوییم که منظور ما از صفحه ی نمایش بزرگ، صفحه ی نمایشی یکپارچه است که می تواند خم شود!

  1. افزایش لنزهای دوربین

ظاهرا تولید کنندگان گوشی های هوشمند به فکر تولید گوشی هوشمندی با لنزهای بیشتر هستند و به این افزایش لنزهای دوربین به عنوان یک جهش بزرگ نگاه می کنند.

البته تاکنون دوربین دوگانه، سه گانه و چهارگانه به بازار آمده و در سال 2019 می توانیم انتظار تولید گوشی با تعداد لنزهای دوربین بیشتری باشیم. تا کنون مشخص شده که نوکیا در حال کار برای معرفی گوشی هوشمند خود با دوربین پنج گانه است وطی اخباری که از ال جی منتشر شده ظاهرا این شرکت نیز تصمیم به تولید گوشی با 16 دوربین دارد.

البته این حرف ها فعلا فقط در حد شایعه و گمانی زنی است. اما در کل شاید بتوان گفت تولید کنندگان گوشی های هوشمند تصمیم دارند اینقدر دوربین به پشت گوشی ها اضافه کنند که چیزی جز دوربین در پشت گوشی دیده نشود!

در میان شرکت هایی که تصمیم به تولید گوشی با چندین لنز دوربین کرده اند گوگل تصمیم گرفته به جای اضافه کردن لنز دوربین از نرم افزار پیشرفته پردازش تصویر استفاده کند.

در کل شاید بتوان گفت که دوربین گوشی های سال 2019 نسبت به گوشی های سال 2018 پیشرفت چشمگیری خواهند داشت.

  1. پیشرفت هوش مصنوعی

اگر به گوشی های هوشمندی که طی سال 2018 معرفی شدند دقت کرده باشید، پیشرفت هوش مصنوعی هیچ تعجبی ندارد زیرا امروزه هوش مصنوعی نقش مهمی در گوشی های هوشمند ایفا می کند.

همین طور که به سمت سال 2019 می رویم انتظار می رود که این نقش مهم و مهم تر شود تا جایی که گوشی های هوشمند سال آینده بدون کمک شما بتوانند بیشترین میزان بازدهی را داشته باشند و کارهای بسیاری انجام دهند.

امروزه بیشتر تراشه های پردازنده گوشی های هوشمند دارای مولفه هایی هستند که می توان از آنها برای محاسبات هوش مصنوعی استفاده کرد. این بدان معناست که گوشی های هوشمند با استفاده از تراشه ها می توانند کارهایی که مخصوص یادگیری ماشین است را انجام دهند.

برای مثال گوشی های هوشمند دارای چنین تراشه هایی می تواند عکس سگ را از گربه تشخیص دهند یا می توانند صدای صاحب گوشی را از دیگران تشخیص دهد.

  1. اسکنر اثر انگشت زیر صفحه ی نمایشگر

در سال 2019 انتظار می رود که استفاده از اسکنر اثر انگشت که در حال حاضر تنها در تعداد انگشت شماری از گوشی ها وجود دارد، افزایش یابد و تولید کنندگان گوشی های هوشمند بیشتر از قابلیت در گوشی های هوشمند خود استفاده کنند.

کارشناسان تخمین می زنند که تعداد گوشی هایی با این قابلیت در سال 2019 به 100 میلیون دستگاه برسد. سامسونگ نیز با استفاده از قابلیت در گوشی های سری A خود توانسته تا حدودی فروش این نوع گوشی ها را افزایش دهد.

با استفاده از این نوع فناوری انتظار می رود ضخامت گوشی های هوشمند هر چه بیشتر کاهش پیدا کند و وقتی دیگر نیازی به استفاده از اسکنرهای اثر انگشتی که سرعت پایینی دارند نباشد فضا برای افزودن قابلیت های جدید باز می شود.

بعید نیست که سامسونگ و هوآوی با اختراعاتی که انجام داده اند پیشتاز تولید این نوع گوشی ها در سال 2019 باشند.قابلیت گوشی

  1. فناوری 7 نانومتری

در حال حاضر، تراشه های گوشی های هوشمند فعلی قدرت پردازش بسیار خوبی دارند. اما انتظار می رود با استفاده از فناوری 7 نانومتری در گوشی های هوشمند، تراشه های فعلی حرفی برای گفتن نداشته باشند.

این فناوری در زمینه ی بهینه سازی مصرف انرژی نقش بسزایی دارند. شاید بتوان در توصیف عظمت و پیشرفته بودن این تکنولوژی به این نکته بسنده کرد که درون این تراشه، 6.9 میلیارد ترانزیستور وجود دارد!!!!!!

این تراشه نسبت به تراشه ی 10 نانومتری، 20 درصد سرعت بیشتر و 40 درصد مصرف انرژی کمتری دارد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *