فعالیت اپل بر روی تکنولوژی صفحه نمایش با ویژگی کنترل بدن لمس

فعالیت اپل بر روی تکنولوژی صفحه نمایش با ویژگی کنترل بدن لمس

اپل در حال کار بر روی کنترل بدون لمس صفحه نمایش می باشد

اپل که همیشه به عنوان یکی از کمپانی های پیشگام در عرصه نوآوری در صنعت تلفن همراه می باشد این بار تصمیم گرفته کنترل بدون لمس را وارد صفحه نمایش آیفون های خود نماید. کمپانی اپل در خصوص گوشی های جدیدی که در آینده عرضه خواهد کرد دو قابلیت ویژه را در نظر گرفته که با ژست حرکتی و بدون اینکه لمس شوند می توانند عمل کنند و در کنار آن صفحه نمایش های خمیده را برای محصولات آینده خود در نظر گرفته است. پروژه ای گه بر اساس گفته های منابع آگاه احتمال دارد کمک کند تا این کمپانی مهمترین محصول خود را متمایز از گوشی های رقبای دیگر عرضه نماید.

ویژگی کنترل جدیدی که در محصولات این کمپانی قرار می گیرد به کاربران این اجازه را می دهد که با نزدیک آوردن انگشت خود به صفحه نمایش و بدو اینکه آن را لمس نمایند دستوراتی را وارد گوشی نمایند. یکی از منابعی که از این قابلیت اطلاع دارد اعلام کرده چنانچه کمپانی اپل تصمیم به استفاده از این سیستم کنترل داشته باشد دست کم دو سال زمان نیاز دارد تا تگنولوژی جدید برای استفاده کاربران این محصولات آماده شود.

کوپرتینونشین ها سال های زیادی است که روش های جدیدی را برای برقراری ارتباط با رایانه ها به وجود آورده اند. بنیانگذار این کمپانی استیو جابز به کارگیری از موس را در دهه1980 میلادی عنوان کرده و آن را در میان کاربران رواج داد. آیفون های جدیدی که اپل طراحی می کند ویژگی ای به نام 3D تاچ را دارا می باشند که با توجه به فشاری که انگشت ها وارد می کنند بازخورد متفاوتی را ارسال خواهند کرد. یکی از منابع آگاه اعلام کرده تکنولوژی ژست حرکتی جدیدی که اپل در نظر دارد می تواند نسبت به نزدیک شدن انگشت به صفحه نمایش واکنش هایی را از خود نشان بدهد.

منبع مطلع دیگری نیز اعلام کرده علاوه بر تکنولوژی ای که نام برده شدکمپانی اپل در حال حاضر بر روی توسعه نوعی از صفحه نمایش می باشد که از قسمت بالا تا پائین آن به سمت داخل منحنی است. این حالت ببا صفحه نمایش هایی که در گوشی های سامسونگ وجود دارد و تنها لبه های آن دارای انحنا می باشد تفاوت دارد. تا به حال کلیه آیفون ها از صفحه نمایش های مسطح برخوردار بوده اند. صفحه نمایش اولد آیفون10 به اندازه بسیار کمی در بخش پائینی صفحه دارای انحنا می باشد اما این انحنا به میزانی کم است که به راحتی به وسیله چشم نمی توان آن را تشخیص داد و برای مشاهده آن باید دقت بسیار زیادی داشت.

صفحه نمایش های اولد علیرغم صفحه نمایش های ال سی دی توانایی خم شدن و گاهی قابلیت تاشدن را نیز دارا می باشند. با توجه به اطلاعاتی که یکی از منابع آگاه منتشر کرده طی دو یا سه سال آینده کمپانی اپل آیفون هایی را روانه بازار خواهد کرد که دارای صفحه نمایش های منحنی هستند. بر اساس گزارشی که از سوی بلومبرگ منتشر شده کمپانی اپل در حال حاضر بر روی تکنولوژی صفحه ی میکرو ال ای دی فعالیت های گسترده ای را دارد که البته ناگفته نماند به احتمال زیاد طی سه تا پنج سال آینده می تواند از آن بهره برداری نماید.

ویژگی های ذکر شده هنوز در نخستین مراحل تحقیق و توسعه قرار دارند و احتمال دارد که اپل تصمیم بگیرد تا این دو ویژگی را به طور کامل کنار بگذارد. اقداماتی که اپل انجام می دهد به این دلیل است که قصد دارد آیفون هایی را که تولید می کند به این وسیله از محصولات رقبای دیگر خود متمایز کند. گوشی های هوشمندی که هر روزه تولید می شوند شباهت بسیار زیادی نسبت به یکدیگر دارند. کمپانی هایی نظیر سامسونگ و هواوی و اپل و گوگل و بسیاری دیگر از کمپانی های فعال در عرصه گوشی های هوشمند ویژگی هایی همچون صفحه نمایش تمام صفحه و دوربین های توسعه یافته و پیشرفته و تشخیص هویت را به صورت تقریبی در یک زمان در محصولات جدید خود به کار برده اند.

در سه ماهه آخر سال گذشته میلادی پس از اینکه آیفون10 و آیفون8 معرفی شدند کمپانی اپل به تنهایی توانست بیست درصد از آمار کل فروش گوشی های هوشمند را در اختیار داشته باشد و طبق گزارشی که IDC منتشر کرده کمپانی های سامسونگ و هواوی توانسته اند جایگاه دوم و سوم را به عنوان پرفروش ترین برندها برای خود تصاحب کنند. اپل برای اینکه بتواند پیشتازی خود را حفظ کند قابلیت ها و طراحی های جدید و خاصی را به محصولات خود افزوده است. کمپانی سامسونگ بر روی ویژگی خم شدن صفحه نمایش گوشی های خود فعالیت هایی را آغاز نموده و کمپانی هواوی نیز توانسته هرروزه موفقیت هایی را در آسیا برای خود کسب کند.

کمپانی سامسونگ طی چند سال گذشته ویژگی ای به نام Air Gestures را معرفی کرد که این ویژگی موجب می شد تا کاربران با تکان دادن دست خود در بالای گوشی بتوانند تماس های دریافتی خود را پاسخ بدهند. در حال حاضر گوگل نیز بیکار نمانده و گروه تحقیقاتی این کمپانی به نام ATAP نیز در حال کار بر روی تکنولوژی مشابهی هستند که به نام سولی معرفی می شود. طبق گفته یکی از منابع آگاه اپل طراحی خود را به گونه ای انجام می دهد که نسبت به پروژه سولی نیاز است کاربر دست خود را در فاصله بسیار کمی از صفحه نمایش قرار دهد تا بتواند دستوراتی را به گوشی هوشمند خود بدهد.

این ویژگی بر اساس گونه ای از تکنولوزی می باشد که در صفحه نمایش به کار خواهد رفت و علیرغم چیزی که در گوشی های هوشمند سامسونگ مشاهده شده است دیگر نیازی به استفاده از سنسورهای حرکتی در کناره های صفحه نمایش نمی باشد. علاوه براین کوپرتینونشین ها پروژه دیگری را نیز برای خود در نظر گرفته اند که در کوتاه مدت انجام می شود و آن هم به کارگیری از تکنولوژی اولد در دستگاه های بیشتر می باشد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *