عینک های افتابی واقعیت افزوده

عینک های افتابی واقعیت افزوده

واقعیت افزوده بحث داغ این روزهای دنیای تکنولوژی است. این تکنولوژی بیش تر از انکه فکرش را بکنید می تواند در اینده تکنولوژی های بشر نقش داشته باشد. به حالتی قوی تر از واقعیت ،واقعیت افزوده می گویند .در دنیای واقعیت افزوده هم از محیط فیزیکی پیرامون  و هم نماهایی از ورودی های دیجیتال برای دید کاربر از جهان اطراف بهبود می یابد.

به همین خاطر ادراک فرد از واقعیت به یک مرحله پیشرفته تر می شود لایه جدید نه تنها تصویر بلکه متن ،صدا و … را نیز شامل می شود. از جمله تکنولوژی های براساس واقعیت افزوده می توان عینک های افتابی واقعیت افزوده را نام برد.

واقعیت افزوده دسته بندی هایی دارد که هرکدام کاربردهای جداگانه ای و اهداف خاصی را دنبال می کنند.اینده دنیای تکنولوژی و واقعیت افزوده پیش بینی نشده است.

عینک افتابی واقعیت افزوده Frames

شرکت امریکایی بوز عینک افتابی واقعیت افزوده Frames را معرفی کرد. این محصول یک هدفون بی سیم نیز هست و از ان به عنوان اولین محصول معرفی شده براساس واقعیت افزوده یاد می کنند. با استفاده از این عینک می توان به اطلاعات صوتی و موسیقی گوش کرد و حتی تماس های صوتی را برقرار کرده و از دستیار صوتی هوشمند استفاده کرد.

عینک واقعیت افزوده

طراحی Frames به صورتی بوده است که کاربر قادر است صداهای قوی و فراگیر را بشنود این درحالی است که اطرافیان هیچ چیزی را نمی شنوند .فناوری های جدید در این دستگاه به همراه بلندگوهای مخصوص صدا را به صورت مستقیم  به گوش کاربر می رساند. ویژگی واقعیت افزوده در این محصول این امکان را به کاربر می دهد تا از اپلیکیشن هایی برای تولید محتوای صوتی استفاده کند.

قبل از برریس هر ویژگی دیگری باید بدانید این عینک های افتابی به صورت مدرن طراحی شده اند. کمپانی بوز دو عینک افتابی را مبتنی بر واقعیت افزوده طراحی کرده است.این دو عینک به دو صورت مربعی و گرد اند که هر کدام از ان ها طراحی های خاص خود را دارند. در لولاهای این عینک ها و پین های شارژ ان ها از روکش طلا بهره گرفته شده است. شیشه های این عینک از رنگی یکنواخت ساخته شده اند و می توانند اشعه های مضر UVA و UVB را به میزان 99 درصد جذب کنند. از ویژگی های جذاب این عینک ها این است که در مقابل خش افتادن و شکستن مقاوم اند.این عینک در دنیای عینک ها جز عینک های استاندارد به شمار می اید و وزن ان تنها 45 گرم است.

تا به حال تنها در مورد طراحی های ظاهری ان صحبت کردیم از دیگر ویژگی های این عینک ها این است که می تواند به عنوان یک هدفون بی سیم نیز عمل کند .این عینک واقعیت افزوده فاقد اجزای بیرونی است و در درون هر دسته از این عینک سیستم صوتی بسیار کوچک و باریک قرار دارد که کیفیت صدا را بالا می برد .در دسته راست این عینک هم یک میکروفون کوچک و یا یک دکمه چند کاره وجود دارد که با فشردن این دکمه کاربر سیری گوگل و یا گوگل اسیستنت را فراخوانی می کند و می تواند به همین واسطه تماس ها را پاسخ دهد و یا باعث کنترل پخش موسیقی می شود.امکانات مختلفی برای این عینک در اپلیکیشن Bose Connect  ارائه شده است.

این عینک افتابی برخلاف سایر عینک ها با بهره از لنز و یا دوربین تصویری را که کاربر می بیند را دست کاری نمی کند.کارکرد AR در فریمز به این صورت است که مکان کاربر را از GPS گوشی هوشمندios   یا اندروید دریافت می‌کند و از ترکیب آن با اطلاعات سنسور ۹ جهته‌ی تشخیص حرکت سر، قادر به تشخیص جهت حرکت کاربر است و می فهمد که کاربر به کجا نگاه می کند. با داشتن این اطلاعات، فریمز می‌تواند محتوای صوتی مربوط با چیزی را که کاربر مشاهده می کند، ایجاد کند. با استفاده از این ویژگی در زمینه های مختلف مانند گردشگری،اموزش،سرگرمی ،بازی و … می توان استفاده کرد.

در این عینک های افتابی از باتری های لیتیومی استفاده می شود .شارژ این باتری با استفاده از کابل اتصال pogo-pin  است. این باتری می تواند در حالت استندبای 12 ساعت را بدون شارژ باشد و در حالت معمول پخش صدا نیز می تواند 3.5 ساعت مورد استفاده قرار بگیر. شارژ شدن این باتری ها در کم تر از دو ساعت اتفاق می افتد. ارائه این عینک های افتابی واقعیت افزوده به همراه یک کیف پارچه ای و یک جعبه برای جابه جایی بهتر خواهد بود. این عینک افتابی واقعیت افزوده به قیمت 199 دلار به فروش می رسد.

عینک هوشمند نازک واقعیت افزوده

یکی از مشکلات اساسی این عینک های افتابی سنگین بودن ان هاست .شرکت  Vuzix به این موضوع اگاه بوده است و بیان کرده که افراد سنگینی این عینک ها را به سختی تحمل می کنند و حتی بعضی از افراد حاضر نیستند از ان ها استفاده کنند زیرا باعث خجالت ان ها می شود این شرکت سعی کرده است عینکی را  طراحی کند که مهم ترین ویژگی ان ها همین باریک بودن ان هاست.

اخرین مدل های ارائه شده از عینک های افتابی بلید 3000و عینک هوشمند  M3000 هستند.مدیر عامل این شرکت اطلاعاتی را درباره این دو عینک افتابی واقعیت افزوده می گوید:( مدل‌های جدید به‌هیچ عنوان بزرگ و سنگین نیستند. این دستگاه از اپتیک‌های جدید فوق نازک مبتنی بر موج و هم‌چنین موتور Cobra II استفاده می‌کند. به کمک این فناوری‌ها؛ می‌توان محصولات بسیار کوچک و سبکی تولید کرد که کاملا سازگار با واقعیت افزوده باشد.)

هدف از ارائه این شرکت ها کم شدن وزن ان هاست. شرکت می خواهد وزن عینک ها به 80 گرم برسد .شرکت از ارائه عینک های افتابی کم کردن وزن است این شرکت می خواهد به عینک هایی برسد که تنها 80گرم وزن دارند. از این عینک ها نور به راحتی عبور می کند زیرا شیشه های ان شفاف اند.در داخل این عینک ها نیز موتورهایی قرار گرفته است که تصاویر را روی نمایشگر نمایش می دهد و در نهایت تصاویر با تصاویر دنیای واقعی ترکیب می شوند.

هم اکنون شرکت های مختلفی برای ساخت این عینک ها با هم در رقابتند و اکثر ان ها نیز به نتیجه ای نرسیده اند . توان پردازشی بالا و صفحه نمایش هایی با کیفیت بالا باعث می شود تا بتوانیم تصاویری را با کیفیت نمایش دهیم.

شرکت Osterhout Design Group در حال بررسی و کار بر روی عینک‌های هوشمند AR سری R است و به ‌زودی مدل R-8 با قیمت هزار دلار وارد بازار می‌شود. وزن این عینک حدود 128 گرم است. شرکت دیجی لنز وعده داده به‌ زودی شاهد نمایشگرهای عینک  AR آن‌ها خواهیم بود که مهم ‌ترین ویژگی آن؛ میدان دید بیشتر و اندازه بسیار نازک شیشه عینک است.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *