عرضه ی پردازنده ی کرین710 از سوی هواوی جهت رقابت با اسنپدراگون710

عرضه ی پردازنده ی کرین710 از سوی هواوی جهت رقابت با اسنپدراگون710

هواوی پردازنده کرین710 را با هدف رقابت با اسنپدراگون710 عرضه می نماید

با توجه به گزارشی که از سوی خبرگزاری دیجی تایمز منتشر شده کمپانی هواوی تصمیم دارد پردازنده ی میان رده کرین710 را وارد بازار کند تا بتواند به وسیله آن با تراشه اسنپدراگون710 به رقابت مستقیم بپردازد.

با توجه به گزارش های منتشر شده کمپانی سیلیکون تکنولوژیز که یکی از زیرمجموعه های کمپانی هواوی است قصد دارد در ماه ژوئیه پردازنده میان رده جدیدی را به نام کرین710 عرضه نماید. این پردازنده با هدف رقابت با تراشه ی اسنپدراگون710 طراحی شده است. تراشه ی جدید هواوی برپایه معماری Cortex-A73 طراحی شده و از لیتوگرافی12 نانومتری بهره می برد.

در طراحی کرین710 برای اینکه نسبت به عملکردهای هوش مصنوعی توان بالاتری داشته باشد از واحد پردازش عصبی استفاده شده است که به صورت مجزا بوده و در داخل این تراشه به کار گرفته شده است. تراشه ی اسنپدراگون710 بر پایه تکنولوژی ساخت10 نانومتری و به وسیله سامسونگ الکترونیکس طراحی شده و دارای موتور چند هسته ای است که با قابلیت هوش مصنوعی کارایی دارد و موجب می شود این پردازنده توانایی پردازش شبکه ی عصبی را داشته باشد.

در طراحی اسنپدراگون710 از معماری Cortex A75 و A55 استفاده شده است و مهندسی آن به نحوی بوده است که هیچ مشکلی برای عمر باتری ایجاد نشده و عملکرد بهتری را از خود نشان بدهد. شاید نخستین گوشی هوشمندی که به تراشه ی اسنپدراگون710 مجهز خواهد بود گوشی هوشمند می8 اس ای شیائومی بوده و پس از آن اوچو مدلی را مجهز به این تراشه عرضه خواهد کرد. همین مساله موجب شده تا هواوی به فکر تولید گوشی های هوشمندی باشد که از این تراشه ی جدید در طراحی آن ها استفاده شده است. به احتمال زیاد گوشی هوشمند نوا3 هواوی به این پردازنده مجهز خواهد بود. با توجه به گمانه زنی های مطرح شده هواوی نوا3 دارای صفحه نمایشی می باشد که کل صحه را در برگرفته و می تواند نسبت تصویر19.5 به9 را به ارمغان بیاورد و دارای دوربین دوگانه خواهد بود و در ماه ژوئیه به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *