فهرست فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم 2018

فهرست فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم 2018

صدرنشینی سامسونگ در فهرست فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم2018

موسسه‌ ی Counterpoint Research در اولین ماه های سال 2018آمار و ارقام رسمی مرتبط با سهم شرکت ‌های گوناگون از فروش گوشی های هوشمند در سه ‌ماهه ‌ی سوم سال جاری را عرضه کرد؛ اکنون بعد از گذشت چند هفته، این امکان به وجود آمده است تا این مسئله را ریزتر و دقیق‌ تر بررسی کنیم تا مشاهده کنیم هر یک از شرکت ‌ها، چه عملکردی را از خود بر جای گذاشته اند.

بنابر این آمار، در طول ماه ‌های جولای تا سپتامبر سال جاری، سامسونگ توانست بیشترین سهم بازار را از نظر فروش گوشی های هوشمند (۱۹ درصد) به خود اختصاص دهد؛ همچنین دو شرکت محبوب هواوی و اپل هم موفق شده اند به ‌ترتیب با در اختیار گرفتن ۱۴ و ۱۲ درصد از سهم فروش، رده ‌های دوم و سوم را متعلق به خود کنند.

گوشی های هوشمند

مقایسه بازار فروش گوشی های هوشمند سامسونگ و سایر برندها

از سوی دیگر، اوپو و شیائومی کارکرد متوسطی از خود بر ‌جای گذاشته اند و هر یک از آن‌ ها موفق شده اند ۹ درصد از سهم بازار فروش گوشی های هوشمند را در سه ‌ماهه ‌ی سوم سال جاری، به خود اختصاص دهند. همین طور، ویوو و لنوو هم به ‌ترتیب ۸ و ۳ درصد از سهم فروش را از آن خود کردند. علاوه بر این ‌ها، ظاهرا شرکت اچ‌ ام ‌دی گلوبال موفق نشده است رقم فروش بالایی را برای خود به ثبت برساند، البته باید بگوییم که اندازه فروش دستگاه‌ های این شرکت در مقایسه با همین بازه ‌ی زمانی در سال ۲۰۱۷، به‌ میزان ۷۳ درصد افزایش داشته است که میزان چشمگیری به حساب می ‌آید.

در سه‌ ماهه‌ ی سوم سال جاری در مجموع شاهد فروش ۳۸۰ میلیون دستگاه گوشی های هوشمند بوده ایم؛ باید بگوییم که به نسبت این بازه‌ ی زمانی با سه‌ ماهه ‌ی سوم سال ۲۰۱۷، متوجه کاهش ۵ درصدی تعداد گوشی ‌های فروخته شده می ‌شویم.

علاوه بر این ‌ها، بر اساس آمار جدیدی که به دست آمده است، شرکت اوپو موفق شده است با دریافت ۱۶ درصد از میزان فروش گوشی های هوشمند در آسیا، بهترین کارکرد را در این بازار به جای بگذارد. شرکت‌ های هواوی (۱۵ درصد)، ویوو (۱۵ درصد) و شیائومی (۱۴ درصد) نزدیک‌ ترین تعقیب ‌کنندگان اوپو در بازار آسیا به شمار می روند. نکته ‌ی حائز اهمیت این است که سامسونگ موفق شده است فقط ۱۰ درصد از فروش گوشی ‌های هوشمند در آسیا را به خود اختصاص دهد.

مقایسه میزان فروش اپل و سامسونگ

همان گونه که انتظار داشتیم، اپل موفق شد با دریافت ۳۹ درصد از مقدار فروش گوشی‌ ها در آمریکای شمالی، این بازار مهم را تصرف نماید. سامسونگ با دریافت ۲۶ درصد از میزان فروش گوشی های هوشمند، موفق شد رتبه ‌ی دوم را در اختیار خود قرار دهد.

قوی ‌ترین کارکرد سامسونگ در سه‌ ماهه ‌ی سوم سال جاری، به بازار اروپا اختصاص دارد؛ جایی که این شرکت کره ‌ای توانست ۳۱ درصد از سهم این بازار را از آن خود کند. هواوی با ۲۲ درصد و اپل با ۱۹ درصد به ‌ترتیب رده ‌های دوم و سوم را در اختیار خود قرار دادند.

در مجموع با وجود افت ۵ درصدی مقدار فروش گوشی های هوشمند در سه‌ ماهه ‌ی سوم سال جاری، این بازه ‌ی زمانی برای بعضی از شرکت‌ ها سودآور بود. سامسونگ در گزارش مالی‌ خود نشان داد که موفق شده است سود خوبی را به دست بیاورد، از سوی دیگر شیائومی هم توانست به ‌لطف کارکرد فوق العاده در بازار هند، کاهش فروش خود را در بازار چین جبران نماید. اپل موفق شد در کل فروش خوبی را برای محصولاتش تجربه کند؛ از سوی دیگر روند به ‌شدت صعودی میانگین قیمت فروش محصولات این شرکت، یکی از دلایل اصلی سود بالای اهالی کوپرتینو به شمار می رود.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *